• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2018 / 10 / 18

يك مدير انگيزه ساز باشيد.

نسخه صوتی 

يك مدير براي موفقيت خود و سازماني كه در آن خدمت مي كند بايد ايجاد انگيزه كند. تا افراد در شرايط متفاوت كاري با دلسوزي عمل كنند. در همين راستا نكاتي كاربردي را خدمت مديران ارجمند عرض مي كنيم.

مدير انگيزه ساز

1ــ با كارمندان خود به خوبي رفتار كنيد.

مديران بايد با زير دستان خود به بهترين نحو برخورد كنند. و همانطور كه حريم ها را حفظ مي كند با آنان برخوردي دوستانه داشته باشد. كارمندان هميشه مديري مي خواهند كه آنها را با درايت و درك زير دستان رهبري كند. براي ايجاد چنين حسي كارهاي ساده اي مي توانيد انجام دهيد. مثلاً افراد را با اسم كوچك صدا كنيد. درباره خانواده آنها صحبت كنيد حتي مي توانيد درباره رضايت آنها از وضعيت زندگي و رفاه بپرسيد به طوري كه احساس تعلق را در پرسنل خود افزايش دهيد.

2ــ مانند يك برنده فكر كنيد.

يك مدير بايد بتواند با دو موقعيت برخورد كند اين دو موقعيت عبارتند از «برد» و «باخت». كاري كه بايد بكنيد اين است كه در همه شرايط حتي زمانيكه همه چيز عليه شماست مانند يك برنده فكر كنيد. لازم است كه خود را با همه تجهيزاتي كه يك برنده  دارد مجهز كنيد. هميشه به ياد داشته باشيد كه برد و باخت در داخل يك سيكل قرار دارند. اگر مدت زيادي است كه شكست خورده ايد اكنون وقت بردن شماست!

3ــ تفاوت ها را دريابيد.

كارمندان در يك سازمان با يكديگر تفاوتهاي مختلفي دارند. يك رفتار شما ممكن است براي كارمندي انگيزاننده و براي كارمند ديگر دلسرد كننده باشد. طبيعت افراد را دريابيد تا در ايجاد انگيزه در تك تك افراد موفق باشيد.

4ــ اهداف و پروژه هاي واقع گرايانه تعريف كنيد.

اهداف و پروژه هاي متوسطي ايجاد كنيد. اگر پروژه اي كه براي كارمندان تعريف مي كنيد سخت و دشوار يا بسيار عظيم باشد از همان ابتدا در آنها احساس غير قابل اجرا بودن را ايجاد مي كنيد. هدف شما بايد به گونه اي ايجاد يا به اهداف كوچكتر تقسيم شود كه از نظر پرسنل انجام شدني به نظر برسد. بعد از دست يافتن به هدف اكنون پروژه اي كمي بزرگتر تعريف كنيد.

5ــ از بي انگيزگي جلوگيري كنيد.

يكي از وظايف مديران ايجاد انگيزه براي زير دستان است. با توجه به شغل مدير گاهي مجبور مي شود افرادي را تنبيه يا جريمه كند. اين عمل ممكن است باعث رنجش كارمند شده، كه مي تواند در كارايي نيروي كار تأثير منفي بگذارد. بنابراين بايد بسيار دقت شود كه جريمه و تنبيه به عنوان يك تكنيك كنترلي استفاده مي شود و نبايد سبب ايجاد بي انگيزگي در نيروي كار شود.

6ــ افزايش دستمزد و تغييرات كوچك در كار

براي اينكه افراد را در انجام امور محوله مؤثرتر به كار گيريد روال يكنواخت كار را بشكنيد مي توانيد كمي به وظايف فرد اضافه كنيد يا تغييرات كوچكي در سيستم كاري او ايجاد كنيد. حتي پيشنهادات بسيار كوچك مدير مي تواند ارزشمند واقع شود. يكي ديگر از كارهايي كه مي توانيد بكنيد افزودن دستمزد كاركنان است.

7ــ پاداش غير مالي بدهيد.

پاداشهاي پولي هميشه كارساز واقع مي شود. ولي پاداش هاي غير مادي هم به همان اندازه كارساز هستند. يك تشكر كوچك، يك تقدير نامه، يا چند كلمه ستايش از كارمند مي تواند بسيار مفيد باشد.

ترجمه: علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید