• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 11 / 19

دختر بچه ها! توپ های بادکنکی بسازید و چند بازی جذاب با آنها انجام دهید

در جشن های تولد، بادکنک، عضو اصلی و جدا ناشدنی تولدهاست که گاه در بعضی جشن ها می بینید که بادکنک های زیادی پس از جشن چه ترکیده و چه سالم باقی می مانند که معمولا بادکنک هایی که سالمند پس از مدتی می ترکند و دور ریخته می شوند، اما ما می خواهیم از این بادکنک ها استفاده بهینه کنیم.

توپ های بادکنکی بسازید و چند بازی جذاب انجام دهید

در این مقاله ساخت نوعی کیسه یا توپ پلاستیکی با بادکنک آموزش داده می شود که هم می توانید از بادکنک های سالم و حتی بادکنک های ترکیده استفاده بهینه کنید و هم کودکان و خصوصا دختر بچه ها با دستان خود کاردستی و توپ هایی را بسازند که در ادامه مقاله گفته می شود که این توپ ها چه کاربردهایی خواهند داشت و چه بازی هایی می توان با آنها انجام داد.

با ما در ساخت و بازی با این توپ های بادکنکی همراه باشید.

نحوه ساخت توپ های بادکنکی

وسایل لازم برای ساختن یک توپ بادکنکی:

  • بادکنک 2 عدد
  • موادی برای پُر کردن بادکنک
  • قیچی

داخل یک بادکنک را با هر چیزی که در دسترس شماست، پُر کنید مثلا می توانید از لوبیا، شن، تیله های بازی، هسته یا دانه میوه ها، مروارید یا هر چیز دیگری برای پُر کردن بادکنک استفاده کنید.

نحوه پر کردن بادکنک برای ساخت توپ

پس از پر کردن بادکنک انتهای باز آن را گره بزنید. بادکنک دیگری را این بار 2 تا 3 سانتی متر پایین تر از دهانه بادکنک برش بزنید.

بریدن بادکنک برای ساخت توپ

بادکنک پر شده را از قسمتی که گره زده اید، وارد بادکنک خالی کنید. این کار باعث می شود توپ شما دو لایه شود و استحکام آن بیشتر گردد.

دو لایه کردن توپ بادکنکی

توپ بادکنکی شما آماده است! همان طور که در شکل نیز می بینید قسمتی از بادکنک زیرین نمایان است و یک توپ بادکنکی دو رنگ زیبا به وجود آمده است که دختر بچه ها عاشق آن خواهند شد.

توپ بادکنکی مناسب بازی کودکان

بازی هایی که با توپ بادکنکی می توانید انجام دهید
1- بازی لِی لِی

همه بچه ها بازی لی لی را می شناسند و در مدرسه، حیاط منزل یا کوچه آن را بازی کرده اند. چند خانه به صورت یکی و دو تایی روی زمین یا کف اتاق می کشند و آنها را شماره گذاری می کنند. سپس بازیکن باید به صورت یک پا و لی لی کنان روی آن خانه ها حرکت کند. هدف این بازی توپی است که در ابتدا به سوی یکی از این خانه ها پرتاب می شود و شخص برای گرفتن توپ، خانه ها را لی لی می رود و باید تعادل خود را نیز حفظ کند و پایش روی خطوطی که کشیده شده، نرود. با استفاده از توپ بادکنکی می توانید بازی لی لی خود را زیباتر و جذاب تر کنید.

بازی لی لی با توپ بادکنکی

2- پرتاب توپ در سبد

سبدی را در فاصله معینی قرار می دهند و کودکان باید توپ های بادکنکی را داخل سبد بیندازند. هر کدام هدف گیری بهتری داشته باشد و تعداد توپ بیشتری در سبد بیندازد، برنده است. مجددا این بازی با جمع آوری توپ ها شروع می شود و این بار می توانید فاصله سبد را بیشتر کنید.

بازی انداختن توپ در جعبه

3- بگرد و پیداش کن

در این بازی یک بازیکن توپ های بادکنکی را در جاهای مختلف مخفی می کند و نفر بعدی یا افراد دیگر باید بگردند و توپ ها را بیابند.

4- انداختن توپ در جعبه

این بازی برای کودکان کوچکتر مناسب تر است. جعبه کارتنی را در نظر بگیرید که به راحتی قابل تا شدن باشد. روی درب کارتن چند مربع یا دایره به اندازه توپ های بادکنکی تعبیه کنید. سپس کارتن را از بالا فشار دهید تا روی زمین پهن شود یعنی درب کارتن روی ضلع پایینی آن قرار گیرد. پس از اینکه کارتن را خواباندید از کودکان بخواهید که از همین سوراخ ها توپ های بادکنکی را به داخل آن بیندازند. در این مرحله درب کارتن را به سمت بالا بکشید تا توپ ها درون کارتن بیفتند.

بازی انداختن توپ در جعبه با توپ بادکنکی

5– بولینگ

بولینگ را با هر وسیله ای می توان بازی کرد ولی در اینجا ما از توپ های بادکنکی استفاده می کنیم. یک هدف در محلی گذاشته می شود و بازیکن در فاصله معینی از هدف می ایستد و توپ های بادکنکی را یکی یکی به سمت هدف پرتاب می کند هر چه با توپ های کمتری بتواند به هدف اصابت کند، امتیاز بیشتری می گیرد.

بازی بولینگ با توپ بادکنکی

6- جمع آوری توپ

توپ های بادکنکی را در مکانی پخش می کنند، به دست هر بازیکن یک سبد می دهند و یک زمان را مشخص می کنند. هر کس بتواند در این زمان، توپ بیشتری در سبد خود جمع آوری کند امتیاز بیشتری می گیرد و برنده می شود.

بازی جمع آوری با توپ بادکنکی

امیدوارم از ساخت این توپ بادکنکی و بازی هایی که ارائه شد لذت برده باشید. مطمئن باشید کودکان شما از این بازی ها استقبال خواهند کرد و کمتر سراغ بازی های موبایلی، کامپیوتری و تماشای تلویزیون خواهند رفت، همان طور که بزرگترها در گذشته، اوقات فراغت خود را با این بازی ها پُر می کردند و به دنبال یکجا نشینی و خیره شدن به بازی های الکترونیکی نبودند.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید