• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 04 / 22

ايده هايي براي آغاز يك كسب و كار جديد

اگر به دنبال كار گشته ايد و نتوانسته ايد كار مناسبي پيدا كنيد شايد به اين فكر افتاده باشيد كه كار جديد براي خود راه اندازی کنید. و به اين طريق كسب درآمد كنيد براي اين منظور نياز به يك سري گزينه به عنوان شغل آينده داريد تا از بين آنها متناسب با توانايي ها و علايق خود بهترين شغل را انتخاب نماييد. در اين مقاله بر مشاغلي كه مي توان به صورت خانگي هم اداره كرد و نياز به سرمايه سنگيني براي شروع ندارد تاكيد شده است.

ایده هایی برای شغل جدید با سرمایه کم

  به طور متوسط افراد در عمر كاري خود بين دو تا سه شغل عوض مي كنند و زماني كه كار اول يا دوم خود را ترك مي كنند به فكر كار دوم يا سوم خود هستند و افرادي هم هستند كه ترجيح مي دهند درآمد كمي داشته باشند اما حقوقي در دوران بازنشستگي داشته باشند ولي هنگامي كه بازنشست مي شوند متوجه مي شوند كه اين حقوق كفاف هزينه هاي آنها را نمي دهد و در دورانی که باید استراحت کنند مجبور می شوند کار کنند.

خبر خوب اين است كه در هر موقعيت و مكاني باشيد مي توانيد براي خود (حتی در خانه) كسب و كاري راه بيندازيد كه پتانسيل رشد بالايي داشته باشد. خوب مي خواهيد كمي بيشتر ريسك كنيد و سخت كار كنيد؟ بياييد شروع كنيم:

ايده هايي براي كسب و كار هايي با سرمايه اوليه كم
حسابداري

اين كار ممكن است به آموزش، تجربه و همينطور مدرك نياز داشته باشد.

وضعيت خود را مشخص كنيد آيا مي خواهيد فقط نقش حسابدار يك كسب و كار كوچك را بازي كنيد؟ يا اينكه مي خواهيد براي شركتي بزرگ كار كنيد و بايد ترازنامه ها، اظهارنامه هاي مالياتي، گزارش هاي مالي و.. را سر و سامان بدهيد اين كارها ممكن است به صورت هفتگي، ماهيانه و ساليانه انجام شوند كه به شركتي كه در آن كار مي كنيد و نوع فعاليت اين شركت بستگي دارد. يكي از پيچيده ترين كارهاي حسابداري محاسبه سود و هزينه هاي مالياتي يك شركت است به خصوص وقتي كه آنها دفاتر حسابداري منظم ندارند اينجاست كه نياز به افرادي پيدا مي كنند كه به آنها در اين زمينه كمك كنند. حال اگر حسابدار مربوطه كمي هم از قوانين مالياتي سر دربياورد و بتواند به آنها كمك كند اين كار را به بهترين شكل ممكن انجام دهد، مي تواند با شركت هاي بسياري كار كند به خصوص در زمينه مقررات معافيت مالياتي ريزه كاري هاي زيادي وجود دارد كه براي شركت ها بسيار مهم است.

تعمير دو چرخه

در بسياري مناطق كشورمان اين كاري فصلي است اما امروزه با گسترش آپارتمان نشيني بسياري براي خود حتي جايي ندارند تا دوچرخه هايشان را نگه دارند. اگر فضاي كافي در اختيار داريد مي توانيد آنرا تبديل به انبار دوچرخه كنيد دوچرخه هاي مردم را در زمستان تحويل بگيريد و آنها را سرويس كنيد و در قصلي كه به آن نياز دارند در اختيارشان قرار دهيد همچنين در كنار تعمير دو چرخه مي توانيد قطعات يدكي بسياري بفروشيد كه يك منبع درآمد جانبي بسيار خوب است. حتي امروزه در ديگر كشور ها شركت هايي فعاليت مي كنند كه مردم را به دو چرخه سواري در زمستان تشويق مي كنند آنرا به مردم آموزش مي دهند لاستيك هاي مخصوص برف به آنها مي فروشند و دو چرخه هاي مخصوص زمستان به مردم اجاره مي دهند. و اگر براي روز هاي تعطيل برنامه ريزي كنيد  و يك تعميرگاه سيار دوچرخه در كنار اجاره دو چرخه مي تواند يكي از بهترين كسب و كار هايي باشد كه با سرمايه اوليه ناچيزي قابل راه اندازي است.

خدمات نظافتي

اين كار شاخه هاي کاری بسياري دارد. اگر مي خواهيد در ساعت هايي كار كنيد كه ديگران كار نمي كنند بهترين كار براي شما نظافت محيط هاي اداري و دفتري است. مي توانيد نظافت فروشگاه هاي بزرگ را به صورت پيمانكاري تقبل كنيد. همچنين رستوران ها نياز مبرمي به نظافت دارند و مي توانند يك مشتري دايمي شما باشند. ممكن است بخواهيد شركت راه اندازي كنيد و تميزي خانه هاي افراد را تقبل كنيد كه اعتبار شما نقش مهمي در درآمد شما خواهد داشت چون وقتي صحبت از خانه مي شود بحث امنيت آن در درجه اول اهميت قرار دارد. اگر خدمات نظافتي را به خوبي انجام دهيد و بتوانيد نفرات خود را به خوبي مديريت كنيد نياز به هزينه زيادي براي تبليغات و بازاريابي نخواهيد داشت.

تعميرات كامپيوتر

براي اين كار به تجربه و دانش كافي نياز داريد. ولي امروزه جوانان بسياري چنين مهارت هايي دارند اما بيكار هستند! كافيست با نرم افزارهاي اصلي آشنايي داشته باشيد نرم افزار هايي كه بيشتر كاربران با آنها كار مي كنند بسياري از مشكلات كامپيوتر ها نرم افزاري است و حتي برخي موارد مشتري شما نمي داند چگونه يك نرم افزار را نصب كند يا قفل مربوطه را چگونه فعال كند. نرم افزارهايي كه براي تايپ و تكثير مورد استفاده قرار مي گيرند نرم افزارهاي ويرايش عكس، نرم افزار هاي طراحي و امنيتي از اين جمله اند. حتي مي توانيد كلاس خصوصي براي كاربران خود داير كنيد و از اين راه هم درآمد مناسبي كسب كنيد. به عنوان مثال آموزش نرم افزار فتوشاپ براي بسياري از مشتريان شما مي تواند درآمد زا باشد و به همين دليل حاضر خواهند بود هزينه بيشتري بپردازند تا درآمد خود را افزايش دهند. همچنین با رفع مشكل يا عيب يابي اينترنت افراد و شركت ها مي توانيد درآمد خوبي كسب كنيد. برخي حتي اين كار را به صورت تلفني انجام مي دهند و از اين راه در آمد مناسبي دارند. خود را به روز نگه داريد و بهترین خدمات را ارائه نمایید به گونه اي كه مشتريان شما را اولين و آخرين راه حل مشكل خود بدانند. حتي وقتي راه حل مشكل را نمي دانيد مي توانيد از اينترنت استفاده كنيد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید