• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 05 / 29

ربات مانکن انسان نما، کدومشون انسان واقعیه؟

مانکن رو از انسان تشخیص میدی؟ یکی از مانکن‌های این عکس وجود خارجی ندارد. قبل از این که پاسخ را در انتهای صفحه ببینید آیا می توانید حدس بزنید کدام مانکن، ربات انسان نماست؟

با کلیک بر روی تصویر می توانید آن را در اندازه بزرگ تر مشاهده کنید.

ربات انسان نما

«ایما» مانکنی است که از اساس ساخته و پرداخته رایانه است. طراحانش موفق شده‌ اند تا کنون ده‌ ها هزار طرفدار برای او پیدا کنند و یک کمپانی ساخت لوازم آرایشی هم برای تبلیغ محصولاتش با او قرارداد بسته است. به نظر شما «ایما» کدام یک از این سه نفر است؟

ربات‌های انسان نما (Humanoid robot) به ربات‌هایی گفته می‌شود که از لحاظ خصوصیت‌های ظاهری بسیار به انسان‌ها شبیه هستند. این گونه ربات‌ها در محیط‌ های انسانی و با ابزار ساخته شده توسط انسان، می‌توانند تعامل داشته باشند، برای مثال جسمی را بردارند یا در محیط ِ کار، راه بروند.

در حالت کلی، ربات‌های انسان نما از نظر ظاهری شبیه انسان و دارای سر و دو پا و دو دست هستند، در برخی از موارد هم این گونه ربات‌ها علاوه بر موارد فوق دارای صورت، چشم و لب هم می‌باشند.

دو ربات سورنا ۱ و سورنا ۲ دو نمونه ربات انسان‌ نمای ایرانی هستند که توسط دانشگاه تهران طراحی و ساخته‌ شده‌ اند.

در مقاله قبلی یاد بگیر دات کام با عنوان “ هوش مصنوعی انسان نمای سوفیا از نابودی بشر می گویدویدیوی ربات انسان نمای سوفیا را تماشا می کنید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ: ایما نفر وسط است.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید