• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 08 / 18

با خوردن 3 تخم مرغ در روز چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد؟

تخم مرغ در طی سالیان متمادی مورد چالش قرار گرفته و بحث برانگیز بوده است. بسیاری، چربی تخم مرغ را تبلیغ می کنند. برخی کلسترول زرده را با وحشت بیان می کنند. هورمون های ساده ای در تخم مرغ وجود دارد که ناشی از چرخه نابارور شده مرغ ماده است.

نتایج خوردن سه تخم مرغ در روز

در حقیقت ، یک تخم مرغ بزرگ آب پز شده حاوی موارد زیر است:

• ویتامین آ: 6٪ از RDA (مقدار ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده برای مصرف توسط سازمان غذا و داروی آمریكا)

• فولات: 5٪ از RDA

• ویتامین ب5: 7٪ از RDA

• ویتامین ب12: 9٪ از RDA

• ویتامین ب2: 15٪ از RDA

• فسفر: 9٪ از RDA

سلنیوم: 22٪ از RDA

• تخم مرغ هم چنین حاوی مقادیر مناسب ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K، ویتامین B6، کلسیم و روی است.

شما هم چنین این 77 کالری را 6 گرم از پروتئین و 5 گرم از چربی های سالم کسب خواهید کرد.

1. کلسترول HDL “خوب” شما بالا می رود

در مورد کلسترول بالا بسیار گفته شده است و تخم مرغ فاکتور منفی در این اتفاق است. با این حال، چیزی به عنوان کلسترول خوب وجود دارد و تخم مرغ مقدار زیادی از آن را دارد. در حقیقت مطالعات متعددی نشان داده اند که مصرف منظم تخم مرغ باعث می شود تا HDL شما (لیپوپروتئین با چگالی بالا) بالا رود. این نوع کلسترول در بدن لازم است تا کلسترول را از قسمت های دیگر بدن به کبد شما برگرداند بنابراین می تواند کلسترول بد را از بدن خارج کند.

2. خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهید

داشتن مقادیر بالای HDL به خلاص شدن بدن از LDL، لیپوپروتئین با چگالی بالا، “کلسترول بد” کمک می کند. و همان طور که سال ها تحقیق نشان داده است، داشتن مقادیر بالای LDL با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.

3. عضلات قوی تر و سالم تری خواهید داشت

به طور متوسط ​​یک تخم بزرگ فقط شامل 72 کالری است – بیشتر آن به شکل پروتئین است. بدن برای ساخت و ترمیم سلول های ماهیچه به پروتئین احتیاج دارد. واقعاً ساده است. تخم مرغ سوخت مناسبی برای عضلات شما است، بنابراین همت کنید!!

تخم مرغ را آب پز کنید و با مقداری میوه و جو دو سر برای صبحانه میل کنید. احتمالا برای سلامت عضلات شما بهترین گزینه خواهد بود.

4. استخوانهای سالم تری خواهید داشت

در گذشته اعتقاد بر این بود که مصرف پروتئین حیوانی تأثیر منفی بر سلامت استخوان دارد. با این وجود یافته های اخیر نتیجه گیری کرده اند که بین دریافت پروتئین و جرم یا تراکم استخوان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. این امر در نتیجه پروتئین حیوانی است که به حفظ و جذب کلسیم کمک می کند – در نتیجه تراکم و قدرت استخوان را بهبود می بخشد

5. سلامت چشم خود را بهبود خواهید بخشید

تخم مرغ حاوی لوتئین و زآگزانتین است كه آنتی اکسیدان هایی اند كه به اثبات رسیده برای سلامت چشم سودمند هستند. این آنتی اکسیدان های قدرتمند در شبکیه چشم جمع می شوند و به مقابله با برخی از فرآیندهای دژنراتیو که می توانند روی چشم ما اثر بگذارند، کمک می کنند.

مطالعات نشان داده اند که به مقدار کافی از این مواد مغذی در رژیم غذایی شما می تواند خطر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

6. کمتر می خورید

خوب گاهی اوقات غذا آن قدر دلپذیر و خوشمزه است که نمی توانید جلوی خوردن خود را بگیرید مگر کاملا سیر شده باشید. پروتئین موجود در تخم ها به شما کمک می کند احساس سیری کنید و در طول روز مصرف خوردنی های شما کاهش یابد.

7. زمان و انرژی بیشتری خواهید داشت

حتما تا به حال تخم مرغ پخته اید؟! و می دانید که نسبت به غذاهای دیگر زمان کوتاهی برای پخت نیاز دارد. در کف تابه، کمی روغن یا کره بریزید، تخم مرغ را بشکنید و در تابه بیندازید، کمی نمک و فلفل ریخته و 2 تا 3 دقیقه یا کمتر تخم مرغ آماده است. روش دیگر تخم مرغ را در کاسه یا تابه ای گود قرار دهید، مقداری آب بریزید تا روی تخم مرغ ها را بگیرد. در حرارت متوسط گاز اجازه دهید بجوشد. برخی تخم مرغ عسلی دوست دارند بنابراین همین که آب خواست به جوش آید شعله را خاموش کنید تا تخم مرغ عسلی داشته باشید و برخی سفت می خورند و باید مدت زمان بیشتری 5 تا 10 دقیقه برای جوش در نظر بگیرند.

خوردن تخم مرغ هم زمان پخت کمتری از شما می گیرد و هم انرژی فوق العاده ای در اختیار شما قرار می دهد.

8. غذای خوشمزه ای می خورید

تخم مرغ به خودی خود مغذی و خوشمزه است اما می توان چیزهایی را به آن اضافه کرد تا طعم بهتری دهد. مقداری کدو سبز، گوجه فرنگی و قارچ را خرد کرده و مقداری پنیر اضافه کنید تا نوعی املت به دست آید.

تخم مرغ خوراکی خارق العاده و خوشمزه ای است! اگر تعداد مصرفی در روز را به سه تخم مرغ برسانید! خوب احتمالا با فواید بی نظیری روبرو می شوید.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید