• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 10 / 20

تست هوش سطح 9 – تست 13

در برخی تست هوش ها به جای عدد، از حروف الفبا، اشکال هندسی، تصویر حیوان، انسان، گل، میوه و… استفاده می شود. در این مقاله، تست هوشی از حروف الفبای انگلیسی تهیه شده است.

باری دیگر ذهن خود را به چالش بکشید و پاسخ این تست هوش را بدست آورید.

تست هوش با حروف الفبا

پاسخ این تست هوش و توضیح آن را در پایین صفحه مشاهده می کنید:

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ حرف F می شود.

می دانیم که هر حرف انگلیسی با یک شماره و ترتیب مشخص می شود. مطابق شکل زیر این شماره ها نمایش داده شده اند. برای حل این تست هوش باید هر حرف را با توجه به شماره آن در نظر بگیرید.

شماره حروف الفبای انگلیسی

در این تست هوش دو قانون به صورت ترکیبی به کار رفته است که در شکل های بعدی تکرار شده است. از شکل اول که بالا سمت چپ قرار دارد شروع شده تا شکل آخر که پایین سمت راست است پایان می یابد.

قانون اول: هر شکل، یک ردیف افقی دارد در ردیف افقی، هر حرف با حرف بعدی به اندازه 4 عدد فاصله دارد که حرف اول A یا 1 است که با توجه به جدول بالا 4+1 می شود 5 یعنی حرف E و 5+4 می شود 9 که شماره 9 همان I است.

قانون دوم: هر شکل، یک ردیف عمودی دارد در ردیف عمودی، هر حرف با حرف بعدی به اندازه 6 عدد فاصله دارد که حرف اول E یا عدد 5 است که با توجه به جدول بالا 5+6 می شود 11 که همان حرف K است که پس از آن با جمع زدن 11+6 می شود 17 که حرف Q می باشد.

قانون مشترک: در خانه هایی که محل تلاقی ردیف افقی و عمودی است، مجموع عددی که از قانون اول و دوم بدست می آید حاصل را به ما می دهد که در شکل بالا سمت چپ، E یعنی 5 با K که عدد 11 است جمع می گردد: 11+5 می شود 16 که همان حرف P است که در مرکز نوشته می شود.

بنابراین به جای علامت سوال در شکل پایین سمت راست:

W که 23 است بعلاوه 4 می شود 27 و حرف Y یعنی 25 بعلاوه 6 می شود 31. از آنجایی که حروف انگلیسی 26 حرف دارد، هر بار که مجموع از عدد 26 بیشتر شود آن را از 26 کم می کنیم یعنی حاصل می شود:

1=27-26

5=31-26

اکنون عدد حاصل را جمع می کنیم 1+5 می شود 6 که همان F است.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید