• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 12 / 21

کاشی های سرامیکی دیوار

کاشی های سرامیکی پوشش های مقاوم، سخت، ضد آب و مقاوم در برابر لکه هستند که برای دیوارهای حمام و آشپزخانه بسیار مناسب می باشند. بیشتر آنها کاشی های مستطیلی و مربعی هستند و استفاده از آنها آسان است البته کاشی هایی با اشکال پیچیده، کاشی های نامنظم و به هم پیوسته نیز در بازار موجود می باشد.

کاشی های سرامیکی دیوار

کاشی های مستطیلی و مربعی

کاشی های سرامیکی، در اندازه ها ی مختلفی وجود دارند. اندازه ی معمول آنها 100 میلی متر مربع، 150 میلی متر مربع و 195 در 150 میلی متر مربع است اما انتخاب های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

معمولا در یک طرح الگو، کاشی های مربعی و مستطیلی گزینه های مختلفی را ارائه می دهند:

  • کاشی ساده – برای الگوهای عمومی
  • کاشی هایی با لبه های گرد – برای کاشی های مرزی
  • کاشی های حاشیه ی زینتی – برای تامین الگوهای افقی
  • کاشی های تزئینی – برای ایجاد تزئینات جدا شده از سایر نواحی

کاشی های ساده، کاشی های مربعی و مستطیلی با لبه های ساده هستند. هنگامی که کاشی های ساده ثابت می شوند، باید بین کاشی ها از جدا کننده استفاده شود تا به فضای بند کشی دسترسی پیدا گردد.

کاشی هایی با لبه های گرد برای لبه های گرد و مرزهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر نیاز باشد این کاشی ها را باید به صورت جداگانه خریداری کرد. بعضی از الگوها با کاشی های لبه گرد مطابقت ندارند بنابراین نمی توان از اینها استفاده کرد. هنگامی که کاشی های افقی و عمودی به هم می رسند، کاشی هایی با لبه گرد بر روی سطح افقی ثابت شده و کاشی های ساده عمودی در زیر لبه ی جلویی قرار می گیرد.

کاشی های لبه گرد دوگانه برای تغییر در لبه های مرزی و یا گوشه ها مورد استفاده قرار می گیرند. همانند کاشی های لبه گرد، اینها را نیز باید به صورت جداگانه خریداری کرد. این کاشی ها هم برای همه الگوها مناسب نیست بنابراین از آنها نمی توان به عنوان گزینه استفاده کرد. قرار گیری این کاشی ها نیز شبیه قرار دادن کاشی های لبه گرد است.

کاشی های حاشیه ای تزئینی را می توان در انواع و طرح های مختلف خریداری کرد:
  • کاشی های ساده ی اندازه ی کامل با تزئینات موجود بر روی آن – در این گونه موارد باید تعداد مناسبی از این کاشی ها را خریداری کرد.
  • کاشی های تزئینی کوچک جداگانه در حالی که عرض آنها با کاشی های ساده یکسان بوده اما ارتفاعشان متفاوت است. این کاشی ها را تنها در یک خط بالای کاشی های ساده ثابت می کنند.

کاشی های تزئینی و زینتی می توانند انواع مختلفی داشته باشند. این کاشی ها را می توان با انواع طرح های مختلفی با هم تطبیق داد. معمولا این کاشی ها به صورت تکی به فروش می رسند و به جای خرید یک جعبه باید، تعداد مورد نیاز را خریداری کنید. به جای استفاده از این کاشی ها، می توان قسمت های مختلفی از کاشی های دیگر را بریده و به هم چسباند. این کار می تواند انتخاب بیشتری برای طرح های مختلف در اختیار شما قرار دهد.

kashi1

کاشی های غیر مربعی

این کاشی ها انواع مختلفی دارند. از بین این موارد می توان به کاشی های شش گوشه، موازییک ها و ثابت شده اشاره کرد.

کاشی های شش گوشه و کاشی های ثابت شده می توانند همدیگر را تکمیل کرده و برای پر کردن فاصله ها و فضاهای خالی مورد استفاده قرار گیرند. این کاشی ها معمولا با لبه های گرد و به صورت زینتی در دسترس نیستند اما برخی از نیم کاشی ها می توانند برای این موضوع مورد استفاده قرار گیرند.

کاشی های موزاییکی، از قطعات کوچک کاشی ها ساخته شده است تا بتوان رنگها و الگوهای مختلفی با طرح های تصادفی به دست آورد. معمولا، کاشی های موزاییکی، با قطعات منحصر به فرد نصب شده بر روی یک پایه مش انعطاف پذیر در یک مربع 30 سانتی متری هستند. قرار دادن یک الگو در جهت الگوی مخالف می تواند طرح های مختلف و زیبایی را ایجاد کند.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید