• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 11 / 12

چگونه براي كسب و كار خانگي خود نيرو استخدام كنيم؟

قبل از اينكه براي استخدام اولين نيروي خود در روزنامه ها آگهي سفارش دهيد، اين نكات را مطالعه كنيد تا در استخدام اولين نيرو يا نيروها براي كسب و كار خانگي خود بتوانيد افراد مناسبي انتخاب كنيد و به درستي عمل كنيد. فراموش نکنید این اولین ها می تواند نقش مهمی در موفقیت شما داشته باشند بنابراین برای توسعه یک کسب و کار خانگی و استخدام نیرو باید با دقت بسیار عمل کنید.

استخدام دفتر خانگی

هيچگاه اولين ورود خودم را به موسسه ABC فراموش نمي كنم هنگامی كه اولين مصاحبه را با مالك آن داشتم. شخصي كه ترتيب مصاحبه را داده بود به من نگفته بود كه قرار است براي يك كسب و كار خانگي كار كنم و وقتي كه به محل مصاحبه رسيدم با يك خانه مسكوني آجري مواجه شدم و لحظاتي شك كردم كه آيا آدرس درست است يا نه؟ و فكر نمي كردم كه با دفتري خانگي مواجه شوم. در نهايت داخل خانه شدم مرا راهنمايي كردند و از كنار اتاق پيانو از راهرويي گذشتم و از پله هاي بالا رفتم تا دفتري كه در طبقه سوم قرار داشت.

چند دقيقه اول مصاحبه (لحظات بحراني و زماني كه بايد تاثير خوبي در ذهن مصاحبه كننده بگذاريد) من كاملاً گيج و دو دل بودم. فكر مي كردم آيا كار درستي كرده ام و به مكان درستي براي كار كردن قدم گذاشته ام آيا قرار است در آينده در خانه كسي كار كنم؟ و چيزي كه قبل از آن در ذهن داشتم كاملا متفاوت با اين بود. كه سبب شد حتي نتوانم روي پرسش ها تمركز كنم.

و اگر شما كسب و كاري خانگي را اداره مي كنيد توصيه مي كنم اين نكات را مطالعه كنيد چون اين مرحله اي مهم در رشد و توسعه كسب و كار شماست و بايد نسبت به آن بسيار حساس باشيد و آنها را مانند يك قانون به كار گيريد.

كاملا شفاف سازي كنيد.

قبل از مصاحبه بايد براي كانديداي خود مشخص نماييد كه قرار است در چه محيطي كار كند. بايد بگوييد كه در دفتري كه در يك خانه مسكوني واقع شده است بايد كار كند. به عنوان مثال چيزي كه در اولين برخورد برايم پيش آمد اين بود كه احساس كردم صاحب كارم مي خواهد چيزي را از من مخفي كند. و اين براي اولين برخورد ذهنيت خوبي ايجاد نمي كرد. همچنین همه وظایف او را باید به طور مشخص تعیین کنید.

از آنها بپرسيد

از كانديداهاي خود بپرسيد چه نظر و حسي درباره كار در خانه دارند. اين بايد يكي از اولين پرسش هاي شما باشد و بايد به دقت به پاسخ آنها گوش د هيد. اگر پاسخ رضايت بخشي از آنها دريافت نكرديد با پرسش هاي رفتاري سعي كنيد بفهميد واقعا چه تفكري در اين زمينه دارند. بايد به آنها فرصت دهيد تا هر ابهامي را كه در ذهن دارند براي شما روشن كنند. اگر همانطور كه گفته شد با شفافيت با آنها صحبت كرده باشيد پرسش هاي شما باعث تعجب آنها نخواهد شد. و شانس زيادي خواهيد داشت تا پاسخ هاي صادقانه تري دريافت كنيد.

قبل از استخدام محيط كار مناسب را فراهم كنيد

قبل از اين كه نيرو يا نيروهاي شما شروع به كار كنند بايد محيط كاري مناسبي را برايشان فراهم كنيد. به عنوان مثال كسي دوست ندارد جايي كار كند كه رييسش همه صحبت هاي او را با تلفن بشنود. اين كار سبب نارضايتي پرسنل شما مي شود و او را بيشتر از حالت معمول تحت فشار مي گذارد. بايد به حريم خصوصي پرسنل احترام بگذاريد و البته بايد از او نظم و ترتيب را هم بخواهيد. به مرور اين فشار ها سبب بروز مشكلاتي مي شود كه پايان خوبي براي كسب و كار شما نخواهد داشت.

براي ملاقات فضايي جداگانه در نظر بگيريد.

حداقل براي يك اتاق جلسات بايد پول خرج كنيد ميزي كه بتوانيد با كاركنان خود دور هم بنشينيد و تبادل نظر كنيد. حتي فكر بدي نيست كه ميز خود را به گونه اي قرار دهيد كه كاركنان شما بتوانند دور آن بنشينند.

دستشويي جداگانه

بايد براي پرسنل خود دستشويي و توالت جداگانه داشته باشيد و همچنين كسي را داشته باشيد كه كار نظافت آنجا را براي شما انجام دهد بنابراين شايد لازم باشد در ساختمان خود تغييراتي انجام دهيد. در این صورت قبل از استخدام کارمند جدید حتما این تغییرات را ایجاد کنید.

ورودي و خروجي مناسبي براي دفتر خود فراهم كنيد

ورودي و خروجي دفتر يا محل كار پرسنل نبايد با بقيه قسمت هاي خانه تداخل داشته باشد و نبايد ايجاد مزاحمت كند. اين موضوع مهم است ولي بحراني نيست و البته نه به اندازه داشتن دستشويي جداگانه ولي بايد به آن اهميت بدهيد تا هم حالت حرفه اي كار خود را مشخص نماييد و هم اسباب سلب آسايش خود و خانوادتان نشويد. بنابراين سعي كنيد تا آنجا كه ممكن است راهي كوتاه و مستقيم به دفتر كار ايجاد كنيد. (توضیح مترجم: البته در فرهنگ ما ایرانی ها این موضوع بسیار مهم است و محیط خانوادگی باید از محیط کار جدا شود.)

براي ورود خانواده خود محدوديت هايي قايل شويد

به خاطر داشته باشيد كه كارمندان شما نياز دارند كه محيط خصوصي خود را داشته باشند و قرار نيست فرزند شما با ميز و كشوهاي آنها ور برود و با كامپيوتر آنها بازي كند. مي توانيد با خطوطي اين نواحي را مشخص كنيد تا فرزندان شما بدانند نبايد وارد چه قسمت هايي شوند.

تعطيلي هاي بيشتري در اختيار آنها قرار دهيد

اين اعتقاد شخصي من است بعد از كار در يك دفتر خانگي افراد نياز به تعطيلات بيشتري دارند. يك دفتر خانگي محيط كاري راحتي نيست، و پرسنل در چنين محيطي بيشتر خسته مي شوند. و يك سري تعطيلات اضافي براي جبران اين خستگي ها ضروري است.

انعطاف پذير باشيد

ذهن خود را در برابر نظرات و نيازهاي كارمندان خود باز كنيد. گاه از نظر زماني شرايط متفاوتي را تقاضا مي كنند يا مي توانند همان كار را به شكل بهتري به صورت دوركاري انجام دهند چه اشكالي دارد بلكه از آنها بايد متشكر هم باشيد. البته این در صورتی است که نظم و انضباط کاری خود را حفظ کنند و اگر قرار است چنین اختیاری به آنها بدهید باید فبل از آن با آنها اتمام حجت کنید که این تغییر ساعت یا دور کاری به این معنی نیست که آنها می توانند هر موقع دلشان خواست بیایند و بروند و هر طور که دوست دارند کار کنند و باید گزارش های منظم تری در اختیار شما قرار دهند.

نظم و ترتيب

محيط كار يك دفتر خانگي خيلي رسمي نيست و شما هم احتمالا تجربه اولين استخدامتان باشد و بايد به خاطر داشته باشيد كه در چنين شرايطي تمايل به بي نظمي بيشتر مي شود بنابراين خيلي شفاف و واضح همان ابتدا همه چيز را براي آنها مشخص كنيد اگر مي خواهيد تعطيلات بيشتري هم به آنها اختصاص دهيد بهتر است بر اساس قاعده و قانون باشد.

جو را بشكنيد و كمي هم بخنديد

محيط بسته يك دفتر خانگي مي تواند خفه كننده باشد و در اين ميان تحمل يك رئيس خشك سخت تر مي شود. كارمندان نمي توانند به راحتي در اطراف ميز كار خود بچرخند با افراد كمتري در ارتباط هستند. بنابراين به دنبال راه هايي باشيد كه چگونه جو را بشكنيد و محيط دوستانه تري فراهم كنيد گاهي با آنها شوخي كنيد و به هر شكلي كه مي توانيد محيط را تلطيف كنيد. استفاده از گلدان ها و هر چیزی که محیط را دلپذیرتر کند می تواند در راندمان کاری پرسنل شما تاثیر گذار باشد.

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید