• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2016 / 03 / 30

مایکروسافت سرفیس پرو 4 درمقابل اپل آیپد پرو

به طور ناعادلانه ای، خط تولید سرفیس در برخی از زمانها مورد انتقاد قرار گرفته و از آن بدگویی شده است. اگرچه شروع کار آن کمی ضعیف بود اما نسل سوم آن بسیار خوب ظاهر شده است. بیشتر مشکلات از دو موقعیت کلیدی نشات می گیرد. یکی از این مشکلات اصرار مداوم مایکروسافت برای قرار دادن سرفیس و Type Cover به عنوان دو چیز متعلق به هم و در کنار یکدیگر است درحالیکه هنگام خرید، این دو کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.

جدا کردن سیستم عامل ویندوز با یک نسخه ی RT نیز اشتباه دیگر مایکروسافت بود. مایکروسافت به تازگی تنها اشتباه دوم خود را با تولید نسخه ی غیر حرفه ای سرفیس که مبتنی بر معماری X86 است، اصلاح نموده است. مایکروسافت در حال حاضر بر روی تولید سخت افزارهای خوبی برای تبلت های جدید و رده بالای سرفیس بوک بسیار مصمم است. یکی از آخرین مدلهای این تبلت سرفیس پرو 4 است.  در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی های این تبلت و تفاوتها و شباهت های آن با آیپد پرو صحبت کنیم.

مایکروسافت سرفیس پرو 4 درمقابل اپل آیپد پرو

صفحه نمایش

سرفیس پرو 4 زیاد از مدل نسل سوم فاصله ندارد. این تبلت دارای صفحه نمایش 0.33*7.93*11.5 اینچی و وزن 800 گرمی است. مایکروسافت در تبلت، اندازه ی صفحه نمایش را از 12 به 12.3 اینچ افزایش داده و رزولوشون آن 1824*2736 است. در مقابل  آیپد، پرو دارای صفحه نمایشی به ابعاد 0.27*8.68*12 اینچ بوده و وزون آن 700 گرم می باشد. بنابراین اپل توانسته است تبلتی باریک تر و سبکتر عرضه کند.

سخت افزار

آیپد پرو دارای پردازنده ی A9X ارتقا یافته است اما در مورد سرفیس اطلاعات و جزییات دقیقی در دست نیست. سرفیس پرو محدوده ای از پردازنده های نسل ششم اینتل یعنی core i3 ،core i5 و core i7 با تنظیمات 4 الی 16 گیگابایتی از رم را داراست. هر دو محصول از آخرین فناوری بی سیم بهره می برند و از بلوتوث 4.2 پشتیبانی می کنند.

سیستم عامل

این گزینه بزرگترین و مهمترین تفاوتی است که بین سرفیس پرو و آیپد پرو وجود دارد. سرفیس پرو 4 دارای نسخه ی کاملی از ویندوز 10 است. از نظر بیشتر افراد سیستم عامل ویندوز 10 نسبت به سیستم عامل IOS برتری بیشتری دارد. آیپد پرو دارای سیستم عامل IOS9 است. حتی با وجود این سیستم عامل امکان انجام کارهای چند کاربره به خوبی  وجود ندارد. سرفیس پرو 4 دارای یک پد شیشه ای برای کنترل نشانگر موس در ویندوز 10 است.

اپلیکشن

وجود سیستم عاملهای مختلف به این معنی است که شما میتوانید از بین برنامه های مختلف انتخاب خود را داشته باشد. شما میتوانید از بین هزاران برنامه ی ویندوز 10 و یا برنامه های IOS استفاده کنید. مثلا در ویندوز 10 امکان استفاده از نشخه کامل برنامه هایی همچون فتوشاپ وجود دارد در حالیکه سیستم عامل IOS توانایی کمتری برای ارائه ی طیف گسترده ای از برنامه های کاربر پسند خواهد داشت. اگر به دنبال انجام کارهای حرفه ای هستید بهتر است تمرکز خود را بر روی سرفیس پرو 4 و یا مک بوک پرو قرار دهید.

چند رسانه ای

آیپد پرو دارای دوربین 8 مگا پیکسلی با دیافراگم f/2.4 و یک لنز پنج عنصری بسیار خوب است. این تبلت برنامه های مختلفی همچون برنامه های تشخیص چهره و کنترل نوردهی است. این دوربین می تواند ویدئوهای 1080 پیکسلی را در 30 فریم در ثانیه ضبط کند. همچنین این دوربین یک حالت اسلو موشون 120 فریم در ثانیه دارد. دوربین آیپد پرو نیز 1.2 مگا پیکسلی بوده و دارای دیافراگم f/2.2 است. این دوربین میتوانید ویدئوهای 720 پیکسلی ضبط کند. سرفیس پرو یک دوربین 5 مگا پیکسلی در جلو دارد.هر دو مورد می توانند موسیقی را به صورت استریو پخش کنند.

قیمت و ذخیره سازی

نسخه ی 32 گیگابایتی آیپد 799 دلار قیمت دارد. رنگهای مختلفی همچون نقره ای، خاکستری و طلایی نیز برای انتخاب کاربر قرار داده شده است. سرفیس پرو 4 نیز شروع قیمتی از 899 دلار خواهد داشت اما با این قیمت تنها میتوانید نسخه ی 128 گیگابایتی آن را دریافت کنید. سرفیس پرو همچنین دارای یک پورت USB 3.0 است که به شما اجازه میدهد دستگاههای خارجی را به آن متصل کنید. سرفیس پرو داری یک Surface Pen است که به بدنه ی تبلت متصل می شود اما خودکار اپل گزینه ی اختیاری است. کیبورد هوشمند اپل نیز اختیاری است اما بسیار گران قیمت است.

نتیجه گیری

هر دو شرکت برروی تطبیق پذیری دستگاههای خود کار کرده اند. این دو سعی کرده اند دستگاههایی به کاربر عرضه کنند که بتواند نیازهای آنان را برطرف سازد. با این حال با وجود ویندوز 10 در سرفیس پرو، این تبلت گزینه ی بهتری برای خرید است اما اگر شما جزو طرفدارن پرو پا قرص آیپد هستید می توانید از آیپد پرو و برنامه های مخصوص آن لذت ببرید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید