• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 09 / 22

یک نوشته کوتاه می تواند رانکینگ خوبی داشته باشد!

بهینه سازی وب سایت با مطالب کوتاه

امروزه مدیران و صاحبان وب سایت ها چنان در چهارچوب موتور های جستجو خود را محدود کرده اند که کیفیت و محتوای وب سایتشان تحت تاثیر قرار گرفته و گویی فراموش کرده اند که این وب سایت را برای بازدیدکنندگان طراحی کرده اند و باید قبل از هر چیزی مخاطب خود را راضی نگه دارند. یکی از این چهارچوب ها متن های طولانی و مقدار زیادی نوشته در یک صفحه است. همه می دانند که صفحه ای که حجم زیادی از نوشته در آن وجود دارد شانس بیشتری برای داشتن رانکینگ بالاتر دارد اما همیشه هم اینگونه نیست. چیزی که بیش از همه مهم است کیفیت بالا و مفید بودن محتوای وب سایت شماست.  گاه یک متن کوتاه ولی زیبا و تاثیر گذار و البته منحصر به فرد می تواند مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت شما قرار گیرد و همچنین مخاطبین بیشتری جذب کند.

همچنین امروزه مردم از توییتر بسیار استفاده می کنند و مطالبی که حداکثر 140 کاراکتر طول دارند به شاتراک می گذارند حال اگر شما هم مطالب کوتاه زیبایی داشته باشید که مورد علاقه کاربران باشد و این امکان را در اختیار آنها قرار دهید که به راحتی مطالب شما را به اشتراک بگذارند شانس زیادی برای بالا بردن رانکینگ صفحه خود در موتور های جستجو دارید.

یکی از تکنیک هایی که برخی از وب سایت ها به خوبی از آن استفاده می کنند این است که مطالب کوتاه جذاب و بحث بر انگیز را همراه با یک فرم نظر خواهی در اختیار کاربران قرار می دهند و از کاربران خود می خواهند نظر خود را درباره این موضوع اعلام نمایند و به این ترتیب مانند یک تالار تبادل نظر افراد مختلف اظهار عقیده می کنند و مطالب و نکات بسیار جالبی در این میان مطرح می شود حتی منابع دیگری از طرف کاربران مطرح می شود که بسیار مثبت است. به این ترتیب یک نوشته کوتاه بحث و تبادل نظری طولانی را آغاز می کند. و معمولا این مطالب افراد بیشتری را از طریق موتور های جستجو به سمت وب سایت شما راهنمایی می کنند.

امروزه نوشته ها آنقدر طولانی هستند که برای کاربران کسل کننده هستند همانطور که گفتم قبل از اینکه مطلبی را برای موتور های جستجو بنویسید آنرا برای کاربران وب سایت خود بنویسید. کاری کنید که نام وب سایت شما کاربران را به یاد شیرینی نوشته های آن یندازد.

الگوریتم گوگل همیشه به نظر کاربران وب سات ها اهمیت می داده است و همیشه در طراحی آن سعی شده است به این فاکتور توجه شود بنده این حقیقت را از سالها تجربه در زمینه بهینه سازی سایت برای یاد بگیر دات کام و دیگر وب سایت هایی که با آنها سر وکار داشته ام دریافته ام بنابراین باز هم تکرار می کنم قبل از اینکه برای گوگل یا دیگر موتور های جستجو بنویسید برای کاربران خود بنویسید!

اما توصیه اکید بنده این است مطلب کوتاه شما باید منحصر به فرد، زیبا و مفید باشد در یک کلام کوتاه و ناب بنویسید.

خوب حالا نوبت شماست نظرات خود را با بنده و خوانندگان یاد بگیر دات کام در میان بگذارید اجازه دهید ما هم از اطلاعات ارزشمند شما استفاده کنیم.

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. خوب و زیبا و منحصر به فرد نوشتن در یک مطلب کوتاه ساده تر از طولانی و زیبا نوشتن است اما باید ترکیبی از این دو را استفاده کرد و از تصاویر هم نباید غافل شد

  2. ممنون از مقاله خوبتون.

  3. سلام ممنون از مقاله خوبتون
    برای اینکه بازدید سایت آگهی خود را که تازه شروع به کار کرده چطور بالا ببریم.
    ………..
    راستی با کپی کارهای اینترنتی که لینک منبع نمیزارن که من اسمشون (کفتارهای اینترنتی میزارم) چیکار میتونیم کنیم.
    تشکر

  4. برای افزایش تعداد بازدید کننده باید کارهای مختلفی انجام دهید محتوای مناسب و مفیدی در اختیار کاربر قرار دهید، تبلیغات کنید، وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید و…. بسیاری از کارهای دیگر که نیاز به یک تیم قوی و کار کشته دارد تا به سطحی برسید که بتوانید خود پذیرنده آگهی باشید.
    در مورد کپی باید بگویم این مشکل همه وب سایت های معتبر است خبر هایی شنیده ام که قوانین جدیدی برای مبارزه با این مشکل در حال تصویب است و حال چقدر درست باشد و چقدر به آن عمل شود الله اعلم. و بهترین راه مبارزه عمومی همه مردم با چنین وب سایت هایی است چون تا زمانیکه حق تهیه کننده محتوا رعایت نشود نمی توان از اینترنت انتظار خیلی زیادی داشت وب سایت ها هر از چند گاهی سرمایه گذاری چند ده میلیونی می کنند و ورشکسته می شوند و به قول شما این کفتار ها هستند و بدون زحمت سود می برند و زحمت کشان را از میدان به در می کنند و جامعه را از رشد علمی باز می دارند!

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید