• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 01 / 01

مزایای یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون

مقاله قبلی: تفاوت زبان برنامه نویسی پایتون با پی اچ پی و روبی

یادگیری و کار با زبان برنامه نویسی پایتون دارای مزیت های بسیاری است که در این مقاله به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

مزایای یادگیری زبان پایتون

مزایای یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون:
سکوی پرش به سمت سایر زبان های برنامه نویسی:

برای افرادی که تازه وارد دنیای برنامه نویسی شده اند، یادگیری این زبان فوق العاده آسان است همچنین یادگیری پایتون می تواند سکوی پرتابی برای ورود به سایر زبان های برنامه نویسی نظیر PERL, C, C++, باشد. مثلا کلاس های شی گرایی پایتون تا حد زیادی با کلاس های زبان های سی پلاس و شی شارپ و جاوا و پرل همخوانی دارند در نتیجه شما با یادگیری این زبان ها، با یک تیر دو نشان می زنید.

به عنوان مثالی دیگر، هنگام کار با زبان، می توانید در صورت نیاز، برنامه ها و اپلیکیشن های خود را با استفاده از C یا C ++نیز توسعه دهید. این بدان معنی است که اگر شما به طور منظم با پایتون کار کنید می توانید این زبان های اضافی را نیز یاد بگیرید.

اگر شما هم در زمینه برنامه نویسی یک فرد مبتدی هستید بعد از فراگیری این زبان، دیگر مجبور نیستید که خود را تنها به یادگیری یک زبان محدود کنید و فرصت های زیادی برای رشد کردن در اختیار خواهید داشت و می توانید با تمرکز بر اشتراکات این زبان ها، کارهای بزرگ تری انجام دهید.

منبع درآمد عالی

پایتون زبان بسیار محبوبی است چرا که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و تعداد قابل توجهی از غول های فن آوری دنیا مانند گوگل، Instagram، Pinterest، یاهو، دیزنی، آی بی ام، نوکیا و… از این زبان استفاده می کنند. بنابراین هنگامی که این زبان را یاد بگیرید دیگر نگران کسب درآمد نخواهید بود چرا که بسیاری از شرکت های بزرگ سراسر دنیا به این زبان متکی هستند در نتیجه می توانید درآمد خوبی را به عنوان یک توسعه دهنده پایتون کسب کنید.

تسریع در انجام پروژه ها

پایتون برای توسعه پیش نمونه پروژه ها گزینه بسیار مناسبی است چرا که ساخت سریع پیش نمونه ها، ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه پروژه، رضایت مشتریان را نیز در پی دارد.

مناسب داده کاوی و کارهای تیمی

پایتون برای انجام کارهایی نظیر داده کاوی و کار با داده های بزرگ ایده آل است. همچنین این زبان، برای برنامه نویسانی که می خواهند در کارهای تیمی مشارکت کنند ولی تجربه کار تیمی را ندارند نیز بسیار مناسب است.

سازگاری با سیستم عامل های مختلف

یکی از ویژگی های برجسته پایتون سازگاری آن با سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، مکینتاش و بسیاری از برندهای یونیکس است، همچنین به دلیل آن که پایتون در تمامی این پلتفرم ها از رابط کاربری مشابهی استفاده می کند لذا به راحتی می توانید بین این سیستم عامل ها سوئیچ کنید.

برخورداری از فریمورک های قدرتمندی نظیر Django

Django یک چارچوب برنامه نویسی جامع و منبع باز تحت وب است که توسط پایتون طراحی شده است. این ساختار برنامه نویسی، با فراهم نمودن قطعه کدهای آماده ای که ماژول نامیده می شود فرایند توسعه پروژه را برای برنامه نویسان آسان تر می کند. ضمن این که، این بسته کدها را می توان در پروژه های مختلف اصلاح کرد و در صورت لزوم بازنویسی نمود. جالب است بدانید که سایت ها و سرویس هایی همچون اینستاگرام، پینترست، نیویورک تایمز و گاردین با همین فریمورک جنگو طراحی شده اند و تیم پشتیبانی بزرگی در پس این فریمورک قرار دارد که یادگیری آن را آسان می سازد.

پایتون کتابخانه های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد

پایتون دارای کتابخانه های استاندارد گسترده ای است که از کارهای مشترک برنامه نویسی نظیر همگام سازی با سرورها، جستجوی متن، اصلاح فایل ها و غیره پشتیبانی می کنند در حالی که برای انجام همین کارها در سایر زبان های برنامه نویسی مجبورید که خودتان از صفر کد بزنید. یکی از علل استفاده گسترده از این زبان را نیز می توان در دارا بودن کتابخانه های فراوان در حوزه های مختلف علوم برشمرد.

زبان برنامه نویسی پایتون

امکان توسعه پایتون

از آنجا که پایتون یک زبان منبع باز است و توسط جامعه برنامه نویسان توسعه می یابد، بنابراین از پایگاه پشتیبانی گسترده ای برخوردار است. میلیون برنامه نویس در سراسر دنیا به صورت منظم با این زبان کار می کنند. علاوه بر این، جامعه توسعه دهنده این زبان به طور مداوم با همدیگر مشارکت می کنند تا قابلیت های اصلی آن را بهبود ببخشند. بنابراین خود شما نیز می توانید در توسعه این زبان سهیم باشیم و با سایر توسعه دهندگان این زبان ارتباط برقرار کنید.

شما می توانید این زبان را با اضافه کردن ماژول های جدید و حتی ماژول هایی که در زبان های C یا C ++ کامپایل کرده اید گسترش دهید و در پروژه های بعدی خود به راحتی از آن ها استفاده کنید. ضمن این که می توانید ماژول های موجود را طبق نیاز خود سفارشی سازی کنید.

دانلود و توزیع رایگان پایتون

شاید مهم ترین مزیت استفاده از پایتون، رایگان بودن آن باشد بنابراین می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از آن استفاده کنید ضمن این که با توجه به متن باز بودن آن، به راحتی می توانید آن را تغییر داده و بدون پرداخت هزینه ای برای صدور مجوز، محتوای تولید شده خود را در قالب یک توزیع پایتون، ارائه دهید.

مقاله بعدی: نحوه نصب و راه اندازی محیط توسعه پایتون

ترجمه: رقیه آقایاری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید