• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2016 / 03 / 08

کیک با ژله

کیک با ژله هم کیک است و هم ژله. بنابراین خوردن آن برای همگی بزرگ و کوچک لذت بخش است. از طرفی ظاهر زیبای این کیک هر بیننده ای را ترغیب می کند که آن را تهیه و امتحان کند.

طرز تهیه کیک با ژله

مواد لازم کیک:
  • شکر 1 پیمانه
  • شیر 1/2 پیمانه
  • آرد 2/3 پیمانه
  • روغن مایع 2/3 پیمانه
  • تخم مرغ 4 عدد
  • وانیل 1/4 قاشق چایخوری
  • پکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری
  • خامه قنادی و پودر قند مقداری
مواد لازم برای تهیه ژله:
  • آب جوش 1 پیمانه
  • ورق ژلاتین 2 عدد
  • شکر 4 قاشق غذاخوری
  • اسانس 1 قطره
  • رنگ مجاز خوراکی (زرد و قرمز) 4 قطره
طرز تهیه کیک با ژله:

تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید. شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن بزنید تا سفید و کشدار شود.

به جای وانیل می توانید از رنده پوست لیموترش یا رنده پوست پرتقال استفاده کنید.

سپس شیر و روغن مایع را به آن اضافه کنید و فقط چند دور با همزن بزنید تا روغن و شیر با مواد مخلوط گردد.

آرد و پکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کرده و الک کنید سپس کم کم به مواد بالا اضافه کنید. در این مرحله دیگر همزن بکار نبرید بلکه اگر لیسک در دسترس دارید توسط لیسک، آرد را به صورت دورانی هم بزنید تا با مواد مخلوط شود.

فر را از قبل روشن کنید و با حرارت 250 درجه فارنهایت یا تقریبا 120 درجه سانتیگراد به مدت 35 دقیقه کیک را داخل فر قرار دهید. اگر چنگال یا خلال دندانی را درون کیک فرو ببرید و از مواد کیک چیزی به آن نچسبد زمانی است که کیک به طور کامل پخته است.

وقتی کیک پخت در ظرفی برگردانید و 2 تا 3 سانتی متر از بالای کیک را ببرید سپس داخل کیک را خالی کنید به گونه ای که 2 سانتی متر از دیواره ها و کف سالم باقی بماند.

وقتی داخل کیک را خالی کردید مقداری روغن جامد یا کره به قسمت های داخل کیک بمالید سپس در داخل فر گرم به مدت 2 تا 3 دقیقه قرار دهید. حرارت فر نباید زیاد باشد.

مقداری خامه و پودر قند را با یکدیگر مخلوط کنید و داخل یخچال بگذارید. بعد با همزن بزنید تا کاملا سفت شود از گلاب و وانیل نیز می توانید در این مخلوط استفاده کنید.

کیک را از فر خارج کنید تا سرد شود داخل سطح کیک را با قاشق از خامه ای که در مرحله قبل تهیه کردید بمالید.

طرز تهیه ژله:

دو ورق ژلاتین را به مدت 2 دقیقه داخل آب ولرم قرار دهید، وقتی باز شد در آب جوش گذاشته و هم بزنید تا حل شود. شکر را داخل آب بریزید بعد کمی اسانس و رنگ مجاز خوراکی را اضافه کنید.

رنگ مجاز خوراکی هر رنگی که دوست دارید و هر تعداد که می خواهید، می توانید استفاده کنید. در این آموزش، دو رنگ زرد و قرمز توضیح داده شده است.

به جای رنگ مجاز می توانید از آب میوه استفاده کنید. این مواد را هم بزنید و در یخچال قرار دهید ژله آماده است.

بیشتر ژله را به صورت مایع نیاز دارید و کمی از آن را به صورت ژله بسته شده برای تزیین نیاز دارید.

ادامه طرز تهیه کیک با ژله:

همان طور که گفته شد داخل کیک خالی شده را خامه بمالید. ژله قرمز را که بصورت مایع است بریزید و به مدت یک ربع در یخچال قرار دهید سپس روی ژله قرمز بسته شده خامه بریزید و مجددا روی آن را ژله زرد مایع بریزید و در یخچال به مدت یک ربع قرار دهید. این کار را لایه لایه انجام دهید و هر دفعه که ژله را می ریزید به مدت یک ربع در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. لایه آخر را خامه بمالید. کیک ژله را در یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید و سپس خارج کنید و مجددا روی آن را خامه بمالید.

حال بایستی کیک ژله را تزیین کنید می توانید روی کیک را شکلات های سنگی ریز بریزید.

دیواره های کیک را خامه سفید بزنید. ژله بسته شده در یخچال که برای تزیین تهیه کرده بودید را به صورت دلخواه تکه ای یا گرد کوچک برش بزنید یا از قالب استفاده کنید و در کف و دور کیک قرار دهید.

ژله قرمز بسته شده را قالب بزنید و دور قسمتی از کیک که قبلا خالی شده بود، بچینید و یا خامه را به صورت شکوفه دور این قسمت تزیین کنید.

کیک با ژله که بسیار زیبا و خوشمزه و پرطرفدار است آماده می باشد. امیدواریم بتوانید در مناسب های شاد خود مثل تولد و سالگرد ازدواج، این کیک خوشمزه را تهیه و میل کنید.

حوریه گیفانی

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید