• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 03 / 09

شش مهارت مهم مديريتي براي رهبري موفق

از نشانه هاي يك رهبر خوب فراهم كردن انگيزه قوي و دائم براي تيم خود است تا به كيفيت و محصول برتر دست يابد. يك رهبر خوب هميشه به دنبال راه هايي براي ارتقای محصول و استانداردهاست. در اين مقاله شش مهارت كاري كه مي توانيد آن ها را تقويت كنيد ذكر شده است كه با استفاده از آن ها مي توانيد كيفيت كار تيمي را بهبود بخشيد.

شش مهارت مهم مديريتي براي رهبري موفق

1- بازديد و مشاهده

 اين يك جنبه مهم كار است كه اغلب به علت وقت كم و برنامه هاي مختلف كاري ناديده گرفته مي شود. بازديد از محيط كار بايد در برنامه روزانه شما جاي خود را باز كند. مشاهده نحوه كار كارمندان و جريان كار براي ايجاد تغييراتي كه منجر به ارتقای محصول مي شوند‏‏، يك كار اساسي است. و هم چنين براي داشتن اعتبار به عنوان رهبر يك تيم، رهبر بايد ديده شود و شناخته شود و از هر چه در محل كار مي گذرد با خبر باشد يا به اصطلاح نسبت به محل كار Up to date شود.

2- آگاهي مداوم از كارايي كارمندان

مدير بايد وضعيت كارايي كارمندان را به وسيله راه هايي كه براي دو طرف (كارمند و مدير) پذيرفته و تعيين شده است، مشخص كند. سياست ها و روش ها بايد شفاف باشند. همايش ها بايد مرتباً و نه فقط زماني كه مشكلي پيش مي آيد، برگزار شوند. به ارزيابي ها نبايد به چشم يك كار فرماليته يا كاغذ بازي كه انجام می شود نگريست. به صورت شخصي يا گروهي بايد با كارمندان گفتگو كرد. البته در همان حال بايد از آن ها انتظار پيشرفت حرفه اي داشت. بايد تشويق مداوم و يك الگوي مشخص و شفاف (براي يك هدف مشخص) براي اشخاص و براي كل گروه وجود داشته باشد.

3- اجراي برنامه هاي پيشرفت شغلي

يك رهبر خوب ضعف ها را شناسايي مي كند و استراتژي توسعه و آموزش هاي لازم را فراهم مي كند تا ضعف هاي مهارتي را به يك قدرت در تيم تبديل كند.

4- اثبات تخصص و دانش

رهبري خوب از دانش بالا و تجربه ناشي مي شود كه در نهايت اثر آن را مي توان در محصول و پروسه توليد ديد. اگر رهبر دانش و تخصص لازم را در يك رشته از قسمت هاي تحت كنترل خود نداشته باشد آن گاه بايد به طور منظم با افراد متخصص در آن رشته مشورت كند. اين كار براي پيدا كردن يك شناخت دقيق و سر تا سري لازم است.

5- گرفتن تصميم درست

رهبر خوب با توانايي صحيح تصميم گرفتن توصيف مي شود. يك رهبر همه عوامل مختلف را قبل از گرفتن تصميم در نظر مي گيرد و البته اين باعث نمي شود شجاعت و قاطعيت خود را از دست بدهد. يك تصميم شفاف سبب خلق اطمينان و عزت مدير مي شود.

6- توانايي اداره كردن و ارزيابي پژوهش

براي موفقيت در هر حرفه اي بازبيني مداوم و پژوهش ضروري است. يك مدير خوب اكنون كه در حال مديريت است براي اطمينان از ادامه موفقيت و كيفيت محصول بايد توانايي ديدن آينده را داشته باشد. راه اندازي پژوهش و ارزيابي آن يك كار ضروري براي تصميم گيري و آماده شدن براي آينده است.

رهبري خوب هميشه يك عمل كنشي است تا واكنشي. با افزايش توانايي خود در اين شش مهارت از يك مدير خوب به سمت تبديل شدن به يك مدير بزرگ گام بر مي داريد.

علی یزدی  مقدم

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید