• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 06 / 06

آموزش ساخت اژدهای کاغذی برای کودکان _ اریگامی اژدها

در این مقاله می توانید با چند حرکت ساده یک اژدهای زیبا بسازید. برای ساخت این اژدها نیاز به چندین کاغذ رنگی دارید و آن ها را به صورت مستطیل برش بزنید. اندازه آن بستگی به سلیقه شما و اژدهایی که می خواهید بسازید دارد. ولی تمام مستطیل ها باید به یک اندازه باشد.

 کاغذ را از سمت رنگی مقابل خود قرار دهید ضلع پایین را به سمت بالا تا کنید تا بر ضلع بالایی مستطیل منطبق شود. بعد از تا کردن لبه های باز مستطیل در قسمت بالا قرار دارد.

اژدهای کاغذی

در مرحله بعدی از گوشه بالای سمت چپ، کاغذ را به سمت داخل تا بزنید برای سمت راست نیز همین کار را تکرار کنید.در این حالت دو مثلث باز روی کار قرار دارد و شکل زمینه نیز مثلث می باشد.

اژدهای کاغذی

شما بایستی تعداد زیادی از این مثلث ها با رنگ های مختلف درست کنید.

سپس آن ها را لا به لای همدیگر به صورت مارپیچ بچینید بطوریکه راس مثلث داخل مثلث بعدی شود. همچنین می توانید با چسب قطره ای آن ها را محکم کنید، شما یک اژدهای زیبا ساختید که نیاز به چشم و بینی دارد برای اینکار می توانید با ماژیک مشکی دو تا چشم در وسط اولین مثلث بکشید و برای بینی اژدها هم با ماژیک دو نقطه کوچک مشکی در نوک مثلث بکشید.

اژدهای کاغذی

با این روش می توانید اریگامی های زیبایی مانند آنچه در تصاویر زیر می بینید بسازید. برای ساخت لوزی هایی ک در وسط کار دیده می شود فقط کافی است چهار مثلث آماده شده را به گونه ای کنار هم قرار دهیدکه راس های مثلث ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند و یک مربع یا لوزی را بوجودآورند.

اژدهای کاغذی

اژدهای کاغذی

اژدهای کاغذی

اژدهای کاغذی

در اینجا تنها چند شکل نشان داده شده است ولی شما می توانید با کنار هم قرار دادن مثلث های رنگی، شکل های متنوع و زیبایی خلق کنید ایجاد شکل های متنوع خلاقیت کودکان را برمی انگیزاند و اوقات فراغت آن ها را به بهترین شکل پر می کند.

این کار دستی های زیبا را می توانید به دوستان خود هدیه بدهید یا برای تزیین اتاق خود از آن استفاده کنید و یا میز ناهار خوری را با آن تزیین کنید.

زهرا صانعی

مطالب مرتبط :

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید