• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 11 / 03

تکنولوژی مجازی سازی AMD چگونه کار می کند؟

متخصصانIT  باید در مورد اینکه کدام پردازشگر AMD دارای فناوری مجازی سازی است اطلاعات کافی داشته باشند. محاسبات سنتی به نرم افزارها اجازه ی اشتراک راحت منابع سخت افزاری را نمی دهد. مجازی سازی بر این محدودیت غلبه کرده و به دو یا چند ماشین مجازی اجازه ی به اشتراک گذاری منابع کامپیوتری در یک سرور فیزیکی را می دهد و مونیتور ماشین مجازی مرکز تمام توسعه های مجازی سازی است.

چگونه تکنولوژی مجازی سازیAMD  کار می کند؟

مجازی سازی، امکانی را فراهم می کند که نرم افزارها را از سخت افزارها جدا کرده و  حجم کار مجازی را به کار می برد بنابراین هر  حجم کار می تواند پردازشگر، حافظه، ورودی –خروجی و ذخایر محلی را به اشتراک گذارد.

تلاش های اولیه برای مجازی سازی بر جایگزینی شبیه سازی نرم افزاری به جای سخت افزار تکیه داشت. اما نرم افزار شبیه ساز یک فرایند آهسته و ناکارآمد است. بسیاری از وظایف مجازی سازی از طریق نرم افزار به کار گرفته می شد بنابراین رفتار ماشین های مجازی سازی و کنترل منابع ضعیف بوده و در نتیجه عملکرد ماشین های مجازی سازی بر روی سرورها غیر قابل قبول بود. به زبان ساده سخت افزار برای این منظور طراحی نشده بود.

در اوایل سال 2005، پردازشگرها هم چنان فاقد میکرو کد داخلی برای انجام وظیفه سنگین مجازی سازی در سخت افزار بودند. شرکت های اینتل وAMD  این مشکلات را در نظر گرفته و به دنبال راه حل جدیدی برای آن افتادند. آنها مجموعه ی جدیدی از پروسسورهای الحاقی (مانندMMX  و 3DNOW) ایجاد کردند که می تواند بار نامناسب و تکراری را از نرم افزار جدا کند. با انجام این کارها از طریق پروسسور الحاقی، تله ها و شبیه سازی مربوط به فرایند مجازی سازی، از وظایف  سیستم عامل حذف شد و این کار به طور وسیعی عملکرد ماشین های مجازی بر روی سرور فیزیکی را بهبود بخشید.

فناوری مجازی سازیAMD  برای اولین بار در سال 2004 معرفی شد و سپس بر روی پردازشگر Pacifica 64-bit x86 افزوده شد. در سال 2006، پردازشگرAMD’s Athlon 64 X2 و Athlon 64 FX با فناوری مجازی سازیAMD  وارد بازار شد و امروزه این فناوری بر روی پردازشگر Turion 64 X2 و نسل دوم و سوم پردازشگرهایOpteron ،Phenom و Phenom II موجود است.

AMD با مجازی سازی به کمک سخت افزار با محوریت مدیریت حافظه  که بر اساس معماری قدیمی اتصال مستقیم است عمل می کند. در حقیقت پردازشگر فیزیکی و ماشین های مجازی مهمان می تواند به طور مستقیم با هم تعامل کنند. این ارتباط و تعامل مستقیم اضافه باری را که اغلب در شبیه سازی به وجود می آید را کاهش داده و از فضای حافظه بهترین استفاده را می برد زیرا پردازشگر به طور مجازی کار می کند.

مجازی سازیAMD  ویژگی ای به نام نمایه گذاری سریع مجازی سازیRVI  را معرفی کرد که به ماشین های مجازی امکان می دهد حافظه را به طور مستقیم مدیریت کند. RVI تعداد چرخه های پردازشی را توسط هایپرویزور کاهش می دهد. به علاوه،RVI  به پردازشگر اجازه می دهد بین مهمان های مجازی مختلفی سوییچ کند بنابراین عملکرد مجازی سازی بهبود می یابد. به کارگیری حافظه و تعویض نیز توسط بافرTLB  بالا می رود. برای پردازشگرهایی که از فناوری مجازی سازیAMD  پشتیبانی می کنند قابلیت ارتقا وجود دارد که به پلتفرم های مجازی سازی اجازه می دهد به راحتی و سریع ماشن های مجازی را درسراسر سرورها دنیا گسترش دهند. باید به این نکته توجه داشته باشید که مهاجرت گسترده لزوما با پردازشگرهای اینتل سازگار نیست و ممکن است به هنگام مهاجرت ماشین های مجازی بین سرورهای مختلف با پردازشگرهای مختلف باعث ایجاد مشکل در عملکرد شود.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید