• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 02

ماسک موی تخم مرغ و روغن زیتون

آیا موهایتان به رطوبت نیاز دارد؟ تخم مرغ و روغن زیتون دو جزء ارزان قیمت در آشپزخانه هستند. می توانید با ترکیب این دو عنصر به روش های زیر از شر موهای مرده و خسته کننده خلاص شوید و موهایتان را پس از مداوا با این ترکیبات، لطیف و درخشان کنید. تغذیه موها با این ماسک هفته ای یکبار موهای شما را سالم و درخشان می کند.

ماسک تخم مرغ

مواد لازم

تخم مرغ 1 عدد

روغن زیتون 1 قاشق چایخوری

روش اول برای موهای خشک

سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید. این ماسک برای موهای خشک توصیه شده است بنابراین به زرده تخم مرغ نیاز دارید. زرده تخم مرغ شامل چربی و پروتئین است و به رطوبت رسانی و جوان کردن موهای خشک و مرده کمک می کند.

بعد از جدا کردن زرده و سفیده، زرده را داخل کاسه کوچکی بریزید سپس روغن زیتون را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند و مایع یکدستی حاصل شود .

موها را کمی مرطوب کرده و ماسک را روی مو قرار دهید اگر مو کمی رطوبت داشته باشد ماسک به راحتی روی مو جذب و پخش می شود.

اگر موهایتان زمخت و بلند است و به ماسک بیشتری نیاز دارید می توانید مقدار روغن زیتون را افزایش دهید یعنی به جای قاشق چایخوری از قاشق سوپخوری استفاده کنید. ولی اگر موهای کوتاهی دارید مقداری روغن زیتون را کاهش دهید.

اگر موهایتان رطوبت خود را از دست داده باید این ماسک را با ملایمت از ریشه مو قرار دهید. می توانید از  شانه دندانه درشت برای این کار استفاده کنید، بعد از قرار دادن ماسک روی مو با استفاده از شانه دندانه درشت موها را به آرامی شانه کنید تا ماسک به تمام قسمت های مو نفوذ کند سپس موهای خود را به آرامی ببافید.

اگر انتهای موهایتان خشک است مقدار ماسک بیشتری روی نوک موهایتان قرار دهید و یک کلاه پلاستیکی روی موها قرار دهید.

چنانچه ماسکی که تهیه کردید بیشتر از مقدار لازم باشد می توانید آن را در ظرف دربدار محکمی قرار داده و در یخچال نگهداری کنید.

اجازه دهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی مو بماند سپس با شامپو موها را شستشو دهید. مقدار شامپو طوری باشد که تخم مرغ و روغن را از موهایتان پاک کند و درجه گرمای آب باید ولرم رو به خنکی باشد.

در صورتی که موهایتان بسیار خشک و شکننده شده است می توانید از موارد زیر به اندازه یک قاشق چایخوری در ماسک خود استفاده کنید.

  • عسل
  • ژل آلوئه ورا
  • شیر
  • آواکادو خیلی رسیده یا موز
روش دوم برای موهای چرب

اگر پوست سرتان مقدار زیادی چربی تولید می کند باید قسمت سفیده تخم مرغ را در ماسک استفاده کنید زیرا زرده تخم مرغ مو را زیادی چرب می کند. سفیده تخم مرغ چربی ناخواسته را از مو پاک می کند و مو را درخشان و نرم می کند.

سفیده و زرده را از هم جدا کنید و زرده را کنار بگذارید. سفیده و روغن زیتون را مخلوط کرده و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در صورتی که موهای بلند و پرپشتی دارید مقدار روغن زیتون را بیشتر کنید و به جای قاشق چایخوری از قاشق سوپخوری استفاده کنید و در صورتی که موهای کوتاه و کم پشت دارید مقدار روغن زیتون را کاهش دهید.

موها را کمی مرطوب کرده و ماسک را روی مو قرار دهید اگر موهایتان کمی رطوبت داشته باشد ماسک به راحتی روی مو جذب و پخش می شود بعد از قرار دان ماسک روی مو از شانه دندانه درشت استفاده کنید تا ماسک به تمام قسمت های مو نفوذ کند. سپس یک کلاه پلاستیکی یا کلاه رنگ روی مو قرار دهید.

اجازه دهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی مو باقی بماند سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید.

استفاده از تخم مرغ به عنوان نرم کننده

درصورتی که روغن زیتون در دسترس ندارید و به یک نرم کننده فوری نیاز دارید می توانید از تخم مرغ استفاده کنید به این ترتیب که ابتدا موها را با شامپو شستشو دهید سپس زرده و سفیده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را روی موها بمالید بعد از گذشت 5 دقیقه موها را با آب خنک آبکشی کنید می توانید از شامپو استفاده کنید تا بوی تخم مرغ برطرف شود. این ترکیب برای هر نوع مو مناسب می باشد.

اگر اولین بار است که از این ماسک استفاده می کنید روغن زیتون بهترین گزینه است. در صورت در دسترس نبودن موارد زیر می تواند جایگزین مناسبی باشد.

روغن جوجوبا: برای موهای نرمال رو به چرب

روغن بادام: برای موهای نرمال رو به خشک

روغن نارگیل: برای موهای خشک

کره گاوی: برای جلوگیری از سفیدی مو

ترجمه: زهرا صانعی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید