• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 10 / 03

چطور مدل مو و لباس را با هم ست کنیم

فصول دائما در حال تغییر بوده و مد و فشن لباس نیز به همین ترتیب مرتبا تغیر می کند، اما آنچه همیشه ثابت می ماند موی شماست و برای اینکه به بهترین شکل ظاهر شوید باید ترفند هایی را بیاموزید که با پیاده کردن آنها بتوانید مدل مو و لباستان را با هم ست و هماهنک سازید.

پس از دانستن و آموختن این ترفند ها، وقتی از خانه بیرون می روید نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

حتما دانستن این مساله که این ترفند ها هیچ گاه تغییر نمی کنند حال شما را بهتر می کند. فرقی نمی کند که شما 18 ساله هستید یا 30 و یا 45 ساله، این ترفند ها برای همه سنین یکسان هستند. پس الان منتظر چه هستید؟ بیاید این ترفند های قدیمی را آموخته و فردا که آنها را پیاده کردید تا با ظاهری بی نظیر از خانه بیرون بروید.

برای مشاهده تصویر زیر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید:

چطور مدل مو و لباس را با هم ست کنیم

توجه به یقه

اگر شما لباسی بی یقه و یا یقه باز تن کرده اید پس قطعا می خواهید گردن و شانه هایتان دیده شود. در این صورت بهتر است موهایتان را بالا بسته به طوری که گردن و شانه ها و همچنین لباس زیبایتان دیده شود. همچنین با لباس های یقه ایستاده و یقه قایقی نیز بهتر است موها را بالا ببندید.

در کنار لباس های بدون یقه می توانید موهایتان را هر مدل دیگری که می خواهید ببندید، این کاملا به خودتان بستگی دارد، اما بدانید که اگر موهای مواج خود را از یک سمت ببندید ظاهری بسیار جذاب پیدا خواهید کرد.

با لباس های یقه خشتی (مربعی)، یقه های باز بند دار، و یقه هفت بهتر است موهایتان را باز بگذارید. علی رغم اینکه چه لباسی تن می کنید، معمولا موی باز حالتی شاعرانه و حسی ملایم به همراه خواهد داشت که این اعتماد به نفس شما را بیشتر خواهد کرد، پس همیشه سعی کنید مدل مویی برای خود انتخاب کنید که به شما حس خوبی در مورد خودتان بدهد.

سعی کنید پوششی متناسب و هماهنگ داشته باشید

آیا بیشتر لباس هایی به سبک ادری هپبورن، یا لباس های شیک دهه 1960و یا  بوهمیایی و غیر متعارف می پوشید؟ بی شک شما هم دوست دارید مدل مویتان متناسب با نوع لباسی باشد که به تن می کنید. برای مثال، اگر لباسی وینتج و قدیمی متعلق به دهه 1920 و سبک دختران اطواری آن ایام به تن کرده اید، بهتر است مدل موی شما هم سبکی قدیمی همراه با فر های درشت و هدبند باشد یعنی همان چیز هایی که در آن ایام رواج داشته است. اگر لباسی مدرن تر و بیشتر مشابه سبک لباس های شکیل و بلند و زیبای آنجلینا جولی به تن کرده اید بهتر است موهای خود را فر کرده و باز بگذارید. و اگر یک لباس شب مدرن به تن نموده اید پس بهتر است موهایتان شینیون شده و براق باشد. ایجاد تناسب و سازگاری میان استایل و یا زمان ظهور لباس و مو، ظاهرتان را جذاب تر و متناسب تر ساخته و انتخاب مدل مو را نیز برایتان ساده تر می سازد.

هماهنگ سازی استایل و تم لباس و مدل مو بسیار مهم است.

امتحان کنید

شاید بهترین راه برای خاطر جمع شدن از بابت اینکه برای لباستان مدل موی مناسبی انتخاب کرده اید این است که آن را امتحان کنید. لازم نیست برای این کار به آرایشگاه بروید، فقط کافی است انواع بافت ها، فر ها، شینیون ها و غیره را در کنار لباستان امتحان کنید، بی شک این بهترین راه برای تصمیم گیری بر سر این مساله است که چه مدل مویی به تیپ شما بیشتر می آید، حتی این بهترین بهانه برای پر کردن برخی اوقات فراغت دختران است.

9 نکته در مورد اینکه چطور مدل مو و لباس را با هم ست کنیم

ابتدا لباس مناسب را پیدا کرده و مدل را انتخاب کنید

چه لباس هایی به من می آیند؟

اگر می خواهید به یک مهمانی، قرار ملاقات رسمی و یا دیدار عاشقانه بروید، اولین گام پیدا کردن لباس مناسب است. پیش از انتخاب و پوشیدن لباس به هیچ وجه مدل مو را قطعی نکنید. پس از پیدا کردن لباس می توانید به سر وقت مدل موی مناسب لباستان بروید.

  1. لباس چشم گیر و پرکار در کنار مدل مو ساده

هرگاه سخن از تناسب مو و لباس به میان می آید باید این کلمه را نیز در خاطر داشته باشید” تعادل”. مهم ترین نکته ی ست کردن لباس و مو این است که تعادل در آن ها حفظ شود. اگر لباستان جزئیات پیچیده و طرح و نقش های زیادی دارد، بهتر است به دنبال مدل موی ساده باشید.  برعکس اگر لباس ساده ای به تن می کنید، به دنبال مدل موهای سنگین و رنگین تر باشید.

موی ساده برای لباس بلند

  1. استفاده از زیور آلات برای افزودن کمی جذابیت و دلربایی

به یاد داشته باشید آن چیزی که بیشتر جلب توجه خواهد کرد لباس شماست نه موهایتان. مو در واقع همچون زیور الات و کیف و کفش، حکم لوازم جانبی را دارد. خصوصیات و جزییات لباس باید چشم گیر تر بوده و مدل مو باید کمتر به چشم بیاید. اما اگر قصد دارید یک پیراهن پرنسسی دلربا و بلند به تن کنید، باید همیشه موهایتان کاملا مواج و فردار باشد تا ظاهرتان پر حرارت و جذاب شود.

موی مناسب لباس بلند

  1. یقه ایستاده یا پوشیده، موی شینیون

از دیگر نکات مهم در این زمینه توجه به یقه لباس و یا پیراهنی است که می پوشید. اگر لباستان دارای یقه ایستاده و یا پوشیده است بهتر است موهایتان را شینیون کنید و اگر یقه لباس از جلو و یا پشت باز است می توانید بسته به سلیقه خود موها را باز گذاشته و یا شینیون کنید.

تناسب مو با لباس

  1. شیک بودن و یا نمایش زیبایی

اکنون مساله این است که آیا شما لباس یقه باز می پوشید تا زیبایی های گردن و بدن خود را نشان دهید؟ و یا فقط چون به شما این مدل لباس ها می آید آن را می پوشید؟ اگر می خواهید بدنتان دیده شود، پس بهتر است موهای خود را شینیون کنید، در این صورت موهای شما مانع دیده شدن زیبایی شما نشده و شما به مقصودتان خواهید رسید. ولی اگر صرفا از این لباس خوشتان آمده، بهتر است موهایتان را باز گذاشته چرا که در این صورت جاذبه جنسی ایجاد شده توسط این لباس کاهش می یابد. البته انتخاب با خود شماست.

مو را با لباس ست کنید

  1. مدل مو در لباس های بی یقه و دکلته

خوب ماجرا در مورد لباس های بی یقه و دکلته تنگ چطور است؟ البته این شرایط کاملا بستگی به موقعیت و نظر شما دارد. لباس های بی یقه بهترین گزینه برای نشان دادن گردن و گردنبند است و اگر شما نیز قصدتان از پوشیدن لباس دکلته و بی یقه نیز همین است، بهتر است موهایتان را پشت سرتان جمع کرده و یا شینیون کنید. با این وجود، اگر دوست ندارید خیلی بدنتان دیده شود، موهایتان را پایین ببندید. این باعث می شود ظاهری دلپذیر تر داشته باشید.

موی مناسب لباس دکلته یا باز

  1. برای شیک بودن نیاز به تلاش زیادی نیست

برای لباس هایی که بخش شانه های آن لخت است، و من آنها را نیم لختی می دانم، بهترین گزینه موهای نیمه باز است. در این مدل مو، نیمی از موها را بالا بسته و بقیه موها را آزاد و باز می گذارند که در عین سادگی بسیار هم شیک هستند.

  1. بستن مو در بالا برای لباس های یقه ایستاده

برای لباس های یقه ایستاده مثل یقه اسکی و برخی انواع مشخص پشت گردنی لازم است تا یقه لباس دیده شود. به جای پوشاندن یقه و گردنتان بهتر است با یک شینیون آن بخش را برجسته تر کنید.

موی مناسب برای لباس های یقه ایستاده

  1. موهای نیمه باز

اگر می خواهید ظاهری ساده و در عین حال جذاب داشته باشید، می توانید همراه با لباس های یقه هفت، مدل مو های کلاسیک نیمه باز را انتخاب کنید. می توانید روی موهای خیس خود یک کرم نرم کننده زده تا به آن ظاهری کلاسیک بدهید. پس از استفاده از کرم با استفاده از سشوار آن را خشک کرده تا وقتی مو حالتی مواج پیدا کند و برای ثابت کردن مو در جای خود از گیره مو استفاده کنید.

موی مناسب با یقه گرد

  1. موی باز برای لباس های یقه خشتی و یقه گرد

خاصیت لباس های یقه گرد و یقه خشتی این است که علی رغم اینکه آستینشان کوتاه سر شانه ای است یا بلند و نیم آستین باز هم شانه های شما را برجسته تر می کنند. همچنین این لباس ها به اکثر خانم ها ظاهری کلاسیک، دلپذیر و چشم گیر می دهند. بهترین مدل مو برای این قبیل لباس ها موی باز و آزاد است. در این حالت موهایتان باید ساده بوده اما شما می توانید انواع بافت ها و کلیپس ها را نیز امتحان کنید.

موی مناسب با یقه گرد یا خشتی

یک هقته قبل از مناسبت مورد نظر لباس و مدل موی مورد نظرتان را امتحان کنید. همچنین شما باید انواع دیگر مدل مو را نیز امتحان کرده تا در یابید کدام مناسب تر بوده و با لباستان سازگاری بیشتری دارد. از خود عکس بگیرید تا ببینید در این لباس و مدل مو چطور به نظر می رسید. به علاوه می توانید از عکس های مدل موی مشابه مدل موی خود نیز استفاده کنید. در این صورت، می توانید یاد بگیرید چطور بدون صرف زمان بسیاری  در روز مهمانی مدل موی مورد نظر خود را درست کنید.

و یک نکته مهم دیگر، پیش از هر چیزی مهمترین نکته اعتماد به نفس شماست. شما باید به لباسی که می پوشید و مدل مویتان اطمینان داشته باشید.

برای رسیدن به این اعتماد به نفس و آسودگی خاطر باید در لباس و مدل مویتان راحت باشید. از این رو با وجود اینکه اخیرا لباس ها و مدل های پر کار و خاصی مد شده اند، اگر در آنها احساس راحتی نمی کنید، مجبور به پوشیدن آنها نیستید. همیشه لباسی را انتخاب کنید که به شما می آید و با پوشیدنش حس خوب می گیرید. در این صورت در طول مهمانی، قرار ملاقات و یا مهمانی های رسمی مطمئن باشید خوش می درخشید.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید