• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 07 / 17

آموزش ساخت قایق تفریحی کاغذی- اریگامی قایق

ساخت قایق کاغذی ظاهرا کار دشواری به نظر می رسد اما ما در این مقاله با چند حرکت ابتدایی ساخت یک قایق تفریحی زیبا را به شما آموزش می دهیم.

برای ساخت قایق باید یک کاغذ رنگی که به شکل لوزی باشد به سلیقه خود انتخاب کنید. ما در اینجا از کاغذ رنگی آبی استفاده کرده ایم.

کاغذ را از سمت رنگی آن مقابل خود قرار دهید و از خطوط وسط که همان قطرهای لوزی هستند به سمت داخل تا زده و باز کنید تا خط تا، روی لوزی مشخص شود. برای این کار دو گوشه بالا و پایین لوزی را به سمت پشت کار، بر هم منطبق کنید تا قطر افقی لوزی بدست آید تا را باز کنید مجددا دو گوشه راست و چپ را نیز به سمت پشت کار، بر هم منطبق کنید تا قطر عمودی لوزی بدست آید سپس تا را باز کنید.

قایق

در این مرحله گوشه بالای لوزی را از روی خط چین مشخص شده در شکل زیر، به سمت پایین تا بزنید طوری که گوشه بالایی لوزی در نقطه وسط لوزی یعنی محل تلاقی دو قطر قرار بگیرد. در این حالت یک مثلث سفید رنگ در بالای کار ایجاد می شود.

قایق

خط چین دیگری در قسمت بالای مثلث مرحله قبل مانند شکل زیر رسم کنید و از محل خط چین گوشه پایین مثلث را به سمت بالا تا بزنید.

قایق

گوشه بالای کار را از محل مشخص شده در شکل زیر به سمت داخل تا بزنید که یک مثلث سفید رنگ کوچک در بالای کار ایجاد شود.

قایق

گوشه سمت چپ کاغذ از روی خط تای عمودی (قطر عمودی لوزی) روی گوشه سمت راست لوزی منطبق کنید.

قایق

مطابق شکل زیر در محل های مشخص شده روی کاغذ در قسمت جلو و پشت کار دو خط چین بکشید لای کاغذ را باز کنید و از محل خط چین های مشخص شده تا بزنید.

قایق

قایق خود را در جهت عقربه های ساعت کمی بچرخانید تا به صورت افقی قرار گیرد.

قایق

قایق تفریحی زیبای شما آماده است می توانید با ماژیک مشکی برای اتاقک قایق دو پنجره کوچک بکشید.

قایق

بچه ها ساختن قایق کاغذی خیلی آسونه می تونید چند تا از این قایق های کاغذی رو بسازید و داخل حوض یا استخر بندازید. آقا پسرها پرچم دزدادن دریایی رو روی یکی از قایق ها نصب کنید و با قایق های دیگه که گشت ساحلی هستند اونارو محاصره کنید و بعد از یک مبارزه طولانی اونارو شکست بدین. دختر خانوما هم می تونن چند تا ماهی های کاغذی زیبا که در سایت یاد بگیر دات کام آموزش داده شده بسازند و تو آب بندازن و با قایقی که ساختن یک روز تعطیل رو برن ماهی گیری کنن.

زهرا صانعی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید