• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 10 / 09

هیجان پریدن در آبهای زلال تنگه رغز در شهر داراب فارس

تنگه رغز یا به بیان محلی‌ها تنگه رودخیز، که در شمال غرب شهر داراب فارس واقع شده، گنجینه‌ای بی‌نظیر از طبیعت گردی، هیجان، پریدن در آب‌های زلال چشمه‌های پر برکت و تماشای آبشارهای زیبا را پیش روی شما قرار می‌دهد.

حرارت و گرمی در تمام نقاط این تنگه یکسان نیست. بعضی جاها به شدت سرد است و بعضی جاها آفتاب سوزان دارد. در این تنگه ماهی‌ها از آدم فراری نیستند و آدم را در حین عبور از حوضچه همراهی می‌کنند. آب چشمه رغز پس از طی مسیر ۵ کیلومتری و خلق هزاران صحنه طبیعی بی نظیر و دل انگیز خفتان و خیزان خود را به پای کوه می‌رساند. تنگه زیبای رغز در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز این شهر در منطقه حسن آباد داراب قرار دارد.

این تنگه که از دو طرف با دیواره‌هایی بلند محصور شده است، به دلیل وجود چشمه‌های فراوان، ۶۴ آبشار را در خود جای داده، که از این تعداد ۱۲ آبشار نیازمند فرود با طناب است. ارتفاع فرودها حداقل ۶ و حداکثر ۶۵ متر و مابقی آبشارها با پرش در آب قابل گذر است. حوضچه‌های زیر آبشارها حداقل ۶ و حداکثر ۲۰ متر عمق دارند.

دره رغز به طول تقریبی ۴ کیلومتر در امتداد شمال به جنوب از سرچشمه رغز تا دره جنوب، ۶۰ آبشار و حوضچه طبیعی را در خود جای داده است که تنها ۱۴ آبشار و آبگیر دره جنوبی مورد توجه عموم مردم و کوهنوردان است. با رسیدن به آخرین آبشار دره جنوبی به ارتفاع ۳۵ متر این دره به بن بست می‌رسد. منطقه سرچشمه رغز نیز که از مسیر دیگری پیمایش می‌شود ، جنگلی زیباست که محل آغاز آب رغز است. رسیدن به این منطقه نیز با ۳ ساعت کوه‌پیمایی امکان‌پذیر است.

آب کل مسیر قابل آشامیدن است، ولی بهترین آب همان آبی است که در سرچشمه از دل زمین به بیرون می‌تراود.

سعید محمدی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید