• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2020 / 04 / 13

پیتزا با نان باگت ساندویچی، پیتزای لقمه ای

بسیاری از افراد به خاطر مطمئن نبودن از بهداشت و سالم نبودن مواد اولیه پیتزا دوست دارند آن را در خانه تهیه کنند اما یکی از موانع این کار، تهیه خمیر پیتزاست حتی شاید از خمیرهای آماده هم استفاده کرده اند و یا چندین دستور خمیر پیتزا را در منزل امتحان کرده اند ولی کیفیت پیتزای بازار را نداشته است. در این مقاله به جای تهیه خمیر خانگی پیتزا یا خمیر آماده بازاری از نان باگت استفاده شده است و خواهید دید که بسیار خوشمزه و مورد استقبال اعضای خانواده به خصوص کودکان قرار می گیرد.

  پیتزای گوشت قارچ

مواد اولیه پیتزای گوشت و قارچ با نان باگت:

  • پیاز یک عدد

  • گوشت چرخ کرده صد گرم

  • قارچ 200 گرم

  • فلفل دلمه ای یک عدد

  • ذرت نصف پیمانه

  • رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

  • پنیر پیتزا به مقدار دلخواه

  • روغن به مقدار لازم

  • زردچوبه، نمک، فلفل و آویشن

  • نان باگت متوسط به تعداد افراد

طرز تهیه پیتزای گوشت و قارچ با نان باگت

در ابتدا پیشنهاد کنیم که اگر همه مواد اولیه پیتزا را نداشتید، باز هم این پیتزا را با هر موادی که در منزل دارید تهیه کنید چرا که مزه آن بی نظیر و به یاد ماندنی خواهد شد.

پیاز را نگینی کنید و در مقدار کمی روغن سرخ کنید. گوشت را همراه پیاز تفت دهید. نمک، رب و ادویه را به آن اضافه کنید، هم بزنید تا یکدست شود.

قارچ را ورقه ورقه کنید. فلفل دلمه را نیز نگینی خرد کنید.

برخی افراد پیاز را ورقه ورقه می کنند و روی خمیر یک لایه پیاز ورقه شده زیر یا روی مواد گوشتی می گذارند این مورد اگر مطابق ذائقه شماست می توانید به کار ببرید.

نان های باگت را از طول و از یک طرف باز کنید و از خط وسط عمودی آن را به دو نیم کنید و در هر نیم نان، جداگانه مواد پیتزا را بریزید، و روی سینی فر که از قبل چرب شده است، قرار دهید.

ابتدا قارچ ها را روی نان ها بریزید. سپس فلفل دلمه ای، مواد گوشتی و ذرت را در فضاهای خالی بریزید.

بسته به فر شما درجه حرارت را بین 180 تا 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. وقتی کناره های پیتزا شروع به تیره و قهوه ای رنگ شدن کرد، پیتزا آماده است. آن را خارج کنید و پنیر پیتزا را روی آن بریزید و مجددا در فر قرار دهید و در حد یک تا دو دقیقه گریل را روشن کنید تا روی پیتزا طلایی شود.

پیتزای شما آماده است. می توانید این پیتزای خوشمزه را با سس کچاب، سس خردل یا سس مایونز میل کنید و اگر این سس ها را در خانه تهیه کنید که بهتر و سالم تر است.

پیتزا با نان باگت

پیتزای لقمه ای یا فینگر فودی

شاید ظاهر این پیتزا به زیبایی پیتزا با خمیر نباشد ولی مزه آن فوق العاده است. برای زیباتر شدن آن می توانید دو روش را انجام دهید:

یکی این که نان باگت را قبل از باز کردن به قطعات سه تا پنج سانتی متری برش بزنید. سپس از طول و از یک سمت نان، آن را پهن کنید و مواد پیتزا را روی آن بریزید.

روش دیگر این که نان باگتی که در بالا به طور کامل پخته شد، پس از پخت با چاقو به قطعات کوچک تر برش بزنید.

با این روش می توانید پیتزاهای کوچک لقمه ای یا فینگر فودی تهیه کنید که هم ظاهر زیبایی دارد و هم خوشمزه است. از این پیتزای لقمه ای می توانید در جشن های تولد از میهمانان خود پذیرایی کنید.

پیتزای فینگر فودی با نان باگت

همان طور که در بالا گفته شد هر موادی که در منزل دارید می توانید برای تهیه پیتزا به کار ببرید. اگر گوشت نداشتید می توانید پیتزای سبزیجات با هویج، فلفل دلمه ای، قارچ، گوجه فرنگی و ذرت یا زیتون سیاه ورقه شده تهیه کنید و یا در تهیه پیتزای گوشت، اگر گوشت چرخ کرده نداشتید می توانید از گوشت ریش ریش کرده گوساله و یا حتی سینه مرغ استفاده کنید.

سعی کنید از مواد ناسالمی مثل سوسیس و کالباس استفاده نکنید مگر سوسیس یا کالباس خانگی تهیه کرده باشید.

حسین علی رهنما، ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید