• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2021 / 01 / 22

خوراک مرغ و سبزیجات با سس قرمز، ساده و خوشمزه

خوراک مرغ و سبزیجات با سس قرمز بسیار لذیذ و خوشمزه است و مطمئنا بچه ها نیز از آن استقبال می کنند چون ظاهر زیبا و هوس انگیزی دارد. انواع مواد مغذی و ویتامین ها در این خوراک گنجانده شده است.

خوراک مرغ و سبزیجات با سس قرمز

مواد لازم خوراک مرغ و سبزیجات با سس قرمز:

مقدار مواد لازم برای این خوراک ذکر نشده است چون بر اساس ذائقه و سلیقه خود می توانید میزان مرغ یا سبزیجات را کم و زیاد کنید.

سبزیجات یا صیفی جات شامل بادمجان، کدو خورشتی، هویج، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، کلم بروکلی، قارچ و گوجه فرنگی

سینه مرغ

سیر

پیاز

زعفران

رب

عصاره مرغ

سبزیجات خشک آویشن، پونه، ترخون از هر یک کمی

پودر سوخاری تند

پنیر پیتزا

شکر کمی

نمک، فلفل

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات با سس قرمز:

کف ماهی تابه یا قابلمه کمی روغن بریزید و سینه مرغ را با سیر و پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زعفران تفت دهید.

از هر یک از صیفی جات و سبزیجاتی که در مواد اولیه ذکر شده می توانید استفاده کنید و هر کدام را دوست نداشتید یا در دسترس تان نبود، می توانید حذف کنید. سبزیجات را تمیز بشویید و با پوست حلقه حلقه کنید. کف ماهی تابه را کمی روغن بریزید و سبزیجات را همراه نمک، فلفل، کمی سبزیجات خشک شامل آویشن، پونه و ترخون در ماهی تابه بریزید و درب آن را بگذارید تا نیمه بخارپز یا نیمه کبابی شود.

طرز تهیه سس:

رب را تفت دهید و به آن سیر رنده شده، فلفل قرمز، نمک و عصاره مرغ اضافه کنید و تفت دهید. کمی آب بریزید و اجازه دهید سس بجوشد و غلیظ شود. در انتهای غلیظ شدن سس، کمی سبزیجات خشک و سر قاشق، شکر اضافه کنید.

چیدمان خوراک مرغ و سبزیجات با سس قرمز:

وقتی مرغ پخت و سبزیجات نیمه بخارپز یا نیمه کبابی شدند نوبت به چیدن آن ها درون ظرف است.

ظرف نشکن و ترجیحا بلوری انتخاب کنید که بتوانید آن را در ماکروفر یا فر قرار دهید. یک لایه نازک سس کف ظرف بریزید سپس یک لایه سبزیجات و بعد یک لایه مرغ قرار دهید به همین شکل لایه لایه مواد را بریزید تا تمام شود در لایه رویی پودر سوخاری تند و پنیر پیتزا بپاشید و در ماکروفر بگذارید. ماکروفر را روی تنظیمات گراتن قرار دهید. اگر در فر قرار می دهید باید با توجه به نوع فر دما و مدت زمان مناسب را انتخاب کنید.

خوراک مرغ و سبزیجات را می توانید در وعده شام میل کنید و یا در میهمانی ها و جشن های خود از این خوراک برای زینت سفره های خود استفاده کنید.

هستی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید