• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 07 / 03

گردشگری مصر دیدنی ها آنچه نباید از دست بدهید

جمهوری مصر یکی از کشورهای بزرگی است که دارای دریا و رودخانه و صحرا و اماکن زیباست که دیدنی های لذت بخشی دارد و از آثار باستانی و تمدن بسیار قدیمی برخوردار است مثل تمدن فراعنه.

از طریق تورهای گردشگری می توان اقدام به گشت و گذار در داخل این کشور تاریخی نمود و از زمان های دور تا به الان مورد توجه گردشگران نیز بوده است.

یکی از زیباترین مکان های مصر پایتختش قاهره است که شکوه آثار قدیمی آن به طور معجزه آسایی انسان را شگفت زده می کند، جایی که عصرها و زمان های زیادی را تحمل کرده و چیزی که چشم ها از اهرام می بینند زبان در بیان آن عاجز است. گرچه در این روزها شاهد توسعه پیشرفت علمی نیز هستیم اما دانشمندان از شناخت سر آن تا به الان وا مانده اند.

اهرام فراعنه

اهرام فراعنه

رودخانه بزرگ نیل از این کشور می گذرد که از زیباترین رودخانه ها به شمار می آید و می توان با کرایه کردن قایقی لحظاتی خوش را در طبیعت زیبای آن بگذرانید و یا در ساحل رودخانه، برج قاهره و بناها و قایق ها را به نظاره بنشینید.

رود نیل

رود نیل

در داخل موزه، آثار مومیایی هایی که در اهرام قدیمی کشف شده اند را می توان مشاهده کرد.

موزه مصر

موزه

 

همچنین از سایر جاهای زیبای قاهره مثل قلعه محمد علی و بازارها و مراکز تجاری و سینما و باغ وحش و آکواریوم و برج قاهره، بازدید کرد و تعطیلات خوشی را در قاهره گذراند.

قلعه محمدعلی

قلعه محمد علی

برج قاهره

برج قاهره

به سمت سایر استانها حرکت کنیم مثل اسکندریه که به هوای دریایی زیبا و ماهی ها و میگو معروف است و قلعه قایتبای مشهور و سایر جاهای دیدنی موجود که در این استان قرار دارد.

قلعه قایتبای

قلعه قایتبای

مصر استان دیگری به اسم شرم الشیخ دارد، واقع در کنار دریای سرخ که به مرجان های زیبا و طبیعت دریایی مشهور است با هتل های مجلل و همچنین مکانهایی برای استراحتگاه با چشمه آب گرم واقع در کنار خلیج سوئز در دریای سرخ.

مورد دیگر غردقه است که صنایع دستی محلی آن مشهور است مثل چرم و طلا و فرش بعلاوه ورزش ماهیگیری و غواصی، که غردقه را در جهان متمایز کرده است، و آثار رومی و موزه جانوران دریایی و صخره های مرجانی نیز وجود دارد، این مناطق مخصوص دریای سرخ می باشد که گردشگران از تمام جهان برای دیدن زیبایی های طبیعتش به آنجا سفر می کنند.

دریای مدیترانه در طول شمال کشور مصر کشیده شده و معروف به ساحل شمالی می باشد که پر از استراحتگاه های تابستانی روستایی است و می توان از آب گرم دریا و اجاره قایق های معمولی یا بادبانی لذت برد، خوردنی های متنوع دریایی و سایر مواد غذایی خوشمزه را می توان تهیه کرد.

و اگر مایل به دریا رفتن و هوای دریایی و خورشید تابستانی نبودید می توانید به اسوان و الأقصر که به آثار مصریون قدیم (فراعونیان) مشهور است و به گورستانهای بزرگ و معبد کرنک و طبیعتی با آب هوایی استوایی آفریقا، بروید.

معبد کرنک

معبد کرنک

این خلاصه ایی از مهمترین و زیباترین مکانهای موجود در مصر و جاهای دیدنی و طبیعت های مختلف و آثار باستانی موجود در این کشور بزرگ است که برای گردشگران خاطره ایی دلنشین خواهد بود.

ترجمه: حمیدرضا صفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید