• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 03

هدست جدید دنیای مجازی، محصولی از شرکت سامسونگ

سال هاست محققان به دنبال این هستند تا دنیای واقعی و دنیای مجازی را با هم ادغام کنند و محیط های شبیه سازی شده ای مانند محیط های واقعی برای انسان ها فراهم کنند.

در این راستا تلاش های زیادی صورت گرفته و کمپانی های مختلف محصولات متنوعی را ارائه کرده اند اما در این میان سامسونگ اعلام کرد از یک نسخه جدید هدست دنیای مجازی به نام Gear VR رونمایی کرده است. از جمله خصوصیات نسخه جدید هدست این است که دارای درگاه USB از نوع C است و کمی میان دید وسیع تری نسبت به نسل قدیمی خود دارد و ارزش آن 99 دلار است و تا 19 آگوست برای فروش در بازار عرضه می شود.

هدست واقعیت مجازی

پورت یو‌اس‌بی نوع C استفاده از وسایل جانبی را ساده می‌کند، به علاوه USB نوع C تقریباً هم‌اندازه‌ی Micro USB است و لذا در طراحی لپ‌تاپ‌های بسیار باریک و تبلت‌ها، استفاده از آن ساده‌تر می‌شود و USB Type C بسیار کوچک‌تر از USB های معمولی طراحی شده است.

این محصول برای طرفداران دنیای مجازی گزینه مناسبی است چون علاوه بر پشتیبانی از گوشی های سامسونگ، قیمت مناسبی هم در مقایسه با سایر هدست های عرضه شده در بازار دارد.

این هدست مانند یک عینک است که گوشی در قسمت جلوی این هدست قرار می گیرد و از طریق دو گیره و پورت USB محکم می شود درون این هدست دو لنز با کیفیت قرار داده شده که زاویه دید خوب و تصاویر بسیار با کیفیتی را با نمایشگر  AMOLED ( فناوری نمایشگر برای تلویزیون ها و گوشی های همراه است) نمایش می دهند. با قرار دادن گوشی خود در قسمت جلوی این هدست می توانید از قرار گرفتن در دنیای مجازی لذت ببرید.

هدست واقعیت مجازی

 اما Gear VR بهترین گزینه برای دنیای مجازی و جدیدترین نسخه قطعی و متفاوت با سایر هدست های عرضه شده در بازار است. سامسونگ با افزایش طول بندی که دور سر قرار می گیرد و همچنین در مورد طراحی بدنه باید گفت سطح تماس بالشتک با سر، حس راحتی استفاده از هدست Gear VR را افزایش داده است.

مهمترین تغییر در Gear VR درگاه USB از نوع C است که اتصال با گوشی را راحت تر کرده است. این هدست با گلکسی نوت 7 از طریق اتصال با پورت USB کار خواهد کرد. اما این هدست شامل یک درگاه میکرو USB است که آن را با گلکسی نوت 5 و گلکسی S7 و S6 نیز سازگاه کرده است.

این هدست تفاوت عمده ای با نسخه قبلی خود ندارد فقط از لحاظ ظاهری و سخت افزاری با نسخه قبلی خود کمی متفاوت تر است، همچنین هدست جدید Gear VR از لحاظ ظاهری باریکتر و آراسته تر از نسخه قدیمی سامسونگ که در سال 2014 عرضه شد، است. این هدست در مقایسه با نسل قبلی خود که به رنگ سفید بوده است این بار در رنگ مشکی عرضه شده است.

هدست Gear VR یک آداپتور برای متصل کردن گوشی های قدیمی تر کمپانی سامسونگ که دارای درگاه میکرو USB هستند، در نظر گرفته است. پورت USB نوع C همچنین می تواند جایگزین پورت میکرو USB قرار داده شده در کف این هدست شود.

از دیگر تغییرات فیزیکی سنسور حساس لمسی آن است که در پهلوی هدست قرار دارد که می توانید برای بازی و هدایت برنامه ها از آن استفاده کنید. این کمپانی همچنین یک دکمه اختصاصی که باعث می شود شما مستقیما به سراغ منوی Gear VR بروید اضافه کرده است این دکمه جدید در بالای آن قرار دارد که لمسی است و مجاور دکمه back است.

از دیگر تفاوت های آن با ورژن قدیمی این است که در ورژن قدیمی زاویه دید 96 درجه بوده که اکنون به 101 درجه تغییر پیدا کرده است.

بنابه گفته های سامسونگ، هدست های این کمپانی، ویدیوهای 360 درجه دنیای مجازی و 3D را در سراسر اینترنت پشتیبانی می کند.

از ویژگی های هدست های سامسونگ می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:
  • صفحه لمسی حساسی دارد.
  • دکمه تغیر اندازه صدا روی هدست قرار دارد.
  • بدون درآوردن گوشی از هدست می توانید برنامه ها و فیلم ها را جابه جا کنید.
  •  لنزهای شیشه ای با لایه های ضد اشعه، ضد خش دارد.
  • دکمه بازگشت برای خروج از هر اپیلیکیشن روی هدست قرار دارد.
  •  بدون اینکه گوشی را از روی هدست خارج کنید از طریق پورت USB خارجی می توانید اقدام به شارژ گوشی نمایید.
  • پدهای دورچشم نرم، منعطف با قابلیت جدا شدن و قابلیت شستشو دارد.
  • زاویه دار بودن کش های دور سر بدون تماس با گوش کاربر

ترجمه: زهرا صانعی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید