• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 01 / 18

تمرين داستان نویسی «قصه گو»

اين تمرين نويسندگي برگرفته از كتاب «حق نوشتن» نويسنده معروف «جوليا كامرون» است. طرفدارانش او را بيشتر با كتاب «راه هنرمند» می شناسند. از اين تمرين كه ناخودآگاه شما را براي نويسندگي بيدار مي كند لذت ببريد.

قصه گو

و اما تمرين نويسندگي با نسخه جوليا كامرون

تصور كنيد به درختی تکیه داده اید و نشسته اید. و يك قصه گو سمت ديگر درخت نشسته و شما او را ببينيد. ابتدا روي يك تكه كاغذ پنج داستاني را كه دوست داريد از او بشنويد گوش دهيد. يكي از داستان ها را انتخاب كنيد و هر آنچه را كه قصه گو مي گويد يادداشت كنيد.

اين تمرين را استفاده كنيد، تا فرصت بيرون ريختن آنچه را كه در دل داريد به خود بدهيد. هدف اين است كه تا آنجا كه مي توانيد از ذهن خود استفاده كنيد و ناخودآگاه خود را وادار كنيد به شما گوش فرا دهد. مانند اين است كه كودكي تلاش كند داستان خودش را براي شما بازگو كند. سعي كنيد اين تجربه را با قصه گوي تخيلي خود دوباره خلق كنيد. دوست داريد چه نوع داستاني را به عنوان يك كودك بشنويد؟ هم اكنون چه داستاني مي خواهيد بشنويد؟

اگر براي شروع مشكل داريد، شايد با توصيف قصه گو بتوانيد بهتر اين كار را انجام دهيد. آيا با كسي روبرو هستيد كه در كتابخانه كار مي كند و از بيكاري داستان هاي بسياري خوانده است؟ يا اينكه با يك كولي دوره گرد روبرو هستيد كه از اين طريق زندگي خود را مي گذراند؟ شايد هم ريش بلندي مانند جادوگر ترمپ دارد. دوست داريد چه كسي اين داستان را براي شما نقل كند؟

نوشته: جني وينهارت

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید