• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 07 / 16

ماسک خیار برای پوست های چرب و خشک

فواید خیار برای پوست

یک خیار کوچک ممکن است میوه کم آب با ماده مغذی کمی به نظر برسد اما در حقیقت مطالعه نشان داده است عصاره خیار تازه، شامل مقدار زیادی آنتی اکسیدان و عناصر ضد التهاب است.  95% این میوه از آب تشکیل شده است و فواید زیادی برای پوست دارد و باعث شفافیت، روشنایی و آبرسانی پوست می شود.

شاید در فصل تابستان از قرمز شدن پوست خود شاکی باشید اما خیار با خاصیت ضد التهاب خود می تواند طراوت را به پوست شما بازگرداند.

می توان از خیار به عنوان تونر برای پوست های چرب و مرطوب‌کننده برای پوست های خشک استفاده کرد.

در ادامه این مقاله چند ماسک خانگی با ترکیبی از خیار با ماست، شیر و آردجو آموزش داده شده است که استفاده از این ماسک های خانگی به طراوت، سلامتی و تنفس پوست کمک می کند.

ماسک خیار و ماست

ماسک خیار و ماست

مواد لازم:
  • خیار یک عدد
  • ماست یک قاشق سوپ خوری

این ماسک، ترکیب کاملی برای انواع پوست می باشد اسید لاکتیک موجود در ماست به رفع مشکل پوسته پوسته شدن پوست کمک می کند و باعث صاف شدن و آبرسانی پوست می شود. ماست همچنین به رفع آفتاب سوختگی کمک می کند. ترکیب ماست با قدرت خنک کنندگی خیار به عنوان یک آرام بخش برای پوست استفاده می شود، این ماسک مناسب پوست های خشک می باشد.

برای تهیه این ماسک خیار را پوست کنید سپس آنرا با رنده به صورت پوره درآورید در صورت آبکی شدن می توانید آنرا داخل صافی بریزید و کمی از آب آنرا بگیرید و با ماست مخلوط کنید سپس این ترکیب را مانند سایر ماسک ها روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه صورت خود را با آب خنک بشویید.

ماسک خیار و شیر

ماسک خیار و شیر

مواد لازم:
  • خیار یک عدد کوچک
  • شیر یک چهارم فنجان
  • عسل یک قاشق چایخوری
  •  شکر خام یک قاشق چایخوری

شکر خام است به عنوان لایه بردار روی پوست عمل می کند و ترکیب آن با شیر و عسل باعث احیا شدن پوست می شود و احساس تازگی به پوست می دهد.

برای تهیه این ماسک خیار را پوست کنده و در یک ظرف جداگانه رنده کنید. عسل، شکر و شیر را با هم مخلوط کنید سپس با خیار رنده شده ترکیب کنید و خوب هم بزیند تا یکنواخت شود. پوست خود را تمیز کنید و این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک خیار و آردجوی دوسر

ماسک خیار و جو

مواد لازم:
  • خیار کوچک یک عدد
  • آرد جوی دوسر دو قاشق چایخوری
  • عسل یک قاشق چایخوری

ابتدا خیار را شسته و تکه تکه کنید و در مخلوط کن بریزید و آنرا روشن کنید تا خیار له شود. سپس آن را در کاسه بریزید و  آرد جو و عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید سعی کنید مقدار آرد به اندازه باشد تا خیلی سفت نشود سپس این مخلوط را روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه پوست خود را با آب خنک بشویید. این ماسک مناسب پوست های چرب و جوش دار است.

ترجمه: زهرا صانعی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید