• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 04 / 16

ماسک های خانگی فصل بهار برای پوست های خشک، چرب و نرمال

زمستان سرد رفته است و زمان آن رسیده که با توجه به فصل زیبای بهار، با پوست خود بهترین رفتار را داشته باشید. ما در این مقاله به شما توصیه می کنیم برخی از ماسک های صورت را به منظور بازسازی پوست خود به کار گیرید حال پوست شما هر یک از انواع خشک، چرب و یا نرمال باشد.

پس از چند ماه یخ زدگی یا آب و هوای سرد و غیر قابل پیش بینی، پوست نیاز به مراقبت بیشتر و شاید راه اندازی مجدد در روال روزمره داشته باشد. ممکن است در زمستان نسبت به مراقبت از پوست خود تنبلی کرده باشید، اما اکنون بهار است و باید همانند طبیعت، حرکتی نو انجام دهیم.

ماسک های خانگی بهار برای پوست های خشک، چرب و نرمال

در بهار تمیز کردن پوست، لایه برداری، مرطوب نگهداشتن و استفاده از کرم های ضد آفتاب با قدرت و SPF بالاتر را فراموش نکنید.

صورت خود را دو بار در روز، صبح و عصر تمیز کنید. لایه برداری به از بین بردن لایه های خشک و ناهمواری که در زمستان بر روی پوست ایجاد شده، کمک می کند. از لایه بردارهای قوی صنعتی که موجب آسیب و تحریک پوست می شود اجتناب کنید و لایه بردار نباید بیش از هفته ای یک یا دو بار استفاده شود.

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر در طی روز از کرم مرطوب کننده ضعیف استفاده می کنید چون می خواهید آرایش سبک و ملایمی داشته باشید، اما قبل از رفتن به رختخواب باید از مرطوب کننده قوی تری استفاده کنید.

لطفا مصرف ضد آفتاب را در طی سال فراموش نکنید چرا که این کِرِم پوست شما را از نفوذ اشعه مضر فرابنفش خورشید در امان نگه می دارد. با گرم شدن هوا برای محافظت پوست خود از ضد آفتاب های قوی تری بهره ببرید.

سه ماسک صورت خانگی برای فصل بهار

در این جا سه ماسک صورت برای انواع پوست های نرما، خشک و چرب ارائه شده است. ساخت و تهیه این ماسک ها بسیار ساده و مواد آن در دسترس همگان است تا بتوانند به راحتی آن را تهیه و از فواید این ماسک ها بهره ببرند.

ماسک برای پوست خشک – آووکادو

اگر پوست خشکی دارید، آوکادو کلید درمان آن است. با استفاده از این میوه چرب می توانید ماسک های صورت بسیاری برای پوست های خشک و حساس بسازید. با یک ماسک ساده شروع کنید:

نصف یک آووکادوی نرم و کاملا رسیده را به یک قاشق چایخوری روغن زیتون خالص اضافه کنید. این مخلوط را هم بزنید تا یک خمیر غلیظی به دست آید. این خمیر را روی پوست صورت پهن و پخش کنید. 10 تا 15 دقیقه صبر کنید سپس آن را با آب ولرم بشویید.

هم چنین می توانید ماسک های دیگری نیز با آووکادو تهیه کنید اما به خاطر داشته باشید که عنصر اصلی این ماسک، آووکادو کاملا نرم و رسیده است. روش تهیه ماسکی دیگر: نصف آوکادوی رسیده را با 2 قاشق سوپخوری عسل و نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و هم بزنید. آن را روی صورت قرار دهید و پس از 15 دقیقه این ماسک را با آب گرم بشویید.

آووکادو خواص مرطوب کنندگی نیز دارد و حتما پس از کاربرد این  ماسک متوجه لطافت و نرمی پوست خود خواهید شد.

 ماسک آووکادو برای پوست خشک

ماسک برای پوست چرب – ماست و لیمو

ماست حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست عمل می کند و دارای خواص آنتی بیوتیکی است، بنابراین اگر شما پوست چرب دارید، باید از ماست استفاده کنید. اسید سیتریک در لیمو می تواند به خنثی کردن و کنترل ترشحات طبیعی پوست کمک کند.

ماسک های خانگی بسیاری وجود دارند که دارای ترکیب ماست و لیمو هستند و خصوصا برای فصل بهار بسیار مفیدند.

اولین ماسک ساده: 2 قاشق غذاخوری ماست را با 2 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه مخلوط کنید تا به کمک این میوه طبیعی ترشحات چرب صورت شما کنترل شود. وقتی خمیر یکدستی حاصل شد، آن را روی صورت خود بمالید و مراقب باشید این ماسک داخل چشمانتان نرود. 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید این ماسک روی صورت باقی بماند سپس با آب گرم بشویید. سپس از یک مرطوب کننده بدون چربی بر صورت خود بمالید. شما می توانید این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید تا چهره شما درخشان شود.

ماسک دوم این که شاید بخواهید از مواد بیشتری بهره ببرید. بنابراین یک چهارم فنجان توت فرنگی رسیده و له شده، دو قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل را با یک چنگال با هم مخلوط کنید. این ماسک را به طور یکنواخت روی صورت خود پهن کنید و ده دقیقه بعد، آن را با یک پارچه گرم و مرطوب پاک کنید، سپس با آب سرد شستشو دهید.

بدانید که توت فرنگی حاوی سالیسیلیک اسید است و این ماده برای درمان پوست مبتلا به آکنه عالی است و عسل همچون ماست دارای خواص آنتی بیوتیک است. این ماسک را یک بار در هفته بر روی پوست به کار ببرید.

ماسک برای پوست نرمال – عسل

عسل علاوه بر خواص آنتی بیوتیک، پوست شما را به طور طبیعی تغذیه می کند. ماسک های زیادی با استفاده از عسل تهیه می شوند.

اولین پیشنهاد برای ماسک پوست های نرمال، استعمال تنها عسل و آب پرتقال است. فقط 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب پرتقال تازه را با 2 قاشق غذاخوری عسل گرم شده ترکیب کنید. این مخلوط را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و 30 دقیقه صبر کنید.

این ماسک گردش خون را تحریک و بافت پوست را تقویت می کند. شما باید این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید.

یکی دیگر از ماسک صورت خانگی در فصل بهار برای پوست نرمال (که در واقع برای تمام انواع پوست نیز به کار می رود) این که: عسل را با آرد جو دو سر و ماست ترکیب کنید. شما نیاز دارید که یک سوم فنجان آرد جو دو سر را با نصف فنجان آب گرم سریع مخلوط کنید. 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 تا 2 قاشق غذا خوری ماست اضافه کنید. فقط آب را به آرد جو دو سر اضافه کنید و برای چند دقیقه هم بزنید، سپس عسل و ماست را مخلوط کنید. بهتر است از دستگاه مخلوط کن استفاده کنید تا ماسک نرم و یکدستی حاصل شود. آن را روی صورت خود بمالید و 10 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید