• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 10 / 24

طرز تهیه سوپ خوشمزه ساچ

سوپ ساچ یک سوپ ملایم، لطیف و سبک و خوشمزه است، مواد اولیه آن در دسترس همگان است و از طرفی بسیار مقوی و لذیذ است. این سوپ را برای بهبود سرماخوردگی اعضای خانواده نیز می توانید بپزید همچنین برای میهمانی های عصرانه گزینه خوبی است. اگر یک بار سوپ ساچ را امتحان کنید حتما از طرفداران آن خواهید شد و آن را در برنامه غذایی خود می گنجانید خصوصا زمانی که اسفناج در بازار فراوان است.

مواد اولیه آش ساچ

مواد لازم برای تهیه سوپ ساچ:
  • لپه 150 گرم
  • پیاز 3 عدد
  • گوشت چرخ کرده 200 گرم
  • آرد برنج 7 قاشق غذاخوری پُر
  • اسفناج 250 گرم
  • آب مرغ 3 تا 4 لیوان
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و آبغوره به میزان لازم
  • رب 1 قاشق غذاخوری برای تزیین روی سوپ
  • کمی زعفران
  • نعنا خشک
  • لعاب برنج در صورت تمایل
طرز تهیه سوپ ساچ:

سوپ ساچ با حرارت کم پخته می شود پس برای طبخ آن عجله نکنید.

لپه را یک تا دو ساعت قبل از پخت خیس کنید و جدا بپزید. کمی از لپه پخته شده را برای تزیین روی سوپ نگه دارید.

یک پیاز را نگینی خرد کنید، تفت دهید تا طلایی شود سپس آرد برنج را به آن اضافه کنید و مجددا تفت دهید.

آب مرغ را به صورت سرد به آرد برنج اضافه کنید تا آرد در آن حل شود. چندین لیوان آب در قابلمه بریزید و اجازه دهید با شعله زیاد، به جوش آید. پس از به جوش آمدن، شعله را کم کنید.

اسفناجی که در مواد اولیه ذکر شد، 250 گرم اسفناج پاک شده و شسته شده است. اسفناج را نه خیلی ریز و نه خیلی درشت خُرد کنید. درون سوپ بریزید و درب قابلمه را نیز بگذارید.

داخل سوپ ساچ باید گوشت قلقلی باشد ولی بعضی افراد گوشت گوسفند در تکه های کوچک استفاده می کنند ولی گوشت قلقلی ظاهر زیباتر و مزه بهتری به سوپ می دهد.

آش ساچ خوشمزه

یک پیاز را رنده ریز کنید و با 100 گرم گوشت چرخ کرده، کمی نمک، فلفل و ادویه ورز دهید. سپس به صورت قلقلی در آورید قلقلی نباید خیلی بزرگ باشد بلکه حدودا اندازه یک عناب یا کمی بزرگتر باشد.

درون ماهی تابه روغن بریزید. گوشت های قلقلی را درون آن بچینید و درب ماهی تابه گذاشته و اجازه دهید بپزد.

زعفران را بکوبید و درون کمی آب بریزید و منتظر بمانید که رنگ خود را پس دهد.

پباز دیگر را نگینی خرد کنید، تفت دهید سپس با 100 گرم مابقی گوشت چرخ کرده تفت داده تا بپزد سپس نمک، فلفل سیاه، رب و آب زعفران را نیز اضافه کنید.

پس از اینکه اسفناج درون سوپ پخت، گوشت های قلقلی، گوشت تفت داده شده و لپه پخته شده را به سوپ اضافه کنید. اگر فکر می کنید سوپ غلیظ شده است می توانید کمی آب جوش به آن اضافه کنید.

در روزهای قبل که برنج پخته اید، زمانی که برنج جوشیده شده در آب را آبکش می کنید، کاسه ای زیر آبکش قرار دهید و لعاب حاصل را در یخچال یا فریزر نگه دارید. لعاب برنج برای طعم دادن و یکپارچگی و جا افتادن بسیاری از غذاها مناسب است مثلا در انواع آش ها، سوپ ها، بعضی خورشت ها، آبگوشت و … می توانید به جای آب، از لعاب برنج استفاده کنید که هم خاصیت دارد و هم غذا را خوش طعم و خوش عطر می کند.

از جمله غذاهایی که با لعاب برنج بسیار خوشمزه می شود، سوپ ساچ است می توانید از همان ابتدای طبخ، آب کمی در قابلمه بریزید و به جای آن، لعاب برنج بریزید.

در مرحله آخر باید نعنا داغ فراوانی تهیه کنید. درون قابلمه یا ماهی تابه روغن بریزید و شعله را زیاد کنید تا روغن گرم شود، سپس یک قاشق غذا خوری پُر زردچوبه به آن بیفزایید. می بینید چند ثانیه بعد زردچوبه درون روغن قُل می زند. ماهی تابه را از روی حرارت بردارید و نعنا خشک را به آن اضافه کنید. کمی از این نعنا داغ را برای تزیین روی سوپ و بقیه را درون سوپ بریزید و هم بزنید.

سوپ ساچ خوشمزه آماده است برای تزیین آن می توانید از کمی لپه پخته، گوشت قلقلی و نعنا داغ استفاده کنید.

از گزینه های بسیار دلپذیر و لذیذ شام در فصول سرد سال، سوپ ساچ است بنابراین با نوش جان کردن این سوپ از خواص مواد اولیه آن به خصوص اسفناج غافل نمانید.

ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید