• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 07 / 25

شیوه های مرسوم ضد سرقت

شاید حفاظت از خانه و لوازم خانه در برابر سرقت توسط افراد خلافکار یکی از دغدغه های شما باشد و از هر روشی استفاده می کنید تا در برابر سارقان، اموالتان محفوظ بماند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید افراد دیگر چه راهکارهائی اتخاذ می کنند.

سرقت

در این مقاله سعی داریم شما را با برخی روش های ضد سرقت آشنا کنیم که توسط افراد زیادی به کار برده می شوند.

روش های مرسوم ضد سرقت

در برخی شهرها وقتی در یک کوچه راه می روید ناگهان چیز عجیبی نظر شما را به خودش جلب می کند. متوجه می شوید روی دیوار برخی خانه ها نور به جسمی منعکس می شود و برق می زند. این یکی از روش های ضد سرقت است که روی دیوار با استفاده از گچ و شیشه های شکسته نوک تیز که درآن قرار می دهند باعث می شوند سارقی که قصد بالا رفتن از دیوار را دارد دستش با شیشه برخورد کند و آسیب ببیند و همین عاملی شود تا  به سرقت ادامه ندهد.

طلا و اجناس قیمتی را در صندوق امانات بانک بگذارید و گذاشتن آن ها در گاو صندوق منزل صلاح نیست. چون امروزه دزدها روش های جدیدی را برای باز کردن و حمل گاو صندوق یافته اند.

برخی افراد با نرده و سیم خاردار روی دیوار مانع ایجاد می کنند. این روش تاثیر زیادی ندارد ولی عده ای دست به ابتکار عمل زده و یک ولتاژ ضعیف برق در حدی که شوک وارد کند به سیم ها متصل می کنند.

عده ای روش ساده و خیلی قدیمی پیش می گیرند و یک آدمک یا پیراهن و شلوار را به صورت انسان در حیاط قرار می دهند که برای یک دزد، دیدن یک نفر که بیدار است و در حیاط ایستاده یک خطر نابهنگام است.

روشن کردن یکی از چراغ های حیاط چه در زمان حضور در خانه چه در زمان غیاب افراد خانه به معنی این است که افرادی در خانه هستند و هنوز بیدارند.

سپردن کلید منزل به یک فرد آشنا و قابل اعتماد تا در زمان غیاب صاحبخانه به منزل سر بزند و در روزهای مختلف روشنایی چراغ ها را جابه جا کند مثلا یک روز چراغ یک اتاق روشن باشد و روز دیگر چراغ اتاق دیگر.

روشن گذاشتن رادیو در زمان مسافرت رفتن و غیاب ساکنین خانه باعث می شود دزد ناکام شود.

استفاده از دزدگیر و قفل های ضد سرقت و دوربین های مدار بسته از شیوه های کاربردی تر و بهتر است حداقل برای زمانی که افراد در خارج از خانه باشند.

کشیدن دیوارهای بلند و لیز با نمای سنگ که امکان بالارفتن را سخت کند.

وسایلی مانند نرده بان، صندلی، بشکه یا مانند آن را کنار دیوارهایی که احتمال ورود دزد هست، نگذارید.

گذاشتن موانعی در محیط های تاریک مثل بلوک های سیمانی که سارق در تاریکی با آن برخورد کند و بیفتد.

در برخی از روستاها مردم از زنگوله های کوچک و بزرگ استفاده می کنند، به این طریق که چند زنگوله را به طناب وصل می کنند و در نقاطی که امکان عبور دزد باشد قرار می دهند.

در صورت داشتن فضای مناسب، بستن سگ شکاری می تواند راهکار مناسبی باشد.

از قفل های محکم و درب های ضد سرقت استفاده کنید تا احتمال ورود دزد را به حداقل برساند.

هنگام خروج از منزل کلیه درب های ورودی و پنجره ها چک شود و از قفل بودن آن ها مطمئن شوید.

نویسنده: حمید آب سالان زاده

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید