• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 11 / 07

آموزش نقاشی دایناسور برای کودکان

همه بچه ها با دایناسور این موجود منقرض شده در طبیعت آشنا هستند. فیلم های آموزشی و برنامه های زیادی برای کودکان در مورد دایناسورها ساخته شده است. در این مقاله قصد داریم نقاشی این موجود خارق العاده را به کودکان آموزش دهیم.

در چهار قسمت ساده و قابل فهم دایناسور را نقاشی می کنیم حرکات چند شکل ساده هندسی و چند خط می باشند.

در ابتدا یک مستطیل به عنوان سر، یک نیم دایره به عنوان تنه و یک خط منحنی برای دم بکشید. با دو خط منحنی ساده سر را به تنه متصل کنید.

 dainasor1

دو خط شکسته بر روی تنه برای بال، دو پا مطابق شکل زیر و دو دایره کوچک روی مستطیل به عنوان چشم بکشید. منحنی داخل مستطیل به عنوان دهان رسم کنید و دم دایناسور را دو خطه کنید.

dainasor2

چشم ها را کامل کنید. دو شاخ کوچک برای دایناسور بگذارید. دو دایره کوچک به عنوان بینی رسم کنید. پاها را کامل تر کنید. در انتهای دم مثلثی بکشید تا به شکل دم دایناسور نزدیک تر شود. با چند خط، پره های بال را ایجاد کنید.

dainasor3

در مرحله آخر مطابق شکل زیر دایناسور را تکمیل کنید. خطوط بال ها را با چند منحنی به یکدیگر متصل کنید. بر روی تنه، دم، سر و در داخل دهان مثلث های کوچکی را کنار هم بکشید. چند مستطیل بزرگ و کوچک داخل تنه و سر بکشید تا پوست دایناسور را تداعی کند. خط هایی را داخل دم و شاخ رسم کنید. دو ابرو برای دایناسور خود طراحی کنید. بر روی هر پا چهار خط نازک و کوچک بکشید و در آخر، آتشی را بکشید که از دهان دایناسور خارج شده است.

dainasor4

ملاحظه کردید که با چند شکل هندسی ساده دایناسور زیبایی خلق کردیم. پس از کودکان بخواهید تا تمرین بیشتری کنند و بدون نگاه کردن به الگو، این حیوان زیبا را رسم کنند.

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید