• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 01 / 18

معماهای سخت و دشوار

معماهایی که در این مقاله مطرح شده بر اساس اعداد، کلمات و منطق کلی است. هم چنین سطح دشواری معماها بالا برده و آن ها تا حد امکان سخت انتخاب شده است. پاسخ ها در انتهای مقاله قرار داده شده اند.

1- یک عدد 6 رقمی وجود دارد! رقم دهگان، 2 تا بیشتر از رقم یکان است است. رقم صدگان 2 تا کمتر از رقم دهگان است. رقم صدگان دوباره برابر با رقم هزارگان است. رقم ده هزارگان 2 تا بیشتر از رقم هزارگان است و رقم صد هزارگان 2 تا کمتر از رقم ده هزارگان است. آن عدد 6 رقمی و چند ترکیب مشابه آن را بیابید؟

2- کلمه ای را نام ببرید که اگر دو حرف دیگر به آن اضافه شود کوتاه تر می شود؟

3- شعبده بازی بود که در خیابان ترفندهای هوشمندانه ای را اجرا می کرد. پسری به سمت او رفت و  شعبده باز گفت: “من فقط پیشانی شما را لمس می کنم و نام واقعی شما را بر روی این کاغذ زرد می نویسم. اگر اشتباه کردم، من چند تا از وسایل شعبده بازی خودم را به شما می دهم وگرنه شما باید به من صد هزار تومان بدهید. پسر موافقت کرد چون او فکر می کرد که مهم نیست شعبده باز چه اسمی را روی پیشانی اش بنویسد چرا که من هر اسمی که او بنویسد را انکار می کنم و می گویم نام واقعی من نیست. اما برخلاف تصور پسر، شرط را باخت چه طور ممکن است؟

4- من 5 را به 9 اضافه می کنم و 2 به دست می آید که جواب صحیح است چطور چنین چیزی ممکن است؟

5- بعضی از مدادها پاک کن هستند. همه پاک کننده ها کاغذ هستند. بعضی از کاغذها قلم و بعضی قلم ها پاک کن هستند. بنابراین آیا همه مدادها قلم هستند؟ درست یا غلط؟

6- شما در مکانی زندگی می کنید که 6 ماه تابستان معتدل است. شما صاحب دریاچه ای هستید که یک جزیره کوچک در آن وجود دارد. شما می خواهید یک خانه را در آن جزیره بسازید و نیاز به وسایل ساختمانی دارید. اما، هیچ قایق، کشتی، هواپیما یا هر چیزی را که می توانید برای حمل و نقل آن ها به جزیره استفاده کنید، ندارید. چگونه مشکل را حل خواهید کرد؟

7- دانیال دیرش شده بود. او اتومبیل مشکی پدرش را برداشت و به سرعت حرکت کرد. چراغ های خودرو به دلایلی کار نمی کردند و حتی ماه نیز در آسمان نبود. همان موقع، گربه ای به وسط خیابان آمد. خوشبختانه، دانیال با گربه برخورد نکرد. چطور ممکن است دانیال گربه را ببیند؟

8- من به پاریس و مصر رفتم، الان در نیویورک هستم و به رم نیز خواهم رفت. تمام این کارها را با نشستن در گوشه ای انجام می دهم. من کی هستم؟

9- استُرم تقریبا 100 نفر را به قتل رساند ، و 4.7 میلیون دلار خسارت وارد کرد. با وجود همه این ها، کسی از او بازخواست نکرد و او را تحت فشار قرار نداد. چرا؟

10- همه چیز در موردش حس می شود، اما نمی توان دید، اسیر می شود، اما نگه داشته نمی شود، گلو ندارد ولی صدا دارد، آن چیست؟

11- تا زمانی که اندازه گیری نشوم، شناخته شده نیستم، شما مرا از دست می دهید زمانی که پرواز کنم. من کی هستم؟

12- جعبه ای سفید یا قهوه ای، بدون لولا، قفل یا کلید، اما گنج سفید و زردی در آن نهفته است. آن چیست؟

13- زندگی من در ساعت ها قابل اندازه گیری است، من با فرو ریختن خدمت می کنم، لاغر اما چابک هستم، چربی دارم اما به کندی آب می شود. باد دشمن من است. من کی هستم؟

14- من هرگز نبودم، همیشه هستم، هیچ کس من را ندیده است و هرگز نمی خواهد و با این حال من اعتماد به نفس همه هستم، بر روی این توپ زمینی زندگی کنید و نفس بکشید. من کی هستم؟

15- آن چیست که شیر می دهد و شاخ دارد اما گاو نیست؟

16- آن چیست که همیشه می دود و هرگز راه نمی رود، اغلب زمزمه می شود، هرگز حرف نمی زند، تختخواب دارد اما هرگز نمی خوابد، دهان دارد اما هرگز نمی خورد؟

17- هرچه بیشتر از من داشته باشید، کمتر می بینید. من کی هستم؟

18- هنگام خرید سیاه، وقت استفاده از آن قرمز و پس از مصرف سفید می شود. آن چیست؟

19- سبز رنگ و چهار پا دارد اما دم ندارد معمولاً فقط شب ها می شنود. او کیست؟

20- اگر انسانی بار من را حمل می کرد، پشتش می شکست. بزرگ نیستم اما رد پای نقره ای از خود به جای می گذارم؟

پاسخ ها را در انتهای صفحه می بینید.

پاسخ ها:

1- 686686 یا ترکیبی مشابه مانند 575575 و 464464 و 353353 و غیره …

2- کوتاه

3-  شعبده باز آن چه را گفته است نوشت یعنی “نام واقعی شما” را بر روی کاغذ نوشت!

4- وقتی ساعت 9 صبح است، 5 ساعت به آن اضافه کنید و ساعت 2 بعد از ظهر به دست می آید.

5- برخی از مدادها قلم هستند نه همه آن ها، پس پاسخ غلط است!

6- منتظر زمستان باشید که دریاچه یخ بزند!

7- ساعت 10 صبح بود. همه چیز قابل مشاهده است!

8- تمبر

9- استُرم طوفان بود!

10- باد

11- زمان

12- یک تخم مرغ

13- شمع

14- فردا

15- کامیون شیر

16- رودخانه

17- تاریکی

18- زغال چوبی

19- قورباغه

20- حلزون

سمیه مظفری

 

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید