• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 05 / 08

چگونه تيتر هاي اغوا كننده و مقاومت ناپذيري بنويسيد كه بزرگان نشر بدنبال شما باشند!

آيا من توانستم توجه شما را به اين مطب جلب كنم؟

تيتر اين مقاله واقعا وسوسه انگيز است. به همين دليل روي آن كليك كرده ايد تا بتوانيد تيتر هاي جذابي بنويسيد و در نهايت معروف و موفق يا شايد هم ثروتمند باشيد.

تیتر های اغوا کننده جذاب و غیر قابل مقاومت

اين جادوي عنوان یا سرتيتري است كه به خوبي ساختار بندي شده است. همان چيزي كه سبب مي شود تا خواننده را مانند يك آهنربا جذب کند و به خواندن ترغيب كند، البته خواننده يا مخاطب مورد نظر شما نه هر مخاطبي. مخاطب مورد نظر شما كسي است كه مي توانيد به او پيشنهاد سودمندي ارائه كنيد. او مي تواند يك خريدار خوب يا يك مشتري خوب باشد.

اگر مي دانيد چگونه يك تيتر اغوا كننده بنويسيد، احتمالا سردبيران بسياري مشتاق كار با شما خواهند بود.

تيتر هاي خوب كمك مي كنند كه درآمد بيشتري داشته باشيد

وقتي كه ناشران و ديگر كسب و كارهايي كه در زمينه شما كار مي كنند تيتر هاي شما را ببينند، با شما تماس خواهند گرفت. آنها بي صبرانه به دنبال كسي هستند كه بتواند با تيتر هاي جذابش خوانندگان بيشتري جذب كند. در حقيقت براي يك كتاب يا روزنامه بيشتر از محتوا عنوان يا تيتر آن است كه مي فروشد.

در حقيقت وقتي كه چنين توانايي داريد قدرت بازاريابي بالايي در زمينه كاري خود داريد. تيتر هاي قوي شما مي تواند به كسب و كار شما رونق دهد.

چرا هر كسي نمي تواند تيتر هاي ممتازي بنويسد؟

اين كار در حقيقت يك هنر است.

بسياري از افرادي كه براي روزنامه ها و مجلات تيتر مي نويسند، در حقيقت براي اين كار آموزش نديده اند. اين شغل در حقيقت كاري ويراستاري است.

تيتر هاي داخل متن توسط نويسنده اي كه متن را مي نگارد تعيين مي شود ولي سر تيتر مقاله معمولا توسط دپارتمان یا بخش دیگری نگاشته می شود. و در وب سايت هاي بزرگ اين كار توسط دپارتمان سئو انجام مي گيرد. یک تیتر جذاب که به خوبی هم روی سئوی آن کار شده است می تواند کیلیک های از سمت موتور جستجو را افزایش دهد که در نهایت در رتبه نتایج جستجو تاثیر مثبت دارد و به این ترتیب باز هم شانس درآمد زایی خود را افزایش داده اید.

مي خواهم بگويم كه بسياري از نوسينده ها بخاطر تيتر هاي ضعيف خود نمي توانند به موفقيتي كه شايسته آنهاست دست پيدا كنند. من وبلاگ هاي نويسنده هاي بسياري را بررسي كرده ام، و به جرات مي توانم بگويم كه همه آنها از يك درد مشترك رنج مي برند. حتي وقتي تيتر بسياري از آنها را مي خوانيد متوجه منظور آن نمي شويد. هيچ كدام از اين سر تيترها شما را ترغيب نمي كنند تا روي آن كليك كنيد. و تعجب نمي كنم وقتي مي بينم وبلاگ آنها نه عضوي دارد، نه كسي ديدگاهي مطرح كرده و حتي تبليغاتي دارند.

اما اگر بتوانيد تيتر هاي خوبي بنويسيد، آیا واقعا مي توانيد از ديگران متمايز و برتر باشيد؟

سه نكته براي اينكه تيتر هاي اغوا کننده بنویسید:

از كلمات كليدي استفاده كنيد. تيتر هايي مانند « مراقب پرچم قرمز باش» يا « يك روز ديگر» در حقيقت به شما هيچ چيز درباره محتواي اصلی نمي گويند يا مشخص نمی کند، مطلب درباره كيست. بنابراين وقتي كه موتور جستجو آن را در ليست خود قرار مي دهد نمي تواند به خوبي دسته بندي كند و وقتي كاربر در حال جستجو است به سختي ممكن است به چنين مطلبي برخورد كند. چه برسد به اینکه جذابیت تیتر او را ترغیب به کلیک کند.

درباره موضوع سخن بگوييد. من به عنوان خواننده وقتي مطلب شما را بخوانم چه خواهم آموخت؟ چه چیز ارزشمندی نصیب من خواهد شد؟ اين چيزي است كه بايد در تيتر ذكر شود تا مرا ترغيب كند روي لينك شما كليك كنم و با اشتياق بيشتر به خواندن ادامه دهم.

كمي اسرار آميز باشيد. اگر دقت کنید تيتر اصلي همین مطلب به شما مي گويد كه راهي هست كه مي توانيد به كمك آن تيتر هاي اغوا كننده اي بنويسيد، تا مشتري هاي بهتري بيابيد، اما دقيقا نمي گويد چگونه اين كار را انجام دهيد. پس احساس نياز خواهيد كرد، تا آنرا بخوانيد و اين راه را كشف كنيد!

من اعتراف مي كنم كه چنين كاري انجام دادم!

من اين تيتر را ننوشتم جان مارو نوشت!

جان مارو كسي است كه او را به عنوان استاد تيتر نويسي مي شناسند. او هدلاينز هك را نگاشته است راهنمايي كه به وبلاگ نويسان كمك مي كند تيتر هايي بنويسيند كه خواننده داشته باشد.

مطالبي كه او در وبلاگش قرار مي دهد معمولاً بيش از هزار توييت دريافت مي كند. شما هم مي توانيد مانند جان باشيد چرا توانايي ها و استعداد خود را امتحان نمي كنيد؟

آيا فكر مي كنيد مي توانيد تيتر هاي خوبي بنويسد؟ راهكار بهتري داريد؟ چرا ديدگاه خود را با دوستان خود در ميان نمي گذاريد؟ شاید شما جان ماروی آینده باشید.

نوشته: كارول تايس

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید