• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 04 / 16

نکاتی در مورد دیوار اکسنت: دیواری با دیزاین متفاوت از دیگر دیوارهای اتاق

دیوار اکسنت چیست؟

به دیواری که دیزاین و رنگش با بقیه دیوار های اتاق فرق می کند دیوار اکسنت می گویند. دیوارهای اکسنت در صنعت دکوراسیون داخلی، گزینه هایی منعطف و زنده محسوب می شوند. این دیوار های رنگی شیک و ساده به دلیل قابلیت انعطاف پذیریشان همیشه مورد توجه و محبوب بوده اند. در زمینه طراحی این دیوار ها، در کنار بی شمار گزینه ممکن برای تغییر رنگ آن ها، از انواع و اقسام متریال نیز برای دیزاین آن ها استفاده می شود.

انتخاب دیوار اکسنت در واقع یک انتخاب کاملا شخصی و سلیقه ای است. خانه شما منحصر به فرد و کاملا به سلیقه شما طراحی می شود، پس دیوار اکسنت خانه تان نیز باید به اندازه خود خانه، شخصی و البته مخصوص به شما باشد.

شما می توانید با داشتن علم کافی در مورد باید ها و نباید های مربوط به دیزاین این دیوار ها، در هر اتاقی که می خواهید، دیوار اکسنت داشته باشید.

نکاتی در مورد دیوار اکسنت

نکاتی در مورد دیوار اکسنت: باید ها و نباید ها
در استفاده از رنگ های جسورانه برای این دیوار نترسید

پس از این که دیوار مناسب و درستی را در اتاق خود به عنوان دیوار اکسنت انتخاب می کنید، می توانید آن را به هر رنگی که دوست دارید در بیاورید.

خارج از چهار چوب ها عمل کنید

وقتی می خواهید دیوار اکسنت خود را دیزاین کنید، خارج از چهارچوب ها عمل کرده و خلاقیت به خرج دهید.  شما برای دیزاین این دیوار صرفا محدود به یک پوشش یکنواخت و ساده رنگی نخواهید بود.  برای استفاده از رنگ دیوار به راه کار ها و مدل های دیگر فکر کنید. شاید رنگ زدن دیوار به صورت راه راه و یا کشیدن تصویر و نقوش خاص نیز گزینه های خوبی باشند. از جمله رنگ های قدرتمند و البته زیبا برای دیوار اکسنت رنگ های متالیک هستند.

از سنگ، کاشی، قفسه و عکس برای دیزاین دیوار اکسنت استفاده کنید

به خاطر داشته باشید که رنگ زدن تنها گزینه پیش روی شما نیست. از سنگ ها و کاشی ها برای دیزان این دیوار استفاده کنید. استفاده از قفسه های بزرگ نیز برای دیزاین این دیوار گزینه های خوبی هستند، البته این قفسه ها بیشتر برای دیوار های اکسنتی مناسب هستند که فاقد زیبایی های معماری بوده و یا محل قرار گرفتن کمدها نیستند. همچنین برای دکوراسیون این دیوار می توانید از گالری عکس ها و یا آثار هنری خود و یا حتی از پارچه ها استفاده کنید. خصوصیت اصلی دیوار اکسنت این است که بیش از هر جای دیگری در خانه در زمینه دکوراسیون انعطاف پذیر هستند. تنها قانونی که برای این دیوار وجود دارد این است که نام آن دیوار اکسنت باشد. فقط همین.

استفاده از سنگ و عکس در دیوار اکسنت

دیوار اکسنت در کنار حتی رنگ های خنثی نیز زیباست

حتی اگر می خواهید فضای اتاقتان خنثی باشد باز هم می توانید برای اتاق دیوار اکسنت در نظر بگیرید. دیوار اکسنت در کنار رنگ های خنثی به ویژه رنگ های روشن تر آن نیز نتیجه خوبی خواهد داشت. اگر می خواهید دیوار اکسنت شما چشم گیر بوده و جادو کند اولین پیشنهاد ما برای شما رنگ های قرمز و آبی روشن است، اما اگر می خواهید در فضایی که در آن از رنگ های خنثی استفاده شده دیوار اکسنت داشته باشید، قهوه ای تیره ظاهری دراماتیک به اتاق خواهد داد.

در مورد رنگ دیوار اکسنت با رنگ سایر دیوارها تعادل برقرار کنید

رنگ سایر دیورا های اتاق را  حتما در نظر بگیرید.  اکثر دیوار های اکسنت در کنار رنگ هایی با تون روشن و یا نیمه روشن ظاهر بهتری خواهند داشت. دیوار اکسنت در اتاقی که سایر دیوار های آن سفید است، ایده ای خوب اما پر دردسر و مشکل است. کنتراست میان یک دیوار روشن و تند در کنار دیوار های سفید، به نظر بسیار مدرن و حتی بی کم و کاست و یا نا مطلوب می باشد. میان رنگ تند دیوار اکسنت و دیوار های دیگر که به رنگ های خنثی رنگ آمیزی شده اند تعادل برقرار کنید. دیوار های خنثی می توانند خاکستری، خاکستری مایل به بژ، بژ و یا هر رنگی که به رنگ دیوار اکسنت شما می آید باشد. اگر قصد دارید دیوار اکسنتی در کنار سایر دیوار های سفید رنگ اتاقتان داشته باشید بهتر است از کنتراست های ملایم تر برای دیوار یونیک خود استفاده کرده تا تعادل را برقرار سازید.

سقف را به عنوان دیوار اکسنت طراحی کنید

به دیگر راه کار های کاربردی برای دیزاین دیوار اکسنت نیز فکر کنید. آیا تا به حال به سقف اتاق به عنوان دیوار اکسنت فکر کرده اید؟ از ترند های شیک و زیبا، رنگ کردن سقف اتاق است. سقف رنگ شده می تواند همان دیوار اکسنت اتاقتان باشد. برای رنگ کردن سقف به عنوان یونیک وال، می توانید از رنگ های ملایم و یا حتی تند استفاده کنید. گچ بری های سفید و تاج مانند به شما کمک کرده تا میان ظاهر دیوار ها و سقف اتاق تفاوت ایجاد کرده و ظاهری شیک به سقف بدهید.

انتخاب دیوار اکسنت از بین دیوارها مهم است

مناسب ترین دیوار  را به عنوان دیوار اکسنت انتخاب کنید  دیوار هایی که فاقد هر گونه ویژگی هنری و معماری هستند را می توانید به عنوان دیوار اکسنت انتخاب کنید به ویژه دیواری که دارای بافت خاصی است. دیواری که پنجره های اتاق روی آن قرار گرفته اند هم می تواند دیوار اکسنت اتاقتان باشد، اما حتما دقت کنید که در صورت استفاده از رنگ های تیره روی دیوار اکسنت دارای پنجره، باعث درخشش بیشتر نور شده که این حالت روی فضای کلی اتاق تاثیر گذاشته و روی تمام دیزاین آن غلبه خواهد داشت.

انتخاب بهترین دیوار بعنوان دیوار اکسنت

از کاغذ دیواری برای طراحی دیوار اکسنت استفاده کنید

برای دیزاین دیوار اکسنت از تاثیر کاغذ دیواری غافل نشوید. کاغذ دیواری ها برای دیزاین دیوار اکسنت فوق العاده هستند. کاغذ دیواری هایی با طرح های جدید به اتاق ظاهری دکوراتور خواهند داد بدون این که لازم باشد برای مدت زیادی آن را روی دیوار خود داشته باشید. برای داشتن استایلی شیک کافی است به سراغ کاغذ دیواری هایی با طرح ها و رنگ های زیبا بروید. برای افرادی که اجاره نشین هستند، استفاده از کاغذ دیواری های قابل جابجایی انتخاب مناسب و هوشمندانه ای است تا با استفاده از آن ها اتاقشان را شخصی سازی نموده و به سلیقه خود دیزاین کنند.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید