• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 01 / 28

ایده هایی برای دیوار اتاق خواب

برای تغییر ظاهر دیوار اتاق خواب، رنگ دیوار تنها گزینه پیش روی شما نیست.

اگر اتاق خواب شما در عین حال که چندان تاریک و تیره نبوده اما باز هم باعث خواب آلودگی و ایجاد حس کسالت در شما می شود، پس وقت آن رسیده تا در آن تغییراتی ایجاد کنید. هر چند که دیوار های ساده و سفید جایگاه خاص خود را دارند، با این وجود اگر خودتان می توانید و یا بودجه کافی برای استخدام یک فرد حرفه ای در این زمینه دارید، می توانید با تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود ظاهری کاملا متفاوت به اتاقتان بدهید. برای تغییر ظاهر دیوار های اتاق خواب راه کار های متعددی وجود دارد، به علاوه تمام این راه کار ها نیاز به استخدام افراد حرفه ای و یا لزوما نقاشی دیوار ندارند.

 کاغذ دیواری برای دیوار اتاق خواب

زیبا سازی دیوار به وسیله رنگ ها

در این روش شما فقط به یک ظرف رنگ، قلم موی با کیفیت و یا غلتک رنگ، و یک بعد از ظهر وقت برای نقاشی دیوار احتیاج دارید. به خاطر بسپارید که اگر می خواهید به نتیجه مطلوب دست یابید، باید به اندازه کافی وقت گذاشته و پیش از شروع به رنگ زدن دیوار، آن را کاملا تمیز کرده، سوراخ ها را پر کرده، نقاطی که نمی خواهید رنگ شوند را مشخص کرده، و کف اتاق و هر وسیله ای که در اتاق وجود دارد را با پارچه بپوشانید تا خراب و رنگی نشوند.

رنگ کردن تمام چهار دیوار: فرقی نمی کند که تازگی رنگ سفید را می پسندید و یا آرامش رنگ آبی و یا سایه ای از یک رنگ مد روز، به هر حال یک لایه نازک رنگ روی  دیوار، اتاق را روشن تر می کند.

داشتن ظاهری دراماتیک تر تنها با رنگ کردن یک دیوار: اگر قصد دارید روی دیوار هم رنگ های روشن داشته باشید و هم رنگ های تیره، ولی نمی خواهید آن قدر هم دراماتیک شود، می توانید با رنگ کردن دیوار بالای تخت خواب با رنگی خاص ظاهر اتاق خود را تغییر دهید.

تکنیک های کاذب: برای افزودن یک بافت هیجان انگیز و یا رنگ خاص به دیوار می توانید به سادگی از یک اسفنج استفاده کنید. آن را به رنگ آغشته کرده و سپس دیوار را با آن رنگ کنید. تکنیک های ساده دیگری نیز وجود دارد که کف اتاق را با تکه پارچه ها یا تکه کاغذهای مخصوص پاکت خرید می پوشانند و رویش را چند لایه پلی اورتان و چسب می زنند. تکنیک های دیگر این که از شانه دندانه درشت، موکت، پر و غیره برای ایجاد بافت روی رنگ دیوار استفاده می کنند.

دیوار های راه راه: برای این کار از نوار چسب های کاغذی مخصوص کار نقاشی دیوار استفاده کنید . روی دیوار های سفید اتاق خوابتان، نوار چسب ها را به صورت راه راه با سلیقه خود، بچسبانید. سپس جاهای سفید باقی مانده روی دیوار را رنگ کنید یا سایه بزنید تا به آن ظاهری فوق العاده بدهید.

استفاده از شابلون ها: امروزه شابلون هایی با طرح های مختلف را می توان در بازار پیدا کرد. شما می توانید با استفاده از این شابلون ها طرح مورد نظر خود را روی دیوار بکشید. همچنین میتوانید از این شابلون ها برای آراستن دیوار بالای تخت خود استفاده کنید.

راه کار های دیگر  به غیر از رنگ کردن دیوار

اگر رنگ زدن دیوار گزینه ایده آل شما نیست، و یا اجاره نشین بوده و نمی توانید رنگ دیوار ها را تغییر دهید، هنوز هم برای شما گزینه های ایده آلی وجود دارد.

استفاده از کاغذ دیواری: کاغذ دیواری امروزه طرفداران بسیاری دارد. امروزه کاغذ دیواری ها به راحتی نصب و جدا می شوند و طرح ها و مدل های بسیار متنوعی دارند. شما می توانید هر چهار دیوار را کاغذ دیواری کرده و یا تنها یکی از دیوار های اتاقتان را با یک کاغذ دیواری خوش رنگ و طرح بیارایید.

استفاده از منسوجات: شاید باورتان نشود، اما شما می توانید به جای کاغذ دیواری از پارچه استفاده کنید. البته پارچه این برتری را نسبت به کاغذ دیواری داشته که پس از اینکه از فرم دیوار ها خسته شدید و یا مجبور بودید دیوار را به حالت قبل باز گردانید، راحت تر از کاغذ از دیوار جدا می شود. برای این کار از یک پارچه پنبه ای سبک و چاپی استفاده کرده و سپس برای نصب آن به دیوار از لایه چسب پارچه استفاده کنید.

آویزان کردن لحاف: اگر شما برای تزیین اتاق خود بیشتر سبک روستایی و کژوال را می پسندید، توصیه می کنیم بالای سر تخت خوابتان و به عنوان هد بورد تختخواب یک لحاف آویزان کنید.

استفاده از قالی: اگر لحاف گزینه مورد پسند شما نیست، می توانید از قالی استفاده کنید. به جای آن یک قالی خوش نقش را به دیوار آویزان کنید. قالی، جاجیم، گلیم، فرش شگی پرز بلند، پوست و یا چرم گاوی می توانند به دیوار های اتاق شما طراوت و انرژی ببخشند.

استفاده از استیکر های مخصوص دیوار: استیکر های دیواری تنها مختص به اتاق کودکان و شیر خوارگاه ها نیست. امروزه استیکر های دیواری در انواع و اقسام طرح ها در بازار وجود دارد که شما می توانید از آنها برای زیبا کردن دیوار های اتاقتان استفاده کنید.

هیچ کدام از این ایده ها پر هزینه نبوده و بیشتر آنها به سادگی پیاده می شوند. حتی برخی از آنها برای خانه های اجاره ای هم مناسب هستند. اگر شما از خیره شدن به چهار دیوار اتاقتان خسته شده اید، تعطیلات بعدی خود را صرف تغییر ظاهر دیوار های اتاق کنید.

بهترین رنگ ها برای دیوار اتاق خواب
سفید و آبی

رایج ترین سوال در زمینه دیزاین اتاق خواب، مربوط به رنگ مناسب برای این بخش از خانه می شود. در عین حال که این سوال خیلی به جا بوده اما برای آن تنها یک جواب وجود ندارد. برای تعیین رنگ مناسب اتاق خواب، سلیقه شخصی شما در طراحی و دیزاین اتاق، بودجه، سبک زندگی و دکور بقیه قسمت های خانه باید در نظر گرفته شوند. با در نظر گرفتن تمام این ها، تصمیم گیری در این باب چندان سخت نخواهد بود. در ادامه برای شما نکاتی را گرد آوری نموده ایم که به شما در انتخاب بهترین رنگ بر مبنای سلیقه شخصی شما کمک می کنند.

استفاده از تابلو یا نقاشی در اتاق خواب

استفاده از رنگ مورد علاقه

یکی از مشخص ترین انتخاب ها برای رنگ دیوار اتاق خواب، انتخاب رنگ مورد علاقه و همچنین ترکیب چند رنگ است. رنگ مورد علاقه شما چیست؟ آبی؟ صورتی و یا قهوه ای؟ به رنگ هایی فکر کنید که باعث به وجود آمدن احساسات خوب در شما می شوند. نگاهی به کمد لباس هایتان بیاندازید. آیا رنگ خاصی در کمدتان می بینید که بیشتر لباس هایتان به آن رنگ است؟ آیا اغلب به گل هایی با یک رنگ خاص جذب می شوید؟ آیا در میان گل ها، آثار هنری و ظروف آشپزخانه معمولا سلیقه شما محدود به رنگی خاص می شود؟ اتاقی که برای باز یابی انرژی از آن استفاده می کنید، باید مملو از رنگ هایی باشد که به آنها علاقه مندید.

انتخاب رنگ بر مبنای سبک دکوراسیون اتاق

آیا شما برای دیزاین اتاقتان سبک خاصی را مد نظر دارید؟ برخی سبک های طراحی دارای پالت رنگی مخصوص به خود هستند. در ادامه مثال هایی در این زمینه مشاهده می کنید:

سبک روستایی: چنین اتاق هایی معمولا پر از رنگ های سرزنده  از جمله سری رنگ های پاستیلی، رنگ های ملایم، ملیح و سفید است. چیزی که مسلما شما در سبک روستایی اتاقتان نمی یابید، وسایل و فضایی پر از رنگ ها تیره، نور های نئونی، متالیک و یا استفاده بیش از حد از رنگ های خنثی است.

اتاق خواب به سبک توسکانی و اشرافی: در این سبک دیزاین مدیترانه ای بیشتر از رنگ های درخشان و برنزی همچون قرمز مایل به قهوه ای، طلایی، سبز زیتونی، قهوه ای و قرمز آجری استفاده می شود. همچنین در چنین سبک هایی کمی رنگ های آبی وسبز فیروزه ای و یا آبی روشن نیز دیده می شود.

اتاق خواب به سبک مینیمال یا معاصر: پالت رنگی مربوط به این سبک محدود بوده و شامل ترکیب رنگ های خنثی و یا سیاه و سفید و خاکستری است. همچنین در این سبک برای روتختی، تزیینات و یا سایر وسایل کوچک موجود در اتاق از یک رنگ روشن و شاد نیز استفاده می شود.

سبک ساحلی: در این سبک و دیزاین از رنگ های آبی، سفید و شنی به وفور استفاده شده و از آنها به نشانه تم ساحلی در کنار رنگ های سبز، نارنجی و قرمز استفاده می شود.

سبک استوایی: آیا شما هم عاشق مناطق و مناظر استوایی هستید؟ در این صورت حتما عاشق اتاق خوابی پر از رنگ های سبز، زرد، نارنجی، آبی و صورتی _ نارنجی خواهید بود.

الهام گرفتن از یک اثر هنری

اگر شما یک فرش، اثر هنری و یا هر وسیله دیگری دارید که عاشق آن هستید، می توانید از آن برای دیزاین اتاقتان الهام بگیرید. اگر وسیله مورد علاقه شما یک عکس، نقاشی یا ابزار خاصی است، حتما ان وسیله دارای رنگ، بافت و الگوی مشخصی است که می توانید از آن برای رنگ و دیزاین اتاقتان الهام بگیرید. این ایده به خصوص برای دیزاین اتاق کودکان مناسب است. برای این کار از کار های دستی و نقاشی کودکان برای الهام گرفتن بهره ببرید. بدین وسیله شما هنر و استعداد کودکتان را نیز به نمایش می گذارید.

ترکیب رنگ ها

راه دیگر پیش روی شما مراجعه به گردونه رنگ هاست. این پالت های آماده تمام رنگ های هم خانواده را نیز برای شما به نمایش می گذارد. حتی شما می توانید برای این کار از یک ترکیب رنگی کلاسیک مثل سفید همراه با یک رنگ روشن و درخشان، و یا ترکیب هایی با کنتراست بالا، سفید و سیاه، و یا یک رنگ غالب مثل آبی، زرد و یا سفید استفاده کنید.

استفاده از یک رنگ خنثی

ساده ترین راه برای رنگ آمیزی و انتخاب رنگ دیوار استفاده از پالت یک رنگ خنثی و یا نزدیک به خنثی است. به هیچ وجه تصور نکنید که رنگ های خنثی کسالت بار هستند. اگر کارتان را به درستی انجام دهید، قطعا اتاقی رنگ شده با رنگ خنثی کاملا فریبنده و جذاب خواهد بود. به علاوه، در کنار رنگ های خنثی افزودن سایر رنگ های پر انرژی برای روح بخشیدن به فضای اتاق راحت تر خواهد بود.

رنگ هایی مناسب برای خوابیدن

برخی رنگ های مناسب اتاق خواب برای تحریک حس خواب و آرامش بسیار موثر هستند. روی هم رفته این بخش از خانه هم مخصوص آرامش یافتن و البته خوابیدن است. اگر می خواهید اتاقی آرامش بخش داشته باشید تا با وارد شدن در آن تمام افکار مشغول کننده طول روز را به فراموشی بسپارید، توصیه ما استفاده از رنگ های سرد موجود در طبیعت است. بر اساس مطالعات، اتاق خواب های آبی، باعث می شوند افراد زودتر به خواب فرو بروند. برای این کار از رنگ های آبی، سبز و یا خاکستری روشن استفاده کنید.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید