• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 05 / 13

پل آیژای از عجایب و دیدنی های شگفت انگیز چین

این پل 336 متر ارتفاع دارد و 1176 متر طول دارد. آیژای بلندترین پل تونل تا تونل در دنیاست و چهارمین پل معلق چین می باشد که دو کوه را از میان دره ای پهن و عمیق به یکدیگر متصل می کنند. این پل در استان هونان چین در نزدیکی شهر جیشو واقع شده است این پل که برای ارتباط بزرگراهی ساخته شده است برفراز دره دیهانگ بناشده است.

پلی بلند و زیبا در چین

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید

به دلیل اینکه در دو طرف پل تونل قرار دارد مهندسین توانستند از قله کوه به عنوان یک برج پل معلق استفاده کنند و ارتفاع آنرا 50 متر کاهش دهند. به این ترتیب ارتفاع برج ها بسیار کمتر از برج های مشابه بود که سبب شد ر هزینه های ساخت مقدار زیادی صرفه جویی شود. برای میرا کردن نوسانات پل مهندسین تعدادی کابل علاوه بر دو کابل اصلی اضافه کردند که در زمین به خوبی محکم شده بودند. نوسانات برای هر پلی می تواند خطرناک باشد و برخی تجهیزات صدمه بزند.

بلندترین پل تونل تا تونلپل آیژای از عجایب و دیدنی های شگفت انگیز چین

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید

پل معلق عظیم در چین

پلی بر روی دره در چین اتصال دو کوه

بخشی به عنوان منظرگاه برای توریست هایی که از این پل دیدن می کنند به آن اضافه شد تا بتوانند زیبایی های دره را از بالا مشاهده کنند.

بلندترین پل تونل تا تونل و بازدید توریست ها

توریست ها و بازدید از بالای برج

یکی از بند بازی های مشهور روی کابل های این پل توسط ادیلی هوشور و دو تن از دستیارانش انجام گرفته است. آنها در ارتفاع 300 متری به طول 1400 متر بند بازی کردند. آنها هیچ وسیله حفاظتی و ایمنی نداشتند و در صورت از دست دادن تعادل خود ممکن بود جان خود را از دست بدهند. ادیلی حداقل سه رکورد دیگر در چین ثبت کرده است.

بند بازی روی پل معلق زیبا در چین

پل آیژای

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید