• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 07 / 21

تست هوش مربع سحر آمیز

تست هوش مربع سحر آمیز ذهن شما را بسیار درگیر می کند تا با جابجایی اعداد، جواب صحیح را به دست آورید. حل کردن تست های هوش و معما، چیستان و سودوکو بهترین روش برای فعال ماندن ذهن در اوقات فراغت است.

در تست هوش مربع سحر آمیز زیر باید اعداد 1 تا 9 را به گونه ای در خانه های آن قرار دهید که عدد تکراری نداشته باشد و جمع اعداد چه در هر ردیف افقی، چه ردیف های عمودی و چه قطرهای مربع بزرگ، برابر 15 شود؟

تست هوش مربع سحر آمیز

پاسخ را در انتهای صفحه می بینید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ تنها یک راه حل دارد که در جدول زیر می بینید:

پاسخ تست هوش مربع سحر آمیز

اما شاید بعضی از شما بگویید چگونه و با چه فرمولی این اعداد کنار هم چیده شده اند. در مواردی که نیاز به چینش اعداد بدون تکرار 1 تا 9 در چنین مربع های سحر آمیز 3*3 و یا 5*5 و یا غیره هستید. می توانید یک مربع 3*3 در وسط و دور آن 8 مربع دیگر 3*3 در نظر بگیرید که در هر یک از مربع ها از خانه بالا سمت چپ به ترتیب حروف الفبا شروع می شود و به خانه پایین سمت راست ختم می شود. در زیر این مربع را می بینید:

روش حل جدول های 3*3

اولین عدد یعنی یک را در خانه بالا وسط بگذارید. یک فلش رو به بالا و به سمت راست از عدد یک در نظر بگیرید. به حرف i می رسید بنابراین عدد پس از یک یعنی دو، در مربع بالا باید در خانه پایین سمت راست یعنی جای حرف i قرار گیرد. فلش رو به بالا سمت راست عدد دو، حرف d را نشان می دهد و در مربع بالا بر روی خانه حرف d، عدد سه قرار می گیرد. فلش رو به بالا سمت راست بر روی عدد سه، همان خانه عدد یک است پس طبق قانون، فلش رو به پایین از خانه عدد سه، در نظر می گیریم که در این جا این خانه حرف g است که عدد چهار بر روی آن قرار می گیرد. به همین ترتیب ادامه دهید تا جدول مربع بالا پر شود.

با کلیک بر روی تصویر زیر آن را در اندازه بزرگ تر مشاهده کنید:

آموزش حل اعداد جایگزین در جدول 3*3

همان طور که مشاهده کردید بازی با اعداد طبق قانون مربع سحر آمیز بسیار لذت بخش و سرگرم کننده است از طرفی به راحتی می توانید با این روش چنین مربع هایی را حل کنید.

سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید