• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 07 / 10

طرز تهیه بستنی طالبی خانگی

با شروع فصل گرما، بستنی با طعم های میوه ای فصل بسیار می چسبد. با این که بازار بستنی فروشان در فصول گرم سال داغ است ولی بسیاری مادران بر این عقیده اند که بستنی بازار کیفیت، تازگی و سلامت بستنی خانگی را ندارد. رعایت بهداشت، مصرف مواد اولیه با کیفیت و تازه و عدم مصرف مواد نگهدارنده از مواردی است که باعث شده در این مقاله بستنی طالبی را آموزش دهیم.

طرز تهیه بستنی طالبی خانگی

مواد لازم بستنی طالبی

طالبی خرد شده:200 گرم

شکر:1 پیمانه

تخم مرغ:1 عدد

نمک:یک چهارم قاشق چای خوری

وانیل:یک چهارم قاشق چای خوری

ماء الشعیر(بدون طعم) 1 پیمانه

خامه شیرین:2 پیمانه

روش تهیه بستنی طالبی:

طالبی را با نیمی از شکر (نیم پیمانه) در مخلوط کن بریزید تا کاملا شکر حل شده و طالبی یکدست و به صورت پوره در آید. سپس طالبی را در ظرف لعابی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا حدی که غلیظ شود. زمانی که مخلوط طالبی و شکر غلیظ شد، از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا سرد شود.

تخم مرغ را باهم زن برقی بزنید تا کف کند. بقیه شکر (نیم پیمانه)، نمک و وانیل را اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا تخم مرغ کِرِم رنگ، کشدار و حجم آن دو برابر شود. درجه همزن را کم کنید و ماء الشعیر را به تدریج اضافه کرده و زدن را ادامه دهید تا یک دست شود.

خامه را در ظرف جداگانه ای با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد. سپس به تخم مرغ و ماء الشعیر زده شده بیفزایید و با درجه کم همزن برقی بزنید و مخلوط کنید تا یک دست شود. بعد مخلوط طالبی سرد شده را به مواد اضافه کنید و با درجه کم همزن بزنید تا یک دست شود.

مواد را در ظرف مناسبی بریزید و درب آن را ببندید و درون فریزر قرار دهید. پس از 3 ساعت بیرون آورید و با همزن برقی بزنید تا نرم شود، مجدداً درون فریزر قرار دهید. این عمل را 3 بار (هر دو تا سه ساعت یک بار) انجام دهید. پس از آن به مدّت 24 ساعت درون فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود.

امیدوارم از طعم دلپذیر این بستنی که با میوه تابستانی خوشمزه طالبی مزه دار شده لذت ببرید و تابستانی سرد و یخی را برای فرزندان و خانواده خود به ارمغان آورید.

بتول محسنی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید