• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 07 / 04

ربات قابل بلعی که در معده عمل جراحی انجام می دهد

ربات قابل بلعی که در معده شبیه سازی شده عمل جراحی انجام می دهد.

شخصی ممکن است به هر دلیلی جسمی را ببلعد این جسم می تواند یک باتری دکمه ای باشد این باتری همان است که در ساعت مچی، ماشین‌حساب و انواع اسباب‌بازی‌ها استفاده می‌شود.

رباتی که در این مقاله از آن صحبت می کنیم رباتی است که در یک کپسول جاسازی شده است و بعد از بلعیدن، از درون کپسول، رها می شود و اشیا بلعیده شده را جذب کرده و از بدن خارج می کند.

ربات معده

چکیده مقاله

در آزمایشی در دانشگاه MIT و دانشگاه شفيلد و موسسه فناوری توکیو شبیه سازی از مری و معده انسان انجام شد محققان ربات کوچکی را با کاغذ درست کردند و آن را به معرض نمایش گذاشتند که می تواند خودش را از درون یک کپسول بلعیده شده، آزاد کرده و توسط یک میدان مغناطیسی خارجی هدایت و کنترل شود، این ربات در سراسر دیواره معده می خزد و اجسامی مانند باتری دکمه ای که قورت داده شده است را جذب می کند و یا حتی برای ترمیم جراحات معده نیز استفاده می شود.

ربات معده

راس که سرپرستی دانشکده علوم کامپیوتر و آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه MIT را بر عهده دارد می گوید: “واقعا دیدن اینکه ربات اوریگامی کوچک ما در حال انجام کاری با کاربرد بالقوه مهم برای مراقبت های پزشکی است، هیجان انگیز است”. ” برای کاربردهای درون بدن، ما به یک سیستم رباتی کوچک، قابل کنترل و بی سیم نیازمندیم.اگر قرار بود یک ربات به یک سیم متصل شده باشد،کنترل و جایگذاری آن در داخل بدن واقعا دشوار است”.

اگر چه این ربات جدید، جایگزینی برای رباتی که در سال گذشته در همان  کنفرانس گزارش شد می باشد، با این حال طراحی بدنه آن به طور چشم گیری تفاوت پیدا کرده است. این ربات قادر است به مانند ربات قبلی، خود را با استفاده از حرکتی که “stick-slip” نامیده می شود  به سمت جلو حرکت دهد. حرکت “stick-slip”یعنی به سطوح می‌چسبد تا زمانی که لایه‌‌ی داخلی آن در واکنش به حرارت منقبض شده و ربات آزاد ‌شود. حرکتی که در آن، اندام های اضافی تعبیه شده در ربات به هنگام حرکت، از طریق اصطکاک به سطح درونی معده می چسبند. اما دوباره زمانیکه بدنه ربات برای تغییر توزیع وزنش خم می شود، آزادانه می لغزد.

همچنین به مانند ربات قبلی و به مانند چند ربات دیگر اریگامی از گروه راس، این ربات جدید، متشکل از دو لایه از مواد است و ماده ای را که در اثر گرما ذوب می شود را به دام می اندازد. می بینید که چگونه ربات زمانیکه لایه داخلی منقبض شد،(مثل یک آکاردئون) جمع می شود.

تفاوت مواد

Guitron دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک می گوید: “حرکت Stick-slip تنها زمانی بکار می آید که اولا ربات به اندازه کافی کوچک باشد و دوما به اندازه کافی سفت و سخت باشد. با طراحی توسط مايلار (پلي استر نازك و محكم كه در ساختن نوار صوتي و غيره كاربرد دارد)، این ربات، از طراحی جدیدی که بر مبنای یک ماده سازگار با محیط زیست است، خیلی سفت تر بود.”

ربات معده

 برای انعطاف پذیری نسبی ماده سازگار با محیط زیست، محققان مجبور بودند طرحی ابداع کنند که نیازمند شکاف های کمتری باشد. در عین حال، تاخوردگی های ربات، سفتی و سختی آن را در امتداد محوری خاص افزایش می دهد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید