• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 04 / 09

مردان سخاوتمند نزد خانم ها جذاب تر هستند.

خانم ها از مرد زندگي خود چه مي خواهند؟ پاسخ اين پرسش آنقدر چالش برانگیز است كه مردان بسياري را گمراه مي كند، نتيجه آن رفتن مردان به سمت سالن هاي پرورش اندام و تلاش براي هر چه بيشتر خوش تيپ شدن است.

عشق شریک زندگی

اما اخيرا تحقيقاتي انجام شده است كه نشان مي دهد در حقيقت خانم ها به مرداني كه خوش تيپ و خوش چهره هستند نظر مثبتي دارند اما زماني كه مي خواهند انتخاب كنند، مردي را كه سخاوتمند تر است بر مي گزينند.

تحقيقاتي كه توسط دانيل فارلي از دانشگاه وُرستر در ژورنال روانشناسي تحول محور به چاپ رسید، نشان مي دهد كه براي خانم ها نوع دوستي شریک زندگی شان در درجه اول اهميت قرار دارد. اين تحقيق ثابت مي كند كه سخاوت از مشخصه هاي بسيار مهم براي خانم هاست به خصوص وقتي كه مي خواهند رابطه اي بلند مدت با يك مرد را آغاز كنند.

مطالعاتي روي 202 زن انجام شد. همه آنها دگرجنس گرا بودند، بيشتر آنها در آغاز دهه سوم زندگي خود (20 سال به بالا)  بودند. به آنها 12 سري عكس نشان داده شد كه در هر عكس چهره دو مرد به نمايش گذاشته شده بود – يكي خوش قيافه و ديگري نه آنقدر جذاب.

هر عكس با متني توصيفي از صاحب آن همراه شده بود، هشت عدد از اين متن ها درباره ميزان سخاوتمندي آن افراد صحبت كرده بود. به عنوان مثال يكي از متن ها به اين شكل بود:

« دو مرد در يك شهر شلوغ در حال قدم زدن بودند، آنها بي خانماني را ديدند كه كنار كافه اي نشسته است. فردي E تصميم مي گيرد به سمت كافه برود و برايش ساندويچ و قهوه اي بخرد. و فرد F وانمود مي كند كه در حال كار كردن با تلفن همراه خود است و بدون توجه از كنارش عبور مي كند و مي رود.»

در بعضي متن ها رفتارهاي نوع دوستانه به فرد خوش قيافه نسبت داده شد و در برخي متن ها اين نوع رفتار ها به افرادي كه خوش قيافه نبودند نسبت داده شد. و در بقيه عكس ها رفتار هاي طبيعي بين افراد خوش قيافه و آنها كه از نظر ظاهري جذابيتي نداشته اند به صورت تساوي تقسيم شد بدون اینکه به نوع دوستی و سخاوت آنها اشاره ای شود، تا بتوان نقش ظاهر مردها را هم مورد بررسي قرار داد.

در نهايت خانم ها اين عكس ها را ديدند و متن هاي مربوطه را خواندند و در نهايت به هر عكس از 1 تا 5 نمره دادند. اين امتياز بر اساس اينكه هر مرد چقدر براي آنها به عنوان شريك زندگي رمانتيك است و جذابيت دارد تعلق گرفت.

طبق ادعاي محققين « افرادي كه با نوع دوستي و سخاوت مشخص شده بودند بالاترين امتياز را كسب كردند.» در اين تحقيقات مشخص شد كه خانم ها براي رابطه كوتاه مدت افراد خوش قيافه را انتخاب مي كنند اما براي رابطه دايمي و بلند مدت افراد نوع دوست با فاصله اي معنا دار امتياز بالاتري دريافت مي كنند.

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید