• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 06 / 30

مراقبت از مو در فصل تابستان

با آمدن فصل تابستان و بالا رفتن درجه حرارت باید بیشتر به موهای خود توجه داشته باشید چرا که در این دوره ی زمانی موها به رطوبت بیشتری نیازمند هستند.

به طور خلاصه در سه قاعده اصلی توضیحاتی راجع به رسیدگی به موها در فصل تابستان بیان می کنیم.

  • در طول ساعات شبانه روز به نوشیدن آب و سایر مایعات اهتمام داشته باشید چون باعث خواهد شد رطوبت بدن از دست نرود البته نه هر نوشیدنی، یعنی از نوشیدنی های شیرین و حاوی کافئین بپرهیزید زیرا ممکن است مشکلاتی مثل میگرن و سردرد های دوره ایی به بار آورد و بهتر است برای مرطوب ساختن بدن از آب نارگیل استفاده کنید.
  • در هنگام شام از غذاهای چرب و شور بپرهیزید این نوع غذاها فایده ایی برای بدن نداشته و مواد غذایی مورد نیاز را ارائه نمی دهند لذا جهت سلامت موها از امگا 3 و اسیدهای چرب ضروری و از ویتامین ها استفاده کنید که باعث تقویت مو می شوند.

مراقبت از مو

  • در سال هایی که ماه رمضان مصادف با فصل تابستان است، سعی کنید در وقت افطار ابتدا با خرما و یک فنجان آب گرم مخلوط به زنجبیل و لیمو، افطار کنید تا دستگاه گوارشی بدن پاک شود سپس از میوه ها و سبزیجات و از پروتئین های بدون چربی استفاده نمایید و حتما از هندوانه به طور خاص میل نمایید چون میوه مرطوبی است و بیش از 90 درصد حاوی آب است در نتیجه رطوبتی که در طول روز بدن از دست داده تامین خواهد شد.

مراقبت از مو

  • در کنار موارد ذکر شده سعی کنید موها را با روغن های طبیعی که حاوی مرطوب کننده هستند مانند روغن زیتون و نارگیل و بادام و … مرطوب کنید و برای شستن موها از شامپوهای مناسب استفاده کنید.
تقویت مو با گیاه راسل

مو یکی از با اهمیت ترین گزینه های زیبایی برای هر خانمی به شمار می آید و بانوان همیشه دنبال روش هایی هستند که تا به بهترین شکل به موها رسیدگی کنند و به بهترین شکل از آن ها محافظت نمایند و از طرفی بسیاری از زنان با مشکلاتی مثل شوره سر، خشکی مو یا چربی بیش از حد و ریزش مو و مو خوره …روبرو هستند به همین خاطر به لوازم آرایشی مخصوص موی سر پناه می برند اما کم اتفاق می افتد که نتیجه موثری بتوان از این لوازم آرایشی گرفت و خواه ناخواه به سمت مواد طبیعی کشانده خواهند شد.

در اینجا گیاهی را معرفی می کنیم که مصرف آن فواید زیادی برای مو دارد.

مراقبت از مو

گیاه راسل ” Roselle” (که نوعی گیاه از جنس ختمی است که درختی حدود دو متر با تنه قرمز رنگ می باشد و در سوریه و جنوب عراق و در قسمت هایی از مصر و غرب سودان و خیلی جاهای دیگر گشت می شود البته در ایران به چای ترش معروف است) و در ماه رمضان یکی از مهمترین نوشیدنی های مصر محسوب می شود که فواید زیادی برای مو دارد.

  • گیاه راسل، مو را تقویت کرده و به خاطر مواد موجود در آن موجب پر پشتی مو خواهد شد و همچنین ضد ریزش مو نیز هست و از جهت دیگر، رنگ متمایزی دارد لذا  بسیاری از خانم هایی که دوست دارند با مواد طبیعی موهای خود را رنگ کنند، این گیاه گزینه مناسبی است.
  • اضافه کردن مقداری از این گیاه به شامپوی مخصوص خود به درمان شوره سر کمک می کند و پوست سر و به عبارتی پیاز مو را تمیز کرده و تقویت می کند و همچنین درخشندگی قابل قبولی به موها می بخشد.
  • افرادی که موی سفید دارند این گیاه کمک می کند تا از دست موی سفید خلاص شوند و جوانی گم شده ی مو را بازیابند.
  • افزودن مقدار مناسبی از گیاه راسل به حنا کمک می کند تا مو رنگ قرمز متمایزی پیدا کند، بدون اینکه از مواد شیمیایی و رنگ های غیر طبیعی استفاده کرده باشید.
  • برای خشکی مو و موخوره که سبب ریزش مو خواهد شد حتما از این گیاه شفا بخش استفاده نمایید تا ریشه ی مو را تقویت کنید.

ترجمه: حمیدرضا صفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید