• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 07 / 22

ثابت نگه داشتن دوربين براي عكاسي در نور كم

همان طور كه مي دانيد وقتي كه نور كافي نيست و فلاش جوابگو نيست، نويز تصوير ديجيتالي كه با يك دوربين ديجيتال گرفته مي شود، زياد شود. در اين حالت چون لنز دوربين مدت بيشتري باز مي ماند لرزش هاي دست شما مي تواند باعث تار شدن و كاهش كيفيت عكس شما شود. در اين شرايط با رعايت نكات ساده اي مي توانيد عكس هاي بهتري بگيريد.

ثابت نگه داشتن دوربین برای عکاسی در نور کم

ــ ياد بگيريد دوربين را ثابت تر از گذشته در دست بگيريد و سعي كنيد از لنز براي زوم اپتيكال استفاده نكنيد.

ــ براي اين كه دوربين را بدون حركت نگه داريد. ته دوربين را بر روي كف دست چپ خود نگه داريد و انگشتان خود را در جلوي دوربين و دور لنز قرار دهيد. كف دست شما به عنوان سكو و پايه دوربين است و هيچ فاصله اي نبايد بين ته دوربين و كف دست شما قرار داشته باشد. ممكن است مشكل به نظر بيايد ولي با كمي تمرين متوجه مي شويد كه بهترين روش است.

_ آرنج ها را به قفسه سینه نزدیک کنید و به سمت درون بدن بکشید.

_ شانه چپ را بالا ببرید و آرنج چپ را به قفسه سینه تکیه دهید می توانید آرنج راست را نیز به سمت قفسه سینه بکشید.

ــ يك نفس عميق بكشيد و اجازه دهيد نصف هواي دم خارج شود.

ــ پاهاي شما بايد به اندازه عرض شانه باز شوند.

ــ اگر به اندازه كافي وقت داريد دوربين را بر روي سه پايه قرار داده و از حالت تأخيري آن استفاده كنيد.

_ اگر به حالت نشسته عکس می گیرید زانوی چپ را از زمین بلند کنید و ران و زانوی راست بر روی زمین باشد. آرنج چپ را بر روی زانوی چپ تکیه دهید. برای راحتی بیشتر می توانید آرنج راست را نیز به آرنج چپ نزدیک کنید.

_ اگر به حالت درازکش عکس می گیرید دوربین باید مقابل چشمان شما و بدون شیب باشد بنابراین می توانید دست خود را به حالت باز یا مشت شده زیر لنز قرار دهید.

_ روش دیگر برای کاهش حرکت و ثابت نگه داشتن دوربین این است که با دست راست خود دوربین را نگه دارید، دست راست از آرنج خم شده، با کف دست چپ، بازوی دست راست را بگیرید و دست چپ نیز از آرنج خم شده باشد و لنز دوربین روی بازوی چپ تکیه کرده است.

_ در روش دیگر روی زانوها بشینید به گونه ای که کف دو پا روی زمین و دو زانو خم شده باشد. آرنج چپ روی زانوی چپ تکیه کرده، با دو دست، دوربین را بگیرید به گونه ای که لنز دوربین بین شانه و مچ دست چپ شما باشد.

اطااعات بيشتر براي اين كه در نور كم عكس بگيريد.

دست راست شما كه سمت راست دوربين را مي گيرد، جهت دوربين را مشخص مي كند و كنترل حركت بدنه دوربين را در دست دارد.

دوربين را در برابر چشمانتان قرار دهيد. آرنجتان را به وسيله پهلوي خود ثابت نگه داريد. دوربين را به سمت عقب بكشيد به گونه اي كه پيشاني شما  دوربين را لمس كند.

زماني كه آماده ايد عكس بگيريد يك نفس بكشيد نصف هوا را بيرون دهيد و بقيه را در سينه حبس كنيد. در اين لحظه بدن بيشترين تكاني كه مي خورد به سمت جلو و عقب است سعي كنيد آن را كنترل كنيد.

اكنون شما آماده هستيد. از همه انگشتان دست استفاده كنيد و به دوربين و دكمه آن فشار وارد كنيد البته به آرامي. با چند بار تمرين مهارت شما زياد مي شود. پس در روشنايي روز سعي كنيد اين تمرينات را انجام دهيد تا در نور كم به درد شما بخورد.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید