• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 07 / 11

زیبایی های لبنان

لبنان یا به انگلیسی (Lebanon) : کشور لبنان در جنوب قاره آسیا واقع شده است، منطقه ایی که به آن شرق میانه گفته می شود.

لبنان از جهت شرق در امتداد دریای مدیترانه است به طوری که مشرف به ساحل شرقی مدیترانه می باشد و بخش طولانی از آن را اشغال کرده است. مرز ساحلی آن با دریای مدیترانه حدود 225 کیلومتر است که برای لبنان این موقعیت جغرافیایی ویژه، خیلی اهمیت دارد.

لبنان

در واقع لبنان بخشی از شهرهای شام محسوب می شود که در اصطلاح آن ها به سوريا الطبيعة یا سورية التاريخية نامیده می شود. لبنان از جهت شمال با سوریه و از جهت جنوب با فلسطین هم مرز است.

مساحت لبنان

لبنان مساحتی حدود 10,452 کیلومتر دارد که 1.8% از مساحت آن را آب تشکیل می دهد. طبق آمارها جمعیت لبنان حدود 4,965,914 نفر می باشد.

طبق گزارشات تراکم جمعیت مسکونی در لبنان، تقریبا حدود 475 نفر است و نژاد و مذهب های گوناگونی در این کشور وجود دارد و با مشخصه های فرقه گرایی مذهبی، سیاسی که سبب جنگ های داخلی می شود، متمایز می گردد.

آب و هوای لبنان

لبنان آب و هوایی معتدل و تابستان های گرم و زمستان های سردی دارد. در مناطق ساحلی، آب و هوا در فصل تابستان معتدل یا گرم است و در فصل زمستان، سرد و بارانی می باشد اما در مناطق کوهستانی آب و هوا در فصل زمستان واقعا سرد است و با بارش برف فراوان نیز همراه است اما در فصل تابستان معتدل و گرم می باشد.

بهار لبنان

طبیعت لبنان

لبنان با زمین های جغرافیایی متنوع و طبیعت زیبا متمایز می گردد و دارای مناطق ساحلی زیبا و کوه ها و دشت نیز هست اما غالبا ویژگی جغرافیایی آن کوه ها هستند، در لبنان سلسله کوه های شرقی و سلسله جبال غربی وجود دارد و بین این دو سلسله کوه ها دشت وسیعی قرار گرفته که دشت بقاع نامیده می شود.

این دشت از حاصلخیزترین مناطق در لبنان به شمار می آید و در دشت بقاع دو رود جریان دارد که از بزرگترین و مهمترین رودخانه های در لبنان محسوب می شوند یکی رودخانه لیتانی یا لیطانی و دیگری رود عاصی.

رودخانه لیتانی

رودخانه لیتانی

رودخانه عاصی

رودخانه عاصی

مناطق کوهستانی در لبنان از زیباترین مناطق کوهستانی در جهان است با ارتفاع های زیاد از سطح دریا، بارش منظم سالیانه برف روی این ارتفاعات باعث شده در بیشتر این کوه ها قابلیت ورزش اسکی وجود داشته باشد.

زمستان لبنان

لبنان همچنین شامل ویژگی تنوع زیستی نیز می شود، در لبنان گونه های زیادی از حیوانات و گیاهان وجود دارد و جنگل هایی که قسمت های وسیعی از مساحت لبنان را پوشانده اند که از این جنگل ها می توان به جنگل های بلوط، جنگل سرو، جنگل سدر، جنگل صنوبر، جنگل درخت عرعر و جنگل های متفاوت دیگر اشاره کرد این جنگل ها از مهمترین ویژگی های لبنان به شمار می آیند همچنین از زیباترین مکان هایی که در لبنان می توان نام برد.

ترجمه: حمیدرضا صفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید