• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2019 / 10 / 08

نحوه تشخیص مار سمی

بسیاری از مار های بومی ایالات متحده سمی نیستند. البته برخی هم چون مار مسین سر، مار مرجانی، مار زنگی و مار ماکاسین سمی هستند. اگر یکی از این مار ها شما را نیش بزند، باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنید چرا که سم این مار ها مهلک بوده و جان شما در خطر خواهد بود.

نحوه تشخیص مار سمی

اغلب می توان با استفاده از مشخصه های زیر مار های سمی را تشخیص داد:

  • چشمانی با مردمک بیضی شکل. البته تنها استثنا در این مورد مار مرجانی است.
  • سر مثلثی شکل
  • تو رفتگی میان چشم ها و حفره های بینی

علاوه بر این مشخصه های کلی، هر نوع ماری ویژگی های منحصر به خود را نیز دارا است که آن را از سایر مار ها متمایز می سازد.

  • مار مسین سر: که در رنگ های مختلف از قرمز تا طلایی پیدا می شود، و بدنی دمبلی شکل دارد. نوک فلس های بدن مسین سر های جوان تر زرد رنگ است. طول این مار ها به 24 تا 40 اینچ (61 تا 102 سانتی متر) می رسد. و اغلب در بخش های غربی آمریکا پیدا می شوند.
  • مار های مرجانی: معمولا این مار چند رنگ است و روی بدن آنها سه حلقه سیاه، قرمز و زرد مشاهده می شود به طوری که حلقه های زرد و قرمز کنار هم قرار دارند. این مار ها اغلب بلند و باریک بوده و طول آنها بین 18 تا 30 اینچ (46 تا 76 سانتی متر) می باشد. البته برخی از آن ها از این اندازه هم بزرگ تر هستند. مردمک چشمان این مار ها برخلاف سایر مار های سمی، بیضی نیست. این مار ها اغلب در بخش های جنوبی آمریکا پیدا می شوند.
  • مار زنگی: این مار در همه جا و به وفور در آمریکا پیدا می شود. این نوع مار 32 گونه مختلف داشته که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارد. اما ویژگی که همه آن ها به اشتراک دارند، صدای زنگی است که هنگام احساس خطر تولید می کنند.
  • مار ماکاسین: این مار به شکل های مختلفی پیدا می شود. یا کاملا مشکی و یا قهوه ای بوده و یا در کنار این رنگ ها دارای حلقه هایی زرد می باشد. ماکاسین های جوان اغلب رنگارنگ بوده و گاهی نوک فلس هایشان زرد است. این مار ها تقریبا بزرگ هستند. ماکاسین های بالغ معمولا بین 24 تا 48 اینچ (61 تا 122 سانتی متر) و گاهی حتی بزرگ تر هستند. این مار در بخش های جنوب غربی آمریکا و در نزدیکی دریاچه ها و رودخانه ها پیدا می شوند.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید