• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 11 / 18

گچ‌ بري‌ بالاي‌ ديوار زير سقف و سطح گودی

تفاوت بین گچ بری بالاي‌ ديوار و سطح گودی چیست؟

گچ بری بالاي‌ ديوار یک اصطلاح کلی است و سطح گودی برش عمودی یکسانی دارد. گچ بری بالای دیوار شامل استفاده از گچ های سفید با اشکال مختلف و زیباست. استفاده از گچ بری یکی از ساده ترین راه ها برای تزیین اتاق است و نیازمند مهارت خاصی نیست و تنها دقت و توجه نیاز دارد. استفاده از گچ بری در مواردی که دیوار جدیدی ساخته شده و یا سقف تعمیر شده است بسیار مفید است.

 gachbory1

گچ بری از مواد زیر تشکیل شده است:
  • گچ: سنگین بوده و به راحتی آسیب می بیند، گران قیمت است، معمولا بدون رنگ زدن رها می شود، نشانه ها و جای دست ممکن است روی آن باقی بماند، می توان آن را با رنگ های روغنی و یا آبی رنگ کرد.
  • سنگ گچ یا گچ پوشیده شده با کاغذ: وزن متوسطی دارد و می توان آن را با رنگ های روغنی رنگ کرد.
  • پلی اورتان: سبک بوده و در رنگ ها و طرح های مختلف و به صورت آماده در بازار موجود است. می توان آن را با رنگ هایی که پایه آبی یا روغنی دارند، رنگ زد.
  • پلی استیرن منبسط شده: سبک و ارزان بوده و به راحتی آسیب می بینید، می توان آن را با رنگ هایی که پایه آبی دارند، رنگ زد.

گچ بری و سطح گودی:

  • چوب: سبک، انعطاف پذیر و کار با آن آسان است، نیاز به پرداخت کمی دارد. می توان آن را جلا دهنده ها پوشاند و یا رنگ زد.

گچ بری ها اندازه های مختلفی دارند. معمولا اندازه ی گچ بری بر اساس اندازه ی اتاق در نظر گرفته می شود. هر چقدر این گچ بری ها بیشتر و بزرگتر باشد زیباتر به نظر می رسد.

سطح گودی و یا coving ها در پروفایل های مختلف یکنواخت و گچ بری ها با الگوهای مختلفی موجود است. سطح گودی ها با ساختار یکنواخت خود راحت تر و بهتر با اتاق منطبق می شوند.

انواع چسب های گچ بری
  • چسب پودری گچی: قبل از استفاده باید با آب مخلوط شود. اگر مقداری از این چسب بدون استفاده باقی بماند باید دور انداخته شود. معمولا برای گچ بری های گچی و کاغذهای پوشیده شده با گچ و سنگ گچ مناسب است.
  • چسب گچی مخلوط  آماده: این چسب ها به صورت آماده در داخل تیوب ها قرار دارد. این چسب ها نیز مناسب برای گچ بری های گچی و کاغذهای پوشیده شده با گچ و سنگ گچ است.
  • چسب های پلی استیرن: این چسب ها نیز در داخل تیوب ها قرار دارد و برای گچ بریهای پلی استیرنی مناسب است.
  • چسب های معمولی پر کننده ی فاصله: به صورت تفنگی در دسترس است. مناسب برای گچ بری های پلی اورتانی است. آن دسته از چسب های بدون حلال ممکن است برای گچ بری های پلی استرینی مناسب باشند.

انتخاب بین چسب پودری گچی و چسب گچی مخلوط آماده سلیقه ای است و به خود شما بستگی دارد که با کدام یک بهتر و راحت تر کار می کنید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید