• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 06 / 17

ژوزف مورفی و قسمتی از کتاب “رمز توانگری و راز قدرت” او

یک نجار معمولی چطور موفق شد با روشی ابتکاری میلیونر شود و آسمان خراش بسازد؟ ماجرای فرد ورشکسته ای که با بهره گیری از نیروی تفکر خویش توانست شکست های خود را جبران کند و موفقیت را از آن خود سازد.

ژوزف مورفی و قسمتی از کتاب "رمز توانگری و راز قدرت" او

دکتر “ژوزف مورفی” برای خوانندگان ایرانی نامی است آشنا که با کتاب “قدرت فکر” او به شخصیت معنوی و والای او پی بردند. ژوزف مورفی روانشناس و نویسنده آمریکایی که در  ۲۰ مه ۱۸۹۸ میلادی (۳۰ اردیبهشت ۱۲۷۷ هجری شمسی) در ایرلند متولد شد و در ۱۶ دسامبر ۱۹۸۱ (۲۵ آذر ۱۳۶۰ شمسی) درگذشت. مورفی پژوهشگر روح و جان است و فیلسوفی است ژرف اندیش و نویسنده ای توانا که حاصل عمر پر بار خود را در دهها کتاب و رساله و سخنرانی گردآوری کرده است که استقبال بی نظیری از آنها شد. مورفی به مدت پنجاه سال نویسندگی و تدریس و مشاوره و سخنرانی برای هزاران نفر در سراسر جهان کرد، و تحصیلات عالی خود را در زادگاهش ایرلند و انگلستان به پایان رساند و دکترای علوم مختلف از قبیل الهیات و شیمی و فیزیک و غیره دریافت کرد. بعد از سالها پژوهش و تحقیق و مطالعه ادیان بزرگ جهان به این نتیجه رسید که انرژی و قدرت لایتناهی وجود دارد که می‌تواند زندگی انسانها را متحول سازد.

او در کلیسای علوم الهی در لس آنجلس به مدت ۲۸ سال به سخنرانی پرداخت، حدود ۱۳۰۰ الی ۱۵۰۰ نفر در سخنرانی‌هایش هر یکشنبه حضور می‌یافتند. او روزانه به سخنرانی در برنامه‌های رادیویی پرداخت و محبوبیت فراوانی کسب کرد. او در سال ۱۹۷۶ به لاگونا هیلز، کالیفرنیا نقل مکان کرد، در آنجا به سخنرانیهایش در هر روز یکشنبه او ادامه داد.

قسمتی از کتاب “رمز توانگری و راز قدرت”
مشگل گشای خویش باشید

پیروزی از آن شماست

در فرانکفورت آلمان پزشکی برایم حکایت می کرد که پس از فارغ التحصیلی، مطبی باز کردم در حالی که مرتبا به خود می گفتم “حالا پول خرید لوازم و اسباب مطب را از کجا می آوری؟” ولی از آنجا که با مطالعه کتابهای روان شناسی آشنایی نسبی از مباحث روحی داشتم، از این رو دریافتم که نفس خواست ها و القائات منفی تاثیر مثبتی بر ذهن و ضمیرم نخواهد نهاد و مرا از نیل به آرزوهایم باز خواهد داشت. من به این مکاشفه دست یافته بودم که تنها قدرت خلاقه، فکر و احساس است که می تواند آرزوهایمان را برآورده سازد. آنگاه نقطه اتکاء خویش را نیروی درونی خود قرار دادم و دیگر توجهی به تلقینها و وقایع برونی نکردم سپس پهنه افکار را از تمام موانع و اشکالات و منفی بافی های ذهنی پاک کردم و در پی آن از قدرت خلاقه درونی یاری طلبیدم تا مطب دلخواهم را برایم فراهم سازد.

آنگاه به این تمرین ذهنی پرداختم: “خود را می دیدم که در مطب مجللی نشسته ام که دور تا دورش را لوازم و قفسه های پزشکی گرفته و با آرامش خاطر به معاینه و معالجه بیماران مشغول هستم. یقین داشتم که به زودی هوش بیکران ضمیر باطن به خواست هایم پاسخ مثبت خواهد داد و نظم آسمانی در آن جریان خواهد یافت.”

یک روز که در خانه به استراحت پرداخته بودم زنی ناله کنان تقاضای کمک کرد شتابان خود را به بالین او رسانیدم و در همان معاینه اول متوجه شدم که دچار آپاندیسیت حاد شده است. فورا ترتیب انتقال و بستری شدن او را دادم و بلافاصله عملش کردم. در پایان، آن بانوی جوان که نجات جان خود را مدیون آن پزشک جوان دانسته بود فریفته او شد و طولی نکشید که با هم ازدواج کردند و پدر آن دختر که از صاحبان صنایع بزرگ بود نه تنها یک اتومبیل آخرین مدل به عروس و داماد هدیه کرد بلکه مطبی هم برای پزشک جوان در بهترین نقطه شهر با تمام لوازم خریداری نمود.

این مثال ثابت می کند که ما قربانی وقایعی که بیرون از زندگی ماست نیستیم مگر اینکه خود آن را خواسته و قبول کرده باشیم، بگذارید تا هوش و خرد بیکران در شما جاری شود تا شاهد بهتر شدن اوضاع مالی خود بشوید و نتایج معجزه آسای آن را به چشم ببینید. در واقع در این میان به تنها چیزی که نیاز دارید کشف نیروی اعجازگر درون است که آن را اعتماد به نفس نیز نامیده اند. هم اکنون میلیونها نفر در سراسر این عالم فقیر و درمانده و ندار و محروم از همه نعمتهای دنیا، عمرشان را به آخر می رسانند تنها به همین خاطر که از این نیروی عظیم درونی غافل مانده اند و شکست و فقر را به جان خریده اند ولی حاضر نشده اند که از خود کمک بگیرند و همت کنند و دست به زانوی خود بگذارند و از خاک برخیزند و این نیروی شکفت انگیز را در جهت بهبود وضع میشت و رفاه و رونق کسب و کار خود به کار اندازند. از یاد نبرید که خود شما هم هر آن اراده کنید می توانید این قدرت بی بدیل را کشف کنید و شادی و خوشبختی و آرامش واقعی را تجربه نمایید.

این را هم بدانید که محل سکونت شما هیچ رابطه ای با خوشی و شادمانی و همچنین ثروت و موفقیت شخص ندارد بلکه این خود شما هستید که باید قلبتان را کانون خوشی و شادمانی و نیک بختی و پیروزی نمایید.

منش والای شخص است که او را به پیش رفتن و ترقی وا می دارد و این خداوند است که از طریق آرزوها و خواست ها با ما به سخن می آید. با شور و هیجان و پشتکار، کار و تحصیل تان را ادامه دهید و هرگز مایوس و نومید نشوید. کار جدیدتان را و یا شغلی را که بدان مشغولید با اعتماد کامل به خداوند انجام دهید تا بر موانع غلبه کنید و مشکلات را پشت سر بگذارید و به پیش بروید تا شاهد موفقیتهای مالی و معنوی خود بشوید.

چرا پولدارها پولدارتر می شوند؟

1- توانگران واقعی از آن رو غنی تر می شوند چون در ذهن و ضمیر خویش، گرچه نعمت های دنیا را از آن خود می انگارند ولی همه چیز را از آن “او” نیز می دانند و توقع خود را در سطح معقول نگاه می دارند تا هر چه را می خواهند به دست آورند.

2- هر کس در هر وضعی که هست می تواند تولید کننده باشد و بی آنکه دست طلب به سوی کسی دراز کند خود را بی نیاز سازد. همان گونه که هوا به قدر کافی برای تنفس و زندگی کردن برای همه وجود دارد، به همان نسبت، نعمات و برکات خداوندی نیز در اختیار بندگان قرار داده شده است.

3- از آنچه می خواهی یک تصویر روشن در ذهن آماده کن تا به گمراهی نیفتی و به این سو و آن سو نروی.

4- موانعی که از دستیابی شخصی به پول و ثروت جلوگیری می کند در ذهن و ضمیر خود اوست. غبطه خوردن و حسد ورزیدن منجر به ایجاد یک سد و مانع ذهنی می شود از جریان آزاد اندیشه جلوگیری کرده و در عوض فقط و افلاس و بیچارگی را به بار می آورد.

5- بر دیگران رحمت فرستید تا خود مشمول مرحمت قرار گیرید. نعمتی که به در خانه برادر تو می رسد، تو را هم بی نصیب نمی گذارد.

6- بگذار تا کار و کاسبی و شغلت، نردبانی باشد برای ترقی و پیشرفت همکاران و کارمندان زیردست تا آنها هم بتوانند خود را به بالا برسانند. زمانی یک توانگر واقعی خواهید شد که دیگران را هم از برکت ثروت خود بی بهره نگذاشته باشید. برای کسانی که خادم شما هستند ارزش قائل شوید.

7- ضمیر باطن شما یک بانک واقعی است. اگر چیزی می خواهید و پولی در بساط ندارید، می توانید تصویر آن را به ذهن بدهید و باور کنید که به زودی مالک آن خواهید شد. ضمیر باطن گوش به فرمان شماست و از خوب و یا بد، هر چه را اراده نمایید، برایتان فراهم خواهد کرد.

8- از شادی آشنایان و نزدیکان و همگان شاد شوید و از موفقیت و پیروزی دیگران لذت ببرید. از خدا بخواهید که رحمت، لطف و عشق خود را در تمام قلب ها جای دهد.

برای مطالعه کامل مطالب می توانید به کتاب “رمز توانگری و راز قدرت”، اثر دکتر ژوزف مورفی، مترجم هوشیار رزم آزما و ناشر سپنج مراجعه کنید.

تنظیم: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید