• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2016 / 05 / 28

آموزش ساخت ماهی کاغذی برای کودکان- اریگامی ماهی

در این مقاله می توانید با چند حرکت ساده با یک کاغذ رنگی یک ماهی زیبا و دوست داشتنی را بسازید.

برای ساخت ماهی احتیاج به یک کاغذ رنگی دارید هر رنگی که دوست دارید انتخاب کنید. کاغذ رنگی را به صورت مربع برش بزنید و از سمت سفید کاغذ مقابل خود قرار دهید.

مرحله اول اینکه دو ضلع بالا و پایین را بر روی هم منطبق کنید تا خط افقی وسط مربع به دست آید سپس کاغذ را باز کنید مجددا دو ضلع راست و چپ را بر روی هم منطبق کنید تا خط تقارن عمودی مربع به دست آید.

آموزش ساخت ماهی کاغذی برای کودکان

دو گوشه بالا و پایین سمت راست کاغذ را از روی نقطه چین های مشخص شده در عکس زیر به داخل تا کنید.

mahi2

حال شکل را به پشت کار برگردانید.

دو گوشه بالا و پایین سمت چپ کاغذ را از روی نقطه چین های مشخص شده تا خط وسط عمودی به داخل تا کنید. شکل حاصله یک لوزی است که از خط عمود یک سمت  آن رنگی  و سمت دیگر سفید است.

mahi3

شکل را 180 درجه بچرخانید تا قسمت رنگی کاغذ سمت راست شما و قسمت سفید سمت چپ قرار گیرد.حال از روی نقطه چین مشخص شده از بالا به داخل تا خط وسط افق تا کنید.

mahi4

قسمتی که در مرحله قبل تا کردید از پشت کار باز کنید تا در قسمت بالایی شکل یک مثلث بوجود آید سپس از نقطه چین مشخص شده در شکل زیر از پایین به بالا تا خط افقی وسط تا کنید.

mahi5

همانند مرحله قبل تکه ای از کار که در پشت بود باز کنید تا مثلث دیگری در روی شکل مشخص شود این دو مثلث روی هم یک لوزی را بوجود می آورد. از نقطه چین عمودی مشخص شده در شکل زیر از بیرون به داخل تا کنید.

mahi6

شکل را به پشت برگردانید.

آموزش ساخت ماهی کاغذی

ماهی زیبای شما که با دست خود درست کرده اید آماده است با یک ماژیک مشکی چشم و پولک های ماهی را نقاشی بکشید.

آمورش ساخت ماهی کاغذی

با چند بار تمرین میتوانید بدون نگاه کردن به الگو، ماهی کاغذی بسازید حتی میتوانید آکواریوم مصنوعی تهیه کنید و چند ماهی به رنگ های مختلف را در آن قرار دهید.

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید