• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 07 / 14

آيا وب سايت و ايميل، ابزاري براي بالا بردن كلاس كاري است؟

بعد از سال ها كار در اينترنت و اداره وب سايت ياد بگير دات كام و تحقيقات بسياري كه در زمينه كسب و كار و مشاغل اينترنتي انجام داده ام افراد بسياري در اين زمينه با بنده مشورت مي كنند به خصوص آن هايي كه مي خواهند در دنياي مجازي كسب و كار خود را توسعه دهند در اين ميان عده اي براي بازار يابي مي خواهند از اينترنت استفاده كنند عده اي براي تبليغات بعضي ها هم براي سازماندهي خدمات پس از فروش اين كار نياز به يك وب سايت را احساس كرده اند.

طراحی سایت

 اما در اين ميان عده اي هم هستند كه فقط براي كلاس كاري مي خواهند يك وب سايت اينترنتي، دامنه و ايميلي اختصاصي داشته باشند تا كارت ويزيت آن ها خالي نباشد يا به اصطلاح خودشان كلاس كاري داشته باشد! و اين افراد چقدر در اشتباه هستند و بيهوده پول خود را دور انداخته اند. آن ها غافل هستند كه وب سايت مانند محلی برای معرفي محصولات آن هاست. جايي است كه بايد پاسخ مشتريان خود را بدهند و از طريق جستجو در اينترنت به شما برسند و اطلاعات تماس شما را پيدا كنند يكي از اين اطلاعات تماس، ايميل است و ايميلي كه كسي آنرا چك نمي كند چه برسد به اينكه بخواهد آنرا پاسخ دهد چه سودي دارد؟ در اين مقاله به بررسي اين موضوع مي پردازيم كه آيا كسب و كار شما به يك وب سايت نياز دارد؟ و اگر نياز دارد چگونه بايد آنرا اداره كنيد تا نه تنها نتيجه منفي نداشته باشد بلكه سبب افزايش فروش شما شود.

آيا من به يك وب سايت نياز دارم؟

براي پاسخ به اين پرسش بايد به مشتريان كنوني خود و كساني كه مي توانند در آينده مشتري شما باشند نگاه كنيد. و بررسي كنيد آيا اين افراد تمايلي به استفاده از اينترنت دارند و آيا از طريق اينترنت مي توانيد خدماتي به آن ها ارائه دهيد؟ آيا مشتريان احتمالي شما از اينترنت استفاده مي كنند؟ و به اين ترتيب مي توانيد مشتريان جديدي پيدا كنيد؟ آيا مي توانيد در اينترنت محصولات خود را با دقت و جزييات كامل معرفي كنيد؟ آيا مي توانيد برتري خود را نسبت به رقبا از طريق وب سايت نشان دهيد؟ آيا به كمك وب سايت خود مي توانيد مشتري خود را قانع كنيد تا از شما خريد كند؟

اگر پاسخ شما به يك يا دو تا از اين پرسش ها مثبت باشد، مشخص است كه يك وب سايت اينترنتي مي تواند به كسب و كار شما كمك كند و مي توانيد در اين زمينه بيشتر تحقيق كنيد در غير اين صورت بهتر است انرژي خود را روي بازاريابي به روش هاي ديگر متمركز كنيد.

ولي اگر مشتري هاي شما از اينترنت استفاده مي كنند بايد بگويم يك بازار با پتانسيل هاي فوق العاده بالا در اختيار شماست كه جاي فعاليت و سود آوري بسيار دارد.

اما هنوز در كشور ما بسياري از صاحبان كسب و كار از آن غافلند يا اينكه وارد اين وادي شده اند و نمي دانند چگونه بايد از آن استفاده كنند. آن ها وب سايتي راه اندازي كرده اند اما نتوانسته اند از آن به خوبي استفاده كنند اين همان چيزي است كه در اين مقاله بيشتر بر آن تمركز خواهيم كرد.

آيا توان اداره يك وب سايت را دارم؟

بعد از اينكه دامنه مناسبي انتخاب كرديد و آنرا ثبت كرديد نوبت مي رسد به طراحي سايت و بهينه سازي آن براي موتور هاي جستجو كه هر كدام نياز به دانش و تخصص خود دارند و البته چون علم جديدي است توصيه نمي كنم در ابتداي راه هزينه هنگفتي انجام دهيد اما سعي كنيد طراحي را انتخاب كنيد كه از دانش و تجربه كافي برخوردار باشد براي اين منظور مي توانيد نمونه كارهاي او را ببينيد هم از نظر ظاهري، طراحي و سرعت باز شدن صفحات آن ها را بررسي كنيد و هم اينكه در موتور هاي جستجو به دنبال اين وب سايت ها بگرديد تا ببينيد از نظر بهينه سازي موتور هاي جستجو چقدر موفق بوده اند.

اما پس از اينكه وب سايت شما طراحي و آماده شد بايد خودتان آنرا مديريت كنيد و به صورت مرتب به روز رساني كنيد. عدم بروزرساني و اطلاعات ناقص در وب سايت به معناي زير سوال بردن اعتبار خود است. بهتر است وب سايتي نداشته باشيد تا اينكه يك وب سايتي با طراحي نامناسب، فونت هاي به هم ريخته و نامرتب، قالب نامنظم داشته باشيد كه براي باز شدن صفحه بايد زمان زيادي وقت صرف كرد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید