• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 06 / 12

ماسک انار و هندوانه برای روشن کردن و ترمیم پوست

میوه هایی مثل انار و هندوانه در کنار فوایدی که دارند می توانند درجه حرارت بدن را کاهش داده و حتی می توان در زمینه آرایشی و بهداشتی نیز استفاده کرد.

روشن کردن پوست صورت در بین بانوان اهمیت بسزایی دارد و می توان گفت یکی از مشکلات مهمی است که همیشه با آن مواجه هستند، لذا یکی از متخصصین آرایشی و پوست به نام شادی شهاب، انار و هندوانه را بعنوان یکی از بهترین روشن کننده های پوست که هم طبیعی است و هم زود نتیجه می دهد معرفی کرده است. در واقع با این دو میوه ماسک مخصوصی تهیه نموده است که برای روشن کردن پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

ماسک انار و هندوانه

لوسیون انار

آب انار را می توان بعنوان یک شوینده و حتی لوسیون استفاده کرد برای تهیه این لوسیون باید آب انار را با مقدار کمی نشاسته مخلوط کنید تا بتوانید به شکل ماسک روی صورت قرار دهید. این کار را می توانید هفته ای 3 بار شب ها قبل از خواب انجام دهید با این روش سلولهای مرده پوست از بین خواهند رفت. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، به درجه ایی از سفیدی پوست خواهید رسید.

ماسک هندوانه

هندوانه تنها یک میوه شیرین تابستانی نیست، بلکه یک ناجی بزرگ برای پوست آفتاب سوخته و لکه دار یا هر نوع پوست آسیب دیده می باشد. حدود 93 درصد این میوه از آب تشکیل شده که شامل ویتامین های زیادی است ازجمله ویتامین A،B6،C. این میوه کار بازسازی و محافظت از پوست را نیز انجام می دهد.

طبق دستورالعمل های زیرمی بینید چگونه آب هندوانه به بهبود پوست کمک می کند.

پوست آفتاب سوخته

پنبه را با آب هندوانه آغشته کنید و روی نواحی آفتاب سوخته قرار دهید اجازه دهید مدت 15 دقیقه روی پوست شما بماند سپس با آب خنک بشویید.

 نرمی پوست

یک قاشق چایخوری آب هندوانه و یک قاشق چایخوری ماست را با هم ترکیب کنید اسید لاکتیک و آنزیم های موجود در ماست به نرمی و پاک کردن پوست کمک می کند. هیدرات های موجود در آب هندوانه موجب نرمی پوست می شود. این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی صورت و گردن قرار دهید سپس با آب بشویید.

رفع پیری پوست

یک قاشق چایخوری آب هندوانه را با یک قاشق چایخوری عسل طبیعی مخلوط کنید. عسل ماده طبیعی است که رطوبت را به خود جذب می کند و شامل ویتامین های B2،B6،B12 است. همچنین عسل التهابات پوستی را کاهش می دهد وهمزمان پوست را نرم و صاف می کند. آب هندوانه مانند لوسیون جادویی عمل می کند این ترکیب را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید سپس با آب گرم بشویید.

سفیدی پوست

برای تهیه این ماسک سفیده تخم مرغ را با مقداری هندوانه مخلوط کنید سپس مقدار کمی آرد به آن اضافه کرده وهم بزنید تا مخلوط شما حالت یکنواختی داشته باشد سپس روی صورت خود به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار دهید یا می توانید تا زمانی که ماسک خشک شود صبر کنید سپس با آب ولرم بشویید، این کار را هفته ایی یک بار انجام دهید بعد از گذشت مدتی به نتیجه رضایت بخشی خواهید رسید.

 

ترجمه: حمیدرضا صفری، زهرا صانعی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید