• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 07 / 31

بهترین بسته های امنیتی سال 2016- قسمت اول

اینکه از رایانه برای اجرای بازی ها یا فعالیت در شبکه های اجتماعی استفاده کنید، امری خوشایند است اما آیا در این صورت رایانه شما امن می ماند؟ نه اینطور نیست. یک بسته امنیتی راه حلی برای جلوگیری از هجوم خطرات گوناگون به رایانه می باشد. برای کمک به حل این مشکل، تقریبا 48 مورد از این بسته ها تست شده اند تا بتوانید یکی را انتخاب کنید.

بسته های امنیتی

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دقیقا مشخص کنید که برای اطمینان از امنیت رایانه شخصی تان به چه برنامه یا محصولی نیاز دارید؟ برای حفاظت از سیستم در برابر حملات انواع بد افزارهای مخرب و ویروس ها، یک آنتی ویروس ضروریست. همچنین برای جلوگیری از حملات مبتنی بر شبکه که آسیب پذیری ها را در کامپیوترها کاوش می کنند، یک فایروال مورد نیاز است.

همچنین اگر سرویس دهنده ایمیل شما هرزنامه ها (spam) را فیلتر نمی کند، در این شرایط، به یک ابزار ضد هرزنامه ((antispam نیاز خواهید داشت. اگر فرزندان کوچک دارید ممکن است خواستار یک نرم افزار کنترل والدین (parental control) باشید و صد البته اگر بخواهید که در قبال هر اتفاقی که برای رایانه تان می افتد باز هم خوشحال و خرسند باشید، باید از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر در سیستم، نرم‌افزارهای امنیتی نصب نکنید ممکن است داده هایتان را توسط باج افزارها (ransomware) از دست بدهید یا اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار یک تروجان سارق اطلاعات قرار داده  و از دست بدهید. اما پیدا کردن نرم افزارهای دقیق و مناسب برای تمامی این اهداف ناهمگون و مجزا، می تواند ملال آور و آزار دهنده باشد.

باج‌افزار ها نوعی بدافزار هستند که دسترسی به سیستم کاربر قربانی را محدود کرده و برای برداشته شدن این محدودیت ها از وی درخواست باج می‌کنند. این محدودیت ها می تواند به شیوه رمزگذاری روی فایل‌های هارد دیسک یا صفحه نمایش و سپس نمایش پیام‌هایی برای اخذ مبالغ خواسته شده از کاربر جهت بازیابی فایل ها و حذف این پیام ها و محدودیت ها باشند. در این شرایط، فرد قربانی راهی جز فرمت درایو یا هارد دیسک خود که باعث از بین رفتن تمامی اطلاعات می شود و یا پرداخت وجه درخواستی باج گیرنده، ندارد.

تروجان برنامه مخربی است که خود را در لباس یک برنامه و فایل قانونی به کاربر معرفی کرده و ناآگاهانه دانلود و نصب شده و وارد سیستم فرد می شود و بعد از استقرار در سیستم  کاربر به سیستم عامل، وی دسترسی سطح بالا پیدا می کند و ممکن است اطلاعات را سرقت نماید و یا به رایانه فرد صدمه زده و راه را برای دسترسی های غیرمجاز بعدی به سیستم وی هموار کند. این بدافزار برخلاف ویروس اقدام به انتشار خود نمی کند اما اثراتی به مراتب مخرب تر از ویروس دارد.

 سیستم های کنترل والدین

به نرم افزارهای اطلاق می شوند که والدین می توانند از طریق آن ها، بر فعالیت های فرزندان خود در رایانه و اینترنت و حتی تلفن همراه نظارت نموده و برای آنان محدودیت زمانی و محدودیت استفاده از برنامه های رایانه و بازی ها را از طریق اجازه دادن و یا مسدود کردن آن ها، اعمال کنند.

همچنین می توانند دسترسی آنان را به اینترنت قطع یا محدود نموده و گزارشی از میزان و نحوه استفاده فرزندانشان از رایانه را در اختیار داشته باشند و بسیاری کاری های دیگر. جالب است بدانید که خود ویندوز هم تا حدی، این قابلیت ها را برای شما فراهم می کند.

کنترل والدین

  مسیر دسترسی به بخش  Family Safetyدر ویندوز

کنترل والدین

قابلیت های بخش کنترل والدین خود ویندوز

 واقعیت این است که نادیده گرفتن امنیت، کاری نامعقول و در عین حال غیرممکن است. اما به این معنا نیست که شما مجبورید ، کلاه آلومینیمی بر سر بگذارید و شروع به جستجو، جمع آوری و ادغام محصولات امنیتی موجود در وب نمایید چرا که در حال حاضر، عرضه کنندگان و فروشندگان محصولات امنیتی، این کار را در پشت صحنه با ایجاد مجموعه های امنیتی چند منظوره که ویژگی های متنوعی را ادغام می کنند، برای شما انجام می دهند.

تنها کافیست بررسی هایی را در خصوص بسته های امنیتی انجام دهید، آن ها را بخوانید و بسته ای که که ویژگی های مورد نیاز را دارد انتخاب کنید. در این مقاله، مجموعه ای از بسته های درجه یک گردآوری شده است. این مجموعه به اندازه کافی متنوع است و مناسب نیاز شما می باشد.

بسته های امنیتی مقدماتی و پیشرفته

اکثر عرضه کنندگان نرم افزارهای امنیتی دست کم سه سطح از محصولات امنیتی را عرضه می کنند: نسخه ای که تنها به عنوان یک ابزار آنتی ویروس مستقل، عمل می کند، یک بسته امنیتی مقدماتی و یک بسته پیشرفته با ویژگی ها و امکانات اضافی.

بسیاری از بسته های مقدماتی، شامل آنتی ویروس، دیوار آتش یا فایروال، ضد هرزنامه، نرم افزارهای کنترل والدین و برخی از امکانات اضافی برای حفاظت از حریم خصوصی می باشند. همانند حفاظت در برابر سایت های فیشینگ، و آن دسته از کلاه بردارانی که سعی می کنند رمزهای عبور شما را به سرقت ببرند.

حمله فیشینگ یا سرقت آنلاین به تکنیکی گفته می شود که به‌ وسیله یک هکر، به منظور سرقت اطلاعات حساس کاربران اینترنتی (همچون نام کاربری، گذرواژه، و رمز کارت‌های اعتباری و … ) بکار گرفته می شود و هکر از طریق جعل رابط گرافیکی وب‌سایت‌های پرداخت آنلاین و یا آدرس ایمیل وانمود می کنند که یک شخص یا یک سازمان مورد اعتماد است و از کاربر می‌خواهد اطلاعات حساب خود را وارد کند در نتیجه کاربران ناآگاهانه اطلاعات مهم خود را وارد کرده و هکر براحتی آن ها را جمع آوری و کلاه برداری می کند. همچنین در فیشینگ، ممکن است کاربران، از طریق ایمیل و یا آگهی‌های تبلیغاتی به یک صفحه  حاوی بدافزار هدایت شوند. علاوه بر این فیشینگ تلفنی هم وجود دارد به این معنا که هکر خود را به ‌عنوان نماینده موسسه یا شرکتی معتبر معرفی ‌کرده و اطلاعات مهم افراد را از این طریق دریافت می کند.

بسته پیشرفته “مگا” به طور معمول، یک مولفه و بخش پشتیبان گیری و نوعی از ابزارهای بهینه ساز سیستم را به امکانات قبلی افزوده است. همچنین برخی از این مجموعه ها، دارای برنامه های مدیریت پسورد و دیگر ابزارهای امنیتی اضافی نیز هستند.

ابزارهای بهینه ساز سیستم، نرم افزارهایی هستند که سیستم را به شکل عمیقی مورد کاوش قرار داده و نواحی مشکل دار آن را تعمیر می کنند. عملیات متعددی را همچون دیفراگ درایوهای هارد دیسک، تعمیر مشکلات ریجستری و حذف فایل های یکسان و بلااستفاده و … انجام می دهند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید