• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 07 / 13

بهترین نکات برای انتخاب گیلاس تازه و نگهداری آن

گیلاس میوه شیرین تابستانی است که عمر کوتاهی دارد. از طرفی انتخاب گیلاس رسیده و تازه در بازار و یا بر روی درخت نیاز به مهارت هایی دارد که در این مقاله به آن ها اشاره می شود.

در طی سفر اخیر ما به واشنگتن، نه تنها یاد گرفتیم که چگونه گیلاس رشد کرده و بسته بندی می شود؛ بلکه برخی نکات را برای انتخاب تازه ترین و شیرین ترین گیلاس در بازار و نگهداری آن فرا گرفتیم.

روش نگهداری و انتخاب گیلاس قرمز

چگونه بهترین گیلاس را انتخاب کنید

می دانید که بهترین راه برای تشخیص گیلاس تازه و شیرین این است که یک یا چند گیلاس را برای نمونه مزه کنید. اما چون در مغازه این میوه شسته شده نیست معمولا خریداران مزه نمی کنند. ولی چه خوب بود که فروشنده ها و کشاورزان، نمونه های شسته یا ضد عفونی شده از محصول خود را به خریدار ارائه می دادند. در ادامه به نکاتی برای خرید گیلاس اشاره می شود:

گیلاس قرمز شیرین:

یک گیلاس را از وسط باز کنید اگر رنگ قرمز تیره تا عمق هسته پیشروی کرده و تمام میوه قرمز باشد از نشانه های رسیده بودن گیلاس است. برخی گیلاس های نارس فقط سایه ای از رنگ قرمز دارند و تا عمق میوه، رنگ قرمز دیده نمی شود.

اگر ساقه گیلاس، سبز روشن بود نشانه تازگی میوه است البته نداشتن ساقه نیز نشان کیفیت پایین گیلاس نیست.

گیلاس قرمز باید سفت باشد. اگر در نزدیکی ساقه، گیلاس چروک شده بود نشان این است که در دمای اتاق مدت زمانی نگهداری شده و تازه نیست البته شاید شیرین باشد ولی چروک شدن گیلاس نشانه این است که میوه تازه نیست.

گیلاس سفید – صورتی:

بسیاری از مردم فکر می کنند گیلاس قرمز مایل به زرد یا سفید نارس است اما در واقع رنگ طبیعی این نوع از گیلاس است. این گیلاس ها به طور طبیعی سفت تر از گیلاس های قرمز نیستند. قرمز یا صورتی بودن گیلاس نشانه رسیدن نور خورشید به این میوه است که منجر به انباشت قند در گیلاس می شود. لکه های قهوه ای بر روی گیلاس به طور طبیعی نشانه نقص میوه نیست بلکه نشانه تجمع بیشتر قند در آن است. گیلاس قرمز نیز این ویژگی را دارد اما کمتر قابل مشاهده است.
روش نگهداری و انتخاب گیلاس صورتی سفید

چگونه گیلاس را نگهداری و ذخیره کنید

نگهداری گیلاس در جای سرد کلید تازه ماندن آن است. زمانی که گیلاس یک ساعت در دمای اتاق باقی بماند نسبت به گیلاسی که یک روز در یخچال بماند، کیفیت آن افت بیشتری می کند. بنابراین پس از خریداری یا جمع آوری گیلاس هر چه سریع تر آن ها را به یخچال منتقل کنید، ترجیحا آن را در کیسه پلاستیکی بپیچید.

تنها قبل از خوردن گیلاس، آن را با آب سرد بشویید. هرگز قبل از ذخیره و نگهداری گیلاس در یخچال، آن را نشویید. چرا که رطوبت به محل ساقه به میوه نفوذ می کند و سبب شکاف خوردن و ضایع شدن و خرابی گیلاس می شود.

گیلاس را می توانید برای مدت طولانی تری در فریزر نگهداری کنید البته گیلاسی که هنوز سفت است و کهنه نشده است. گیلاس را هر طور که دوست دارید حتی با ساقه نیز می توانید در فریزر قرار دهید به این صورت که گیلاس را تنها در یک لایه، در سینی یا ورق محکمی پخش کنید سپس آن را در یک کیسه یا ظرف در بسته ای قرار دهید.

روش های دیگری هم چون کمپوت گیلاس نیز برای نگهداری گیلاس در طولانی مدت وجود دارد. گیلاس علاوه بر مصرف روزانه به صورت کیک گیلاس نیز کاربرد دارد.

نوشته: امیلی هان

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید