• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 05 / 26

ذخیره ساز وسترن دیجیتال مای کلود میرور نسل دوم

وسترن دیجیتال برای کاربران متوسط ، به عنوان یک تولید کننده ی هارد دیسک کاملا شناخته شده است . با گسترش فعالیتها، این شرکت به تولید ذخیره سازهای تحت شبکه (NAS ) نیز رو آورده است . در نیمه دوم سال 2013 ، این شرکت تمام تلاش خود را برای یکپارچه سازی پیشنهادهای مبتنی بر لینوکس در زیر برچسب مای کلود انجام داد . هارددیسک های ما کلود و مای کلود میرور بیشتر کاربران خانگی را هدف قرار داده بود در حالیکه هارددیسک هایی همچون EX 2-bay و 4-bay برای مصارف شرکت های کوچک تجاری ساخته شده بود . سری DL برای کاربران تجاری ، در اوایل سال 2015  معرفی شد . چند هفته قبل ، وسترن دیجیتال ، نسخه ی به روز شده ی سیستم عامل برای واحدهای مای کلود یعنی مای کلود OS3 را معرفی کرد . به همراه آن ، مای کلود میرور نسل دوم نیز معرفی گردید . در این مقاله نگاهی به این ذخیره ساز و ویژگیهای آن می اندازیم .

ذخیره ساز وسترن دیجیتال مای کلود میرور نسل دوم:

مقدمه و نصب

ذخیره سازهای تحت شبکه وسترن دیجیتال ، بخشهای مختلفی از بازار را پوشش می دهد . ذخیره ساز مای کلود میرور نسل دوم برای مصارف معمولی و متوسط طراحی شده است . بنابراین برای چنین کاربرانی که دانش زیادی ندارند ، نصب و راه اندازی آسان، فاکتور مهمی خواهد بود. مای کلود میرور نسل دوم و مای کلود EX2 تقریبا دارای بدنه ی مشابهی هستند . تفاوتی که در این دو وجود دارد مربوط به فرم ویر آنهاست . جنبه ها و موارد زیر در مای کلود میرور 2 پشتیبانی نمی شود:

  • iSCSI LUNs
  • فولدرهای اشتراکی رمز گذاری شده
  • IPV6 برای رابط شبکه
  • قابلیت Hot-swap برای هارد دیسک
  • پشتیبانی از اکتیو دایرکتوری

در مقایسه با مای کلود میروری که سال گذشته عرضه شده بود، نسل دوم دارای پلتفرم داخلی سریعتری است . در حالیکه نسل اول از سیستم بر روی تراشه (SOC ( Marvell ARMADA با پردازنده ی تک هسته ای ARMv7 استفاده  می کرد ، نسل دوم از ARMADA 385 استفاده میکند که آن هم از دو  هسته ی ARM Cortex-A9 پشتیبانی می نماید . سایر ویژگیها مانند پورتهای I/O خارجی و مقدار رم تقریبا یکسان باقی مانده است . همانطور که بعدا خواهید دید، پردازنده ی سریعتر می تواند به اجرای قابلیتهای بیشتری کمک کند . وسترن دیجیتال دارای سه ظرفیت مختلف است . این ظرفیت ها شامل 4 ،6  و 8 ترا بایتی می باشد . مشخصات فنی وسترن دیجیتال مای کلود میرور 2 در زیر آمده است :

وسترن دیجیتال مای کلود میرور
پردازنده Marvell ARMADA 385 (MV 88F6821)
(Dual-Core ARM Cortex-A9 @ 1.33 GHz)
رم 512 MB
Drive Bays 2x 3.5″ SATA II / III
لینک شبکه 1x 1 GbE
پورت I/O خارجی 2x USB 3.0
VGA / خروجی صفحه نمایش N/A

وسترن دیجیتال مای کلود دارای یک کابل شبکه و یک آداپتور 36 واتی است .طراحی صنعتی این واحد تقریبا مشابه چیزی است که در راه حل های قبلی وجود داشت . اگرچه hot-swap به صورت رسمی در آن پشتیبانی نمی شود ، اما این گزینه کار میکند . در مورد طراحی نیز مکانیسم حذف دیسک کاملا بدون ابزار صورت نمی گیرد .  بعد از باز کردن بخش بالایی مای کلود میرور 1 ، قسمت فلزی را باید از آن جدا کرد . اینکار کمی نیازمند استفاده از زور است . به نظر می رسد جایگزینی و تعویض دیسک برای کاربران کار آسانی نخواهد بود . در بخش بعدی در مورد نصب و استفاده از وسترن دیجیتال مای کلود 2 صحبت می کنیم.

نصب

این ذخیره ساز می تواند 2 درایو داشته باشد . کاربران می توانند از بین تنظیمات و پیکربندی JBOD، RAID 0 و RAID 1 را به دلخواه انتخاب کنند . برای اینکه بتوان همه چیز را در واحدهای NAS مختلف ثابت نگه داشت ، ما واحد ها را با دو درایو WD4000FYYZ RE معیار گذاری کرده ایم . تنظیمات تست مربوط را در زیر مشاهده میکنید :

تنظیمات تست
مادر برد Asus Z9PE-D8 WS Dual LGA2011 SSI-EEB
CPU 2 x Intel Xeon E5-2630L
خنک کننده 2 x Dynatron R17
حافظه G.Skill RipjawsZ F3-12800CL10Q2-64GBZL (8x8GB) CAS 10-10-10-30
درایو OS OCZ Technology Vertex 4 128GB
درایو ثانویه OCZ Technology Vertex 4 128GB
درایو سوم OCZ Z-Drive R4 CM88 (1.6TB PCIe SSD)
سایر درایوها 12 x OCZ Technology Vertex 4 64GB (Offline in the Host OS)
کارت شبکه 6 x Intel ESA I-340 Quad-GbE Port Network Adapter
بدنه SilverStoneTek Raven RV03
PSU SilverStoneTek Strider Plus Gold Evolution 850W
سیستم عامل Windows Server 2008 R2
سوییچ شبکه Netgear ProSafe GSM7352S-200

با استفاده از تنظیمات بالا می توان بیش از 25 ویندوز 7 و یا ماشین مجازی CentOS را به صورت همزمان اجرا کرد . این شبیه سازی یک حجم کاری بالغ بر 25 مشتری برای NAS را ارزیابی می کند .تمامی ماشین های مجازی به سوییچ شبکه متصل بوده و NAS نیز به آن متصل است . ماشین های مجازی برای ارزیابی عملکرد ، ترافیک NAS را تولید می کنند . اما با توجه به ماهیت این دستگاه ، بهتر است مشتری های خود را به حداکثر 10 عدد محدود کنید .

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



  1. با سلام و خسته نباشید
    سوالی داشتم که اگر لطف کنید جوابم را بدهید خیلی ممنون میشم
    به کامپیوتر من سه تا هارد وصل شده که تقریبا هرسه تای اونها هم پر شدن و من احتیاج به یه فضا با حجم نسبتا بالا دارم میخواستم بدونم باتوجه به اینکه من نمیخوام هاردها رو شبکه کنم و میخوام مستقیم به سیستم خودم وصل باشن برای این امر مای کلود میتونه برام قابل استفاده باشه؟ و آیا با توجه به قیمت نسبتا بالای اون صرفه ی اقتصادی داره یانه؟

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید